Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehestäni on muuttunut lapselliseksi ja on jatkuvasti pahalla päällä

Vierailija
08.12.2025 |

Meillä on miehen kanssa kohta 2 vuotta täyttävä taapero, ja 7kk vauva. En ymmärrä mistä tämä muutos on tullut? Yhden lapsen kanssa ei tätä ongelmaa ollut.

Arvostan miehen maksavan meidän elämää, asuntoa, ruoat (maksan myös) ja laskut. Hänellä on ollut tapana kotona auttaa kaikessa.

Nyt hänestä on tullut ILKEÄ haukkuu ja puhuu rumasti, kiinnosta vaikka lapset kuulevat.

Miehestä on tullut kotona laiska, ei auta siivoamaan läheskään aina. Sanoo vain ettei aio siivota jos hänelle vain valitetaan. Se ei motivoi. Kerroin, että lasten kanssa on jatkuvaa siivoamista, ruoan laittoa, leikkimistä u name it.

Ja nyt on alkanut kaikista pahin. Olen valmis laittaa lusikat jakoon tämän takia. Miehen ollessa pahalla päällä, hän ei todellakaan auta missään. EIKÄ ETENKÄÄN LASTEN KANSSA. Ei edes vilkaise lapsiaan. On vain hiljaa, sängyssä tai sohvalla selaamassa puhelinta.

Olen puhunut hänelle miten se vahingoittaa lapsia ja millainen olo minulle itselle tulee. Ei häntä kiinnosta. Hänellä mennyt motivaatio kun mikään ei riitä ja aina vain minä valitan ja taapero riehuu. 

Eilen hän kysyi milloin muutan pois. En vastannut mitään, mielestäni asiaa ei oteta noin esille.

En ymmärrä häntä tällä hetkellä ollenkaan. 

Onko miehellä burn out? Tämä ei ole hänen tapaistaan.

Pahoittelut sekavasta tekstistä ja puhelimella tulee k-virheitä

Kommentit (163)

Vierailija
61/163 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kela maksaa yh-äidin kulut (vuokra-asunto, lapsilisät, kotihoidontuki, toimeentulotuki). Mies kiukuttelee ja kontrollifriikki. Eron jälkeen pihtaa rahojaan eikä maksa lapsille elstusmaksuja. Mies on saita, itsekäs, ahne mulkku. Käytti naista synnytyskoneena.

Vierailija
62/163 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei aikoinaan samaan. Mies oli uupunut, sai sairaslomaa ja alkoi helpottaa hetkellisesti. Sitten sama meno jatkui, mutta opettelin hoitamaan asiat eri tavalla

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/163 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä AP:n sijassa ottaisin ja lähtisin. Yksin. Olisin heti miehen esittämän kysymyksen jälkeen sanonut että nyt. Ja pakannut ja lähtenyt, siellähän isä näyttää isän taitonsa. Jos palattuani ei olisi tullut mitään järkeä päähän ja halua keskustella, niin sitten edessä lopullinen lähtö, ja vaikka todennäköisesti en mitenkään raaskisi lapsia jättää, niin antaisin mielikuvan miehelle että juuri niin aion tehdä. Koska niin tosiaan voi tehdä ja näiden paska-isienkin on se hyvä tiedostaa, heille saattaa jäädä se kaikki vastuu. Ja se vastuu tosiaan jää sille, joka jää. Jos toinen ehtii lähteä ensin, niin siinähän miettii miten järjestää hoidon.

Vierailija
64/163 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kela maksaa yh-äidin kulut (vuokra-asunto, lapsilisät, kotihoidontuki, toimeentulotuki). Mies kiukuttelee ja kontrollifriikki. Eron jälkeen pihtaa rahojaan eikä maksa lapsille elstusmaksuja. Mies on saita, itsekäs, ahne mulkku. Käytti naista synnytyskoneena.

Ei maksa, jos yhtään on rahaa tilillä.

Jos asunnon myymisestä saa rahaa tilille ja menee vuokralle, ei saa asumistukeakaan. Jos taas asuu omistusasunnossa, ei silloinkaan saa asumistukea.

Vierailija
65/163 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, mitä tarkoittaa "miehestäni on muuttunut"?

Vierailija
66/163 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro miehen nimi, laitan viestiä ja esitän flirttailevaa. Jos mies lähtee mukaan, hän 100 % pettää

Vierailija
67/163 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siltähän tuo valitettavasti näyttää. Mies teeskenteli rakastavansa vaimoa, kunnes lapset oli hankittu (heir & spare). Nyt mies haluaa eron. Hänestä tulee viikonloppuisä. Hän tekee vain kivoja asioita lasten kanssa silloin kun miehet "omat huvit" (harrastukset, kaverit, uusi nainen) eivät estä "isän roolissa" toimimista. Äiti tekee kaiken hoitotyön, kasvatustyön, lasten ruokahuollon, vastehuollon, neuvolakäynnit. 

Vierailija
68/163 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä oo kontrolli friikki 

Sen takia miehelläs on toinen 

Niin, miehet on vain pesän perässä. Yksinkertaisia otuksia.

Ja silti naiset ei tajuu sitä. ihmetellään vaan, et mikäs sillä miehellä? :D

Vierailija
69/163 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerro miehen nimi, laitan viestiä ja esitän flirttailevaa. Jos mies lähtee mukaan, hän 100 % pettää

Tuskin sinun tarvii edes flirttailla.

Vierailija
70/163 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellasia ne kaikki miehet on.

Vierailija
71/163 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä AP:n sijassa ottaisin ja lähtisin. Yksin. Olisin heti miehen esittämän kysymyksen jälkeen sanonut että nyt. Ja pakannut ja lähtenyt, siellähän isä näyttää isän taitonsa. Jos palattuani ei olisi tullut mitään järkeä päähän ja halua keskustella, niin sitten edessä lopullinen lähtö, ja vaikka todennäköisesti en mitenkään raaskisi lapsia jättää, niin antaisin mielikuvan miehelle että juuri niin aion tehdä. Koska niin tosiaan voi tehdä ja näiden paska-isienkin on se hyvä tiedostaa, heille saattaa jäädä se kaikki vastuu. Ja se vastuu tosiaan jää sille, joka jää. Jos toinen ehtii lähteä ensin, niin siinähän miettii miten järjestää hoidon.

Sama. Olisin ottanut tavarani (ja lemmikkieläimeni) ja muuttanut takaisin äidin luokse. Mies saa huolehtia lapsista kun kerran itse pani ne alulle. Pitäköön lapsensa ja aduntonsa. Mutta minun omaisuuteni (myös lemmikit ovat omaisuutta) on minun omaisuuttani ja vien ne turvallisempaan paikkaan. Ennen kuin mies alkaa riehua ja "kostaa" minulle sitä että minä häivyin HÄNEN aloitteestaan.

Vierailija
72/163 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko trolli?? Missä AP?

Vierailija
73/163 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko trolli?? Missä AP?

AP:llä on kaks pientä lasta? Ei tietenkään voi roikkua täällä 24/7

Vierailija
74/163 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tossu

Vierailija
75/163 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella kurja käytös AP:n miehellä. Toivottavasti hän heräisi, ei tuo käytös ole sopivaa 

Vierailija
76/163 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seksin puute. Anna miehellesi kokeeksi päivittäin suihinotto vaikka viikon ajan, niin huomaat kyllä miten hänen mielialansa kohenee.

Vai vielä tommosen ärripurrin kusiputkea imeksimään. Yök! 

Vierailija
77/163 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

PArisuhde on naisen ja mielen välinen hyvin tärkeä juttu.

Se pitää laittaa kuntoon ja pitää kunnossa.

Täällä on tietenkin turha puhua siitä, mitä siihen suhteeseen kuuluu. Mutta kokemukseni mukaan itse jaksoin hoitaa lapseni hyvin, kun hoidimme myös parisuhdetta. Ja se on todellakin hyvin fyysistä myös - ei siinä pelkät syvälliset keskustelut riitä.

Vierailija
78/163 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä oo kontrolli friikki 

Sen takia miehelläs on toinen 

Niin, miehet on vain pesän perässä. Yksinkertaisia otuksia.

Ja silti naiset ei tajuu sitä. ihmetellään vaan, et mikäs sillä miehellä? :D

Niinpä. Mikä siinä on, että perheen kasvaessa unohtuu, miksi seurusteluvaiheessa oli aina niin kivaa yhdessä.

N, 4 lasta

Vierailija
79/163 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelläsi on joko miesten "menopaussi" tai sitten toinen nainen. Veikkaisin naista, miehet ei kestä lapsiperhearkea. Päästitkö itsesi rupsahtamaan? Toinen syy miksi mies kyllästyy, tärkein: saako vielä seksiä? Jos ei, hakee muualta. Sorry but not sorry..

Vierailija
80/163 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hänellä mennyt motivaatio kun mikään ei riitä ja aina vain minä valitan ja taapero riehuu. 

Näemmä tiedät, mistä pahantuulisuus johtuu, joten miksi et sitten tee muutoksia? Valitus ei korjaa asioita, joten lakkaa valittamasta ja keksi paremmat vuorovaikutustavat. Ala osoittaa tytyväisyyttä, kun mies jotain joskus tekee, äläkä aina valita siitä, mitä ei tee. Ja keksikää, miten taapero laannutetaan, jos hän riehuu.

Ja kuka muka auttaa pahalla tuulella ollessaan? Ei kukaan.

Olen kiittänyt häntä useasti ja kehunut kun on keksinyt kivan jutun. Kehun aina arjessa ja käytän paljon sanaa "kiitos."

Teen ruoan valmiiksi, kiitän viestillä kun hän on vaikka laittanut kahvinkeittimen valmiiksi yms.

Ja minähän taaperon kanssa touhuan ja hoidan melkein kokonaan. Mies harvoin tekee muuta kuin leikkii legoilla ja rie

Olet oikeasti erikoinen nainen  kun muistat kiitoksilla.  Mies kyllä sitten täys ksipää.

terv. Mies 57v.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan seitsemän