Miehestäni on muuttunut lapselliseksi ja on jatkuvasti pahalla päällä
Meillä on miehen kanssa kohta 2 vuotta täyttävä taapero, ja 7kk vauva. En ymmärrä mistä tämä muutos on tullut? Yhden lapsen kanssa ei tätä ongelmaa ollut.
Arvostan miehen maksavan meidän elämää, asuntoa, ruoat (maksan myös) ja laskut. Hänellä on ollut tapana kotona auttaa kaikessa.
Nyt hänestä on tullut ILKEÄ haukkuu ja puhuu rumasti, kiinnosta vaikka lapset kuulevat.
Miehestä on tullut kotona laiska, ei auta siivoamaan läheskään aina. Sanoo vain ettei aio siivota jos hänelle vain valitetaan. Se ei motivoi. Kerroin, että lasten kanssa on jatkuvaa siivoamista, ruoan laittoa, leikkimistä u name it.
Ja nyt on alkanut kaikista pahin. Olen valmis laittaa lusikat jakoon tämän takia. Miehen ollessa pahalla päällä, hän ei todellakaan auta missään. EIKÄ ETENKÄÄN LASTEN KANSSA. Ei edes vilkaise lapsiaan. On vain hiljaa, sängyssä tai sohvalla selaamassa puhelinta.
Olen puhunut hänelle miten se vahingoittaa lapsia ja millainen olo minulle itselle tulee. Ei häntä kiinnosta. Hänellä mennyt motivaatio kun mikään ei riitä ja aina vain minä valitan ja taapero riehuu.
Eilen hän kysyi milloin muutan pois. En vastannut mitään, mielestäni asiaa ei oteta noin esille.
En ymmärrä häntä tällä hetkellä ollenkaan.
Onko miehellä burn out? Tämä ei ole hänen tapaistaan.
Pahoittelut sekavasta tekstistä ja puhelimella tulee k-virheitä
Kommentit (50)
Vierailija kirjoitti:
Katso tilanne tammikuuhun saakka. Jos/kun tuo tilanne jatkuu, nii muutat lasten kanssa pois (jos taloudellinen tilanne sallii.) muuten sovitte säännöt, jotta yhteiselämä on kaikille mukavaa
Ei, vaan se joka haluaa sen eron, hän häipyköön. Jos mies haluaa ap:sta eroon, mies pakatkoon laukkunsa ja häipyköön.
Oisko andropaussi tai masennusta tai uupumusta?
"Olen puhunut hänelle miten se vahingoittaa lapsia ja millainen olo minulle itselle tulee. Ei häntä kiinnosta. Hänellä mennyt motivaatio kun mikään ei riitä ja aina vain minä valitan ja taapero riehuu."
1. Ero vahingoittaa lapsia eniten
2. Miksi siis valitat koko ajan? Mies kokee ettei mikään riitä, etkö sisäistä asiaa? Jos mies kerran maksaa enemmän, miksi hänen pitäisi kotitöissä tuoda 50/50 panos? Ottakaa asiat positiivisemmin.
Mies haluaa erota. Ala tekemään eroa varten pelastautumissuunnitella ja valmistautumaan siihen myös taloudellisesti.
Mies kuulostaa uupuneelta!
Mitä te höpötätte toisesta naisesta? Tuskin he toisen lapsen noin nopeasti olisivat halunneet, jos olisi kuvioissa kolmas puoli!
Tsemppiä, pienellä ikä erolla ei ole helppoa! Meidän lapsilla on 10kk ikäeroa, ja ei tosiaan ollut helppoa aikaa
Mieti asiaa miehen näkökulmasta. Tekee työpäivän, maksaa enemmistön, sinä olet lasten kanssa kotona ja nalkutat, määräilet ja vaadit.
Vierailija kirjoitti:
Mies haluaa erota. Ala tekemään eroa varten pelastautumissuunnitella ja valmistautumaan siihen myös taloudellisesti.
Miten AP voi valmistautua? Työllisyys on surkea ja hänelle maksetaan enään muutama kuukausi. Ap on taloudellisesti ahdingossa.
Mies käyttäytyy kusipäisesti
Vierailija kirjoitti:
Mieti asiaa miehen näkökulmasta. Tekee työpäivän, maksaa enemmistön, sinä olet lasten kanssa kotona ja nalkutat, määräilet ja vaadit.
Ei oikeuta olemaan ilkeä ja epäkunnioittava
Ap
AP, miksi pakotit miehen lapsiin?
Mulle kävi samoin. Mies oli puoli vuotta miltei mykkä, ulkoisti itsensä täysin meidän perhe-elämästä, istui kokoajan kännykkä kädessä. Kännyyn ilmestyi myös naamalukitus.
Sitten möläytti just niinkuin ap:n mies. Sanoi yhtäkkiä että haluaa eron. Sillä oli sit tietty toinen nainen. Lapset olivat jo teinejä, joten olimme selvinneet jo pikkulapsiarjestakin. Mutta häntä ei enää kiinnostanut oma perheensä.