Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehestäni on muuttunut lapselliseksi ja on jatkuvasti pahalla päällä

Vierailija
08.12.2025 |

Meillä on miehen kanssa kohta 2 vuotta täyttävä taapero, ja 7kk vauva. En ymmärrä mistä tämä muutos on tullut? Yhden lapsen kanssa ei tätä ongelmaa ollut.

Arvostan miehen maksavan meidän elämää, asuntoa, ruoat (maksan myös) ja laskut. Hänellä on ollut tapana kotona auttaa kaikessa.

Nyt hänestä on tullut ILKEÄ haukkuu ja puhuu rumasti, kiinnosta vaikka lapset kuulevat.

Miehestä on tullut kotona laiska, ei auta siivoamaan läheskään aina. Sanoo vain ettei aio siivota jos hänelle vain valitetaan. Se ei motivoi. Kerroin, että lasten kanssa on jatkuvaa siivoamista, ruoan laittoa, leikkimistä u name it.

Ja nyt on alkanut kaikista pahin. Olen valmis laittaa lusikat jakoon tämän takia. Miehen ollessa pahalla päällä, hän ei todellakaan auta missään. EIKÄ ETENKÄÄN LASTEN KANSSA. Ei edes vilkaise lapsiaan. On vain hiljaa, sängyssä tai sohvalla selaamassa puhelinta.

Olen puhunut hänelle miten se vahingoittaa lapsia ja millainen olo minulle itselle tulee. Ei häntä kiinnosta. Hänellä mennyt motivaatio kun mikään ei riitä ja aina vain minä valitan ja taapero riehuu. 

Eilen hän kysyi milloin muutan pois. En vastannut mitään, mielestäni asiaa ei oteta noin esille.

En ymmärrä häntä tällä hetkellä ollenkaan. 

Onko miehellä burn out? Tämä ei ole hänen tapaistaan.

Pahoittelut sekavasta tekstistä ja puhelimella tulee k-virheitä

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen nainen sillä on. Jos ei ole vielä päässyt panemaan niin mieli kovasti tekisi.

Vierailija
2/21 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän on pettynyt omiin valintoihinsa ja katuu oerheen perustamista. Hän tuntee olevansa loukussa ja purkaa pahaa oloaan ilkeilemällä sinulle. Olisiko teittä mahdollisuutta lähteä parisuhdeterapiaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hän on pettynyt omiin valintoihinsa ja katuu oerheen perustamista. Hän tuntee olevansa loukussa ja purkaa pahaa oloaan ilkeilemällä sinulle. Olisiko teittä mahdollisuutta lähteä parisuhdeterapiaan?

Eilen hän sanoi ettei jaksa lapsia ja minua. Ehdotin terapiaa, ei suostu koska ne ei hänen mielestään auta ketään.

Ap

Vierailija
4/21 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänellä mennyt motivaatio kun mikään ei riitä ja aina vain minä valitan ja taapero riehuu. 

Näemmä tiedät, mistä pahantuulisuus johtuu, joten miksi et sitten tee muutoksia? Valitus ei korjaa asioita, joten lakkaa valittamasta ja keksi paremmat vuorovaikutustavat. Ala osoittaa tytyväisyyttä, kun mies jotain joskus tekee, äläkä aina valita siitä, mitä ei tee. Ja keksikää, miten taapero laannutetaan, jos hän riehuu.

Ja kuka muka auttaa pahalla tuulella ollessaan? Ei kukaan.

Vierailija
5/21 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja, kyllä on tullut miehelle valitusta. Mielestäni itsestäänselvistä asioista ei pitäisi edes sanoa (esim: taapero potalle, lautasten laittaminen koneeseen, ei jätä leluja ympäriinsä vaan siivoaa lapsen kanssa.) Esim pintapuolisesti. Muuten itselle jää hirveä siivoaminen. Ei kukaan sano myöskään minulle näistä ja hoidan silti 

Ap

Vierailija
6/21 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hänellä mennyt motivaatio kun mikään ei riitä ja aina vain minä valitan ja taapero riehuu. 

Näemmä tiedät, mistä pahantuulisuus johtuu, joten miksi et sitten tee muutoksia? Valitus ei korjaa asioita, joten lakkaa valittamasta ja keksi paremmat vuorovaikutustavat. Ala osoittaa tytyväisyyttä, kun mies jotain joskus tekee, äläkä aina valita siitä, mitä ei tee. Ja keksikää, miten taapero laannutetaan, jos hän riehuu.

Olen kiittänyt häntä useasti ja kehunut kun on keksinyt kivan jutun. Kehun aina arjessa ja käytän paljon sanaa "kiitos."

Teen ruoan valmiiksi, kiitän viestillä kun hän on vaikka laittanut kahvinkeittimen valmiiksi yms.

Ja minähän taaperon kanssa touhuan ja hoidan melkein kokonaan. Mies harvoin tekee muuta kuin leikkii legoilla ja riehumis leikkiä. Olen kertonut miehelle mitä muuta voi tehdä, ei häntä kiinnosta koska "älä puutu,  Anna mun olla isä."

Ap

Vierailija
7/21 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloituksessa ei mainittu miehen ikää mikä tärkeä on asia. 40v jälkeen joillain miehillä testot alkaa laskea voimakkaasti ja tekee miehestä kiukkuisen.

Vierailija
8/21 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerropas, miten omista lapsistaan huolehtiminen on auttamista? 

Vierailija
9/21 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sillä stressaava työ? Rahaa menee paljon joulun alla

Vierailija
10/21 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sillä stressaava työ? Rahaa menee paljon joulun alla

Hänen työ on niin päivä kohtaista, eli joo ja ei ole stressiä.

Ap

Vierailija
11/21 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesten vaihdevuodet alkaa aikaisemmin kuin naisten. 

Vierailija
12/21 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksin puute. Anna miehellesi kokeeksi päivittäin suihinotto vaikka viikon ajan, niin huomaat kyllä miten hänen mielialansa kohenee.

Vierailija
13/21 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan perus. 

Vierailija
14/21 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nii se vaa menee miesten kanssa.Siihen pitää tyytyä. Älä nyt valita, ole suosiolla hiljaa nii pysyy rauha.

Joulun aika ja aikuiset kinastelevat kuin lapset. Käy sääliksi teidän lapsia 

Vierailija
15/21 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka neljäs liitto päättyy pikulapsiaikaina, eli varmin tapa pilata suhde on tehdä lapsia. 

Vierailija
16/21 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Auttaa? Ei kyse ole auttamisesta, vaan siitä, että tulee hoitaa oma osuutensa.

Vierailija
17/21 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joka neljäs liitto päättyy pikulapsiaikaina, eli varmin tapa pilata suhde on tehdä lapsia. 

Pienten lasten vanhemmat päätyvät eroon nyt aiempaa useammin ja eron riski on huipussaan kolmantena tai neljäntenä vuonna.

Vierailija
18/21 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perusanaalista huolimatta kiukkuilee? Epäilen.

Vierailija
19/21 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on niin tyypillistä. Hyvät, kumppania ja perhettä arvostavat miehet ovat harvinaisia.

Vierailija
20/21 |
08.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, milloin muutat pois?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän yhdeksän