Ensi viikolla suurin osa julkisen sektorin työntekijöistä jääkin pitkälle joululomalle
Vain nuorimmat työntekijät ovat aatonaatton töissä.
Kommentit (82)
Ja tammikuussa taas se automaattinen 5 % palkankorotus + ikälisä.
Miksi kadehditte julkisen puolen duunareita? Miksette hakeudu sen sijasta itse samoihin hommiin?
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa? No ei jää.
Katsopa vaan miten tyhjää jossain valtion virastotalossa on jo torstaina!
Vierailija kirjoitti:
Miksi kadehditte julkisen puolen duunareita? Miksette hakeudu sen sijasta itse samoihin hommiin?
Koska minä en kuluta verovaroja.
Koulut ja terveyskeskukset pöhisevät vielä ainakin kaksi viikkoa.
Tern kyllä töitäni myös niin sanotun joululoman aikana.
Lukion opettaja
Olen jouluaattona ja päivänä 14-23
Miten on mahdollista?
Jouluunhan on vielä pari viikkoa.
Kannattaa ottaa selvää asioista ennen mölinää. Niillä joilla on normaali virastotyöaika on vain normaalit arkivapaat. Jaksotyössä olevilla, kuten esim poliiseilla on lomakielto joulujaksossa. Ja mikäs esti ap:n kouluttautumasta johonkin julkisen sektorin ammattiin... vaikka opettajaksi kun heidän lomistaan kaikkein eniten pidetään meteliä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa? No ei jää.
Katsopa vaan miten tyhjää jossain valtion virastotalossa on jo torstaina!
Monissa toimisto- ja asiantuntijahommissa on etätyömahdollisuus.
Jääkö sairaalassakin työskentelevät ja poliisit ja rajalaitos ja pelastuslaitos ja ja ja...Typerä aloitus.
Vierailija kirjoitti:
Miten on mahdollista?
Jouluunhan on vielä pari viikkoa.
Ei olekaan, tämä ei ole totta. Igor tekee iltavuoroa.
Vierailija kirjoitti:
Ja tammikuussa taas se automaattinen 5 % palkankorotus + ikälisä.
+ pitämättömät sairaslomat, ihanaa olla julkisellasektorilla töissä.
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa? No ei jää.
Juu ei. Iltavuoro on minullakin aattona. Hyvin harvoin on ollut minullakaan vapaata jouluna. Psyk.sh.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis et ole tarvinnut esim. päivähoitoa, lapsilisiä, koulua, opiskelupaikkaa, julkista terveydenhoitoa, oikeusjärjestelmän palveluita, teitä, vesiliikenneväyliä, junia, busseja, kirjastoa, verotoimiston palveluita, poliisilaitoksen palveluita esim. passia hakiessa jne.
Oletpa omavarainen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nekin hommat pitää jonkun tehdä. Kyllä olisi aika veemäistä, jos et saisi virallisia asioita hoidettua. Olisitko valmis maksamaan palveluista niiden oikeaa hintaa. Arvatenkaan et, ne maksetaan verovaroista.
Varmasti kulutat verovaroja monella tavalla.
Ja keski-ikäisten lihavien sossutätien ym lomat kestää yleensä loppiaiseen.