Te jotka olette tyytyväisiä autoonne, mikä auto teillä on? Merkki ja malli?
Kysymys otsikossa.
Arvatenkin Toyotat ja Volvot ovat laadukkaita autoja, koska niitä näkee liikenteessä hyvin paljon.
Kommentit (467)
Eläkevaarilla Toyota Yaris-leasingauto. Ei ole matka-auto mutta täyttää minun ja vaimon tarpeet ja ollut hyvin luotettava. Olen käyttänyt luonnehdintaa "porvarillis-konservatiivinen" koska on hajuton, mauton karvalakkimalli mutta eipä rahat kalliimpaankaan riittäisi.
Lexus GS450h 2013. Omassa käytössä ollut vuodesta 2017 ja vaihdan sitten kun tuo on ajettu loppuun. Ei nämä 2000-luvun japanilaiset edes ruostu enää. Mittarilukema nyt noin 540 000km.
Turha autoja on koko ajan vaihdella, jos on sattunut hyvän yksilön löytämään. Edellinen auto oli Honda Accord 2005 ja se oli uudesta alkaen vuoteen 2017, jolloin moottori olisi tarvinnut kansiremonttia. Mittariin jäi 780 000km.
Niin ja kuten kilometreistä voi päätellä, auto on suurelta osin työväline, joten luotettavuutta arvostaa enemmän kuin statusarvoa.
Ruma, harmaa Toyota Corolla VM. 2011.
Tylsä, mutta luotettava! En vaihtaisi.
Toyota Prius vm. 2017. Todella hyvä auto ollut ja tullut kaikin puolin halvaksi. Ostettu meille kolme vuotta vanhana eikä mitään normaalin huolto-ohjelman ulkopuolista korjausta ole vielä tarvinnut tehdä.
Tesla model Y. Olen ollut todella tyytyväinen! En koskaan enää vaihda bensa tai dieselkoneeseen joita saa huoltaa ja korjata jatkuvasti.
Vierailija kirjoitti:
Tesla Model Y performance 2023. Kiihtyvyys riittävä ja tilaa on. Hyvä talviauto. Eikä tarvitse rampata vuoden/20000km välein merkkikorjaamolla valohoidossa että takuu säilyy.
mukana tulee tosin nykyään nazzi imago mutta ei se liikaa haittaa. Ei se imago sen parempi ollut ennen kun oli Audi.
Me myös vaihdoimme diesel Audiin Teslan ja ollaan oltu enemmän kun tyytyväisiä.
Vierailija kirjoitti:
Tesla ja ihan paska. Vaihtaisin mut ei siitä mitään saa
Älä nyt! Tesla-uskovaiset loukkaantuu : )
Mazda 3. Paras japanilainen ja ajettavuus Eurooppalaisten tasolla. Tyytyväinen.
Ei sillä, Toyotatkin ja Lexukset ovat samalla tavalla idioottivarmoja ja hyviä pelejä.
VW-konsernin autoja hieman morkataan huonosta laadusta ja kalliista korjauksista. Pitää osin paikkansa. Tässä kuitenkin päinvastainen esimerkki. Bensakoneinen (siis ei mitään hybriditekniikkaa) VW Passat 1.8 TSI vm. 2017, ajettu 220 tkm. Uutena ostin. Ei mitään ylimääräistä vikaa koko autossa vajaan yhdeksän vuoden aikana. Uusittu vain kuluvia osia kuten etu- ja takajarrulevyt sekä jarrupalat, kaksi alapalloniveltä sekä akku kertaalleen. Renkaita menossa kolmannet sarjat, juuri uusittu molemmat. Matka jatkuu. En vaihda. Paras auto tähän mennessä.
2014 opel astra, tdi. Ihan paras yli 50 km työmatkoihin. Hyvä ajaa, kuluvia osia toki vaihdettu, muttei muuta. Kohta 300 000 mittarissa, hyvin menee vähintään 100 000 vielä.
Ajelen volvolla xc60 neliveto diesel automaatti .tyytyväinen olen ollut skä talvi että, kesäajossa.
Vierailija kirjoitti:
kaksi Kiaa peräkkäin, toinen käytettynä ja nykyinen uutena. Yht 270000km ja korjauskulut reilusti alle tonnin. Huollot merkkiliikkeessä ja takuuta käytetty yhden kerran pienessä asiassa. Seuraava vaihto edessä ja merkki ei vaihdu, malli kylläkin.
Kia e-Niro ja ihan hyvin on toiminut. Pieniä vikoja, jotka korjattu ja lataus on hidasta. Ihan hyvä merkki.
Skoda Favorit 1.9D vapari. Olen ollut enemmän kuin tyytyväinen.
Tesla bensakoneella. Seuraava tulee olemaan täyssähkö.
Ford focus v.2020. Sopii perheenäidille, ei valittamista. Aiemmin oli Mercedes C180 v.2018, mutta siinä oli ahdasta kolmen muksun kanssa ja kokoajan jotain vikaa.
Mazda 323 -00 räväkkä viininpunainen ja automaatti .Juuri sopiva nykysanoin "Baddie" auto mulle. Ostin vuonna 2006 eli ollut jo jonkin aikaa .
N63 kylläpäs aika kuluupi
Toyota Corolla 2006 on tosi hyvä