Te jotka olette tyytyväisiä autoonne, mikä auto teillä on? Merkki ja malli?
Kommentit (467)
Citroen C3. Ja täällä on toinenkin tismalleen samannäköinen sitikka kuin mulla. Hyvä kulkupeli.
Paras auto-ostokseni on nykyinen Mitsu Carisma v 2000. Maksoi 460 viisi vuotta sitten ja korjailuun menee noin 200 joka vuosi ennen katsastusta. Kulutus rauhallisessa ajossa 5,5-6,5 riippuen lämmöstä (kesä/talvi) ja tarvitessa jaksaa vetää asuntovaunua hienosti. Erittäin luotettava, eikä noin vanhaa kytketä tietokoneisiin katsastuksessa. Ostaessa oli mittarissa 290 000 ja nyt 410 000.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
BMW X5. 99% ajosta sähköllä. Paras auto edelleen, jota olen koskaan ajanut.
Valmistaja on tarkoittanut että polttomoottoria pitäisi käyttää usein niin että se lämpenee kunnolla, sinunkaltaisten takia noihin tulee kalliita vikoja kun niin ei tehdä.
Kuinka usein?
Kia Rio vm 2018. Manuaali. Edellinen Evanda automatti, vaihdoin kulujen takia. Seuraava automaattivaihteilla.
Vierailija kirjoitti:
Lexus RX450h. Ihana auto.
Me ollaan vähän mietitty tuota mallia
Kysymykseen vastaten; en usko, että vaihdetaan enää Lexusesta pois
Kaksi edellistä autoja ovat olleet meidän mielestämme tosi hyviä
Viistoistavuotias Suzuki. Aina mennyt katsastuksesta läpi, kulkee ja kukkuu.
Normihuollot tehty vuosittain, nekin ovat edullisia. Todella luotettava auto, joka vie paikasta A paikkaan B.
Eikä hävetä yhtään ajaa sillä ;)
Meillä on kolme autoa, joista suosikkini on Nissan Leaf. Ajaminen tuntuu hyvältä, ja sähköllä on kiva ajaa, kun ei tarvitse tankata. 3,5 vuotta mennyt ilman vikoja.
Mulla olinennen Skoda LS. lista sivussa.
Sitten rikastuin, ja ostin Skoda GLSn. Galvanoitu lista sivussa.
Nykyaan farmioktaavia, se on hjuva.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lexus RX450h. Ihana auto.
Me ollaan vähän mietitty tuota mallia
Kysymykseen vastaten; en usko, että vaihdetaan enää Lexusesta pois
Kaksi edellistä autoja ovat olleet meidän mielestämme tosi hyviä
Kaikki muu on OK paitsi sitä keulamaskin nykyistä sukuilmettä ei kestä katsoa. Luopuisivat nyt jo pikkuhiljaa, kun taatusti on mennyt myyntiä ohi globaalisti karseat määrät tuon älynväläyksen takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
BMW X5. 99% ajosta sähköllä. Paras auto edelleen, jota olen koskaan ajanut.
Valmistaja on tarkoittanut että polttomoottoria pitäisi käyttää usein niin että se lämpenee kunnolla, sinunkaltaisten takia noihin tulee kalliita vikoja kun niin ei tehdä.
Kaikilla autoilla pitäis ajaa kerran kesässä kunnon pätkä (yli tunti) motaria 130 mittarissa ja vaihde sportilla/pienellä vaihteella niin että kierrokset on jotain 4000-5000rpm. Myös plugareilla ja yrittää laittaa sellaiseen moodiin että ei vaihda sähkölle. Miksi pitää revittää? Ei se ole revittämistä että moottori pyörii nopeammin kuin normaali taloudellinen ajo vaatii. Tällä tempulla moottori saadaan kerrankin kunnolla lämpimäksi mitä tapahtuu Suomessa turhan harvoin. Auttaa moottorin tukkoisuuteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsellä on Citroen C3 Aircross, mallisarjan tehokkaimmalla moottorilla, eli 130 hv. Tuon jatkeena 6-vaihteinen automaatti. Auto on 2020 mallia, ja itsellä ollut reilut 2 vuotta. Ostohetkellä tuolla oli ajettu todella vähän, ja siksi se tulikin hankittua. Tyytyväinen olen ollut.
Ostit sit jotain mitä kenenkään ei pitäisi, puretech - moottorisen auton.
Kyllä tiesin, millä tekniikalla tuo auto on. Eli viisastelut voit jättää sikseen. Tuota kyseistä tekniikkaa käytetään aika paljon, että täysi pommi se ei voi olla. Samaa ei voi sanoa Fordin EcoBoostista, mikä käytännössä on suunniteltu hajoamaan.