Miksi olette yhteyksissä ihmisiin kenen asiat ei kiinnosta, oli sitten kyse mistä hyvänsä?
Vauvan äiti ei saa puhua vauvoista ja teinin äiti teineistä. Kun mua ei vaan kiinosta. Harrastuksista kertova vaiennetaan ja parisuhteesta puhumattakaan.
Mitkä aiheet on niitä mistä sulle saa puhua niin, ettet näytä kuolevan ikävystymiseen ja haukottele?
Kommentit (9)
Minulle ollaan ainakin soiteltu kun halutaan kuuntelijaa tai terapeuttia omille asioille. Tai pyytää palvelusta tai muuta hyötyä. Vaihdoin puhelinnumeoni, enkä ole antanut sitä tällaisille soittelijoille enää.
Vierailija kirjoitti:
Minulle ollaan ainakin soiteltu kun halutaan kuuntelijaa tai terapeuttia omille asioille. Tai pyytää palvelusta tai muuta hyötyä. Vaihdoin puhelinnumeoni, enkä ole antanut sitä tällaisille soittelijoille enää.
No mistä aiheista keskustelet ystäviesi kanssa vai onko kaikki estetty?
Vierailija kirjoitti:
Jos niiltä saa vaikka pillua.
Sun pilis ohjaa siis sua. Aivojen käyttö on kyllä suotavaa.
Minulla on enemmän ongelmana "ystävät", jotka eivät halua kertoa mitään itsestään. Kuuntelevat kyllä vuodatuksiani, mutta kun kysyn, mitä heille kuuluu, niin "ihan tavallista arkea". Kun teen tarkentavia kysymyksiä, niihin vastataan yhtä lyhytsanaisesti ja ympäripyöreästi. Eivät he kyllä ole aktiivisesti minuun yhteyksissä, joten ei heistä riesaa tule, vaikka pitäisin "vähän pidemmän tauon" yhteydenpidossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ahaa, kiitos vinkistä! Saanko siis vihdoin pillua jos luen vaikkapa Sinuhe egyptiläisen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ahaa, kiitos vinkistä! Saanko siis vihdoin pillua jos luen vaikkapa Sinuhe egyptiläisen?
Kannattaa kokeilla. Huokailemalla ja haukottelulla et sitä ainakaan saa.
Tosin pelkkä lukeminen ei auta sun pitää osata keskustellakin henkevästi, mutta epäilen, ettei sun aivokapasiteettisi siihen riitä.
Mielenkiintoista ettei kukaan osaa kertoa vastausta vaikka asiaan törmää täällä päivittäin. Aina ollaan valttamassa muiden keskustelunaiheista ikävystyttävinä.
Tässä oikein hyvä esimerkki aiheesta.
https://www.vauva.fi/keskustelu/6317321/tiedatteko-sen-fiiliksen-kun-te…?