Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä muita, jotka käy joka päivä kaupassa?

Vierailija
07.12.2025 |

Tuntuu olevan tavallisempaa se, että oikein kehuskellaan sillä kuinka harvoin tehdään ruokaostoksia.

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miksi siellä kaupassa pitäisi käydä joka päivä? Harva haluaa kuluttaa aikaansa tuommoiseen. Itse teen kerran viikossa isommat ostokset ja sitten toisen kerran pienemmät täydennysostokset lähinnä tuoretuotteita.

Itse en ainakaan pysty kuljettamaan koko viikon ostoksia kerralla, ja en halua suunnitella, miettiä ja organisoida koko viikon ostoksia kerralla.

Vierailija
22/49 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin lumettomaan aikaan tulee käytyä useamman kerran päivässä jopa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, miten lähellä kauppasi on? Minulla pikkukauppa 200 m ja hypermarketti 800 m.

Vierailija
24/49 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me käydään ihan joka päivä 🤭 Yleensä toki vain siepataan jotain tiettyä mitä tarvii töitten jälkeen, pari kertaa viikossa ns isommin sitten marketissa.

Teillä menee kyllä aikaa kaupassa käymiseen. Minä en halua tuhlata vapaa-aikaani kauppaan noin usein. 

Vierailija
25/49 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt ei ole ollut tarvetta käydä kuin pari, kolme kertaa viikossa. Silloin, kun rahat olivat vähissä, säästin paljon päivittäisillä kauppareissuilla. Kulkureittieni varrella oli parikin kauppaa, joten pystyin käymään näissä kävellen ja pystyin hyödyntämään punalappuiset paremmin. Vuosituhannen alkuvuosina ne alennukset olivat muuten aina 50 prossaa jo aamusta alkaen.

Itse taas rahaa säästyy silloin kun en käy kaupassa. Jos käyn kaupassa tarttuu mukaan kaiken maailman heräteostoksia. Ja toisaalta arvostan myös aikaani.

Jotkut osaavat käydä kaupassa niin, että sieltä ostetaan vain tarpeellisia asioita. En siis ostele mitään suklaapatukoita tai muitakaan heräteostoksia koskaan. Kauppareissun yhteydessä saan liikuntaa. Mitä sinä teet arvostamallasi ajalla? Kirjoittelet vauvapalstalla?<

Minä käyn päivittäin lenkillä sen sijaan, että käyn kaupassa. Sinä käyt kaupassa ja sitten roikut palstalla? 

Vierailija
26/49 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä, tosin en käy ihan joka päivä mutta keskimääräisesti 5 kertaa viikossa. Asun 1km päässä supermarketista. Asun yksin ja olen autoton, eikä tuolla 1km välillä kulje edes järkevästi julkista liikennettä, joten teen päivittäisen kävelyreissun kauppaan ja ostan mitä tarvitsen, myös varastoon. Helpompi kantaakin pienissä erissä raskaita tavaroita, kun ei kerralla tarvitse tehdä 1-2 viikon ostoksia.

Vierailija
27/49 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, miten lähellä kauppasi on? Minulla pikkukauppa 200 m ja hypermarketti 800 m.

Pikkukauppa 200 m ja hypermarketti 800 m :D Useimmiten käyn tuolla Prismassa ja kävelen sinnekin pitempää reittiä niin saan samalla ulkoilmaa.

Ap

Vierailija
28/49 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miksi siellä kaupassa pitäisi käydä joka päivä? Harva haluaa kuluttaa aikaansa tuommoiseen. Itse teen kerran viikossa isommat ostokset ja sitten toisen kerran pienemmät täydennysostokset lähinnä tuoretuotteita.

Itse en ainakaan pysty kuljettamaan koko viikon ostoksia kerralla, ja en halua suunnitella, miettiä ja organisoida koko viikon ostoksia kerralla.

Mulla on selvä suunnitelma viikoksi. Ensin syödän kalaa, sitten lihaa ja loppuviikko kasvisuokaa. 

Vierailija
29/49 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me käydään ihan joka päivä 🤭 Yleensä toki vain siepataan jotain tiettyä mitä tarvii töitten jälkeen, pari kertaa viikossa ns isommin sitten marketissa.

Teillä menee kyllä aikaa kaupassa käymiseen. Minä en halua tuhlata vapaa-aikaani kauppaan noin usein. 

En ole se, jolle vastasit, mutta jos kauppa on matkan varrella ja sieltä napataan vain jotain pientä, ei varmasti mene edes viikossa niin pitkää aikaa, että siinä ajassa joku toinen kävisi tunnin jumpassa tms. 

Vierailija
30/49 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

1-2 kertaa viikossa riittää. Välillä teen valmiiksi isomman tilauksen erilaisia säilykkeitä, soijarouhetta, pastaa, mausteita yms. joka säilyy kuivakaapissa

Vierailija
31/49 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn lähes päivittäin ( joskus 2xpäivässä😂).

Vierailija
32/49 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkohan ne päivittäiset kaljat on hakea. Siis joka päivä. Rollaattorin korissa menee hyvin kuusi kaljaa, röökiaski ja vähän leipää.

Vierailija
33/49 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt ei ole ollut tarvetta käydä kuin pari, kolme kertaa viikossa. Silloin, kun rahat olivat vähissä, säästin paljon päivittäisillä kauppareissuilla. Kulkureittieni varrella oli parikin kauppaa, joten pystyin käymään näissä kävellen ja pystyin hyödyntämään punalappuiset paremmin. Vuosituhannen alkuvuosina ne alennukset olivat muuten aina 50 prossaa jo aamusta alkaen.

Itse taas rahaa säästyy silloin kun en käy kaupassa. Jos käyn kaupassa tarttuu mukaan kaiken maailman heräteostoksia. Ja toisaalta arvostan myös aikaani.

Jotkut osaavat käydä kaupassa niin, että sieltä ostetaan vain tarpeellisia asioita. En siis ostele mitään suklaapatukoita tai muitakaan heräteostoksia koskaan. Kauppareissun yhteydessä saan liikuntaa. Mitä sinä teet arvostamallasi ajalla? Kirjoittelet vauvapalstalla?<

Itse menen mieluummin vaikka metsälenkille kuin kauppaan liikkumaan.

Vierailija
34/49 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkään käydä kaupassa ja käyn varmaan  5 kertaa viikossa. Katson punalapputuotteet ja tarjoustuotteet. Menen pyörällä (paitsi lähityöpäivinä autolla, kun ajan muutenkin ohi) ja saan hyvää liikuntaa samalla. Ruokaan menee tosi vähän rahaa, kun voi katsoa tarjoukset joka päivä, nytkin oli päiväyskanamunat 19 senttiä kenno, niin ostin reilusti. Mitään heräteostoksia en ikinä tee, en tykkää suklaasta eli en edes mitään suklaapatukoita osta ikinä. 

Vierailija
35/49 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Minua, usein kaupassa käyvää, ilahduttaa myös se ajatus, että ei tarvitse syödä vanhaksi mennyttä ruokaa. Punalapputuotteita ostaessa tietää, että ne tulee varmasti käytettyä vuorokauden kuluessa tai käsiteltyä muuten heti. Kiinnostaakin, miten paljon nykyisin yleistyneet mahaongelmat johtuvatkin siitä, että on syöty vanhentunutta ruokaa, koska tuntuu olevan synti käydä kaupassa useammin vaikka olisi varaakin muuhun,"

Käyn harvoin kaupassa enkä syö koskaan vanhentunutta ruokaa. Minulla on pakastin ja kylmä kellari sekä iso jääkaappi. Punalapputuotteita en osta. Mahaongelmat johtuvat eineksistä ja muista lisä-aineista joita ihmiset mättävät päivittäin napaansa. Kaupassa käynti ei nyt mikään synti ole ja jokainen saa päättää mihin aikansa käyttää. Itse en voi sietää mennä kauppaan kävelemään päivittäin ja kantamaan ostamaani roinaa kotiin. Siis joka päivä. On niin paljon mielekästä tekemistä, että kaupassakäynti on kerta viikossa tai harvemmin. 

Vierailija
36/49 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä jos kävisin kaupassa kerran viikkoon autolla olisi se melkoinen rumba. Parkkikselta useampi sata metri aina lukossa olevalle alaovelle, sitten hissi ja sitten vasta kotiovi. Siinä ei huvita useampaa kassia kuljetella kerralla, eli isomman satsin kanssa siellä autolla pitäisi käydä hakemassa vähintään toinen kassisatsi. Paljon kätevämpi on käydä jalan puolen kilsan päässä olevassa lähikaupassa ja ostaa sen verran, että ostokset mahtuvat yhteen olalla kulkevaan kassiin. Ostan sitten toisenlaiset ostokset seuraavana tai sitä seuraavana päivänä,

Vierailija
37/49 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En joka päivä mutta melkein. Aina puuttuu jotain. 

Vierailija
38/49 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksaisi. Käyn yleensä kahdesti ostamassa vähän enemmän ja tämän lisäksi yksi pikatäydennyskäynti. Viikonloput pyrimme pitämään kauppavapaina.

Vierailija
39/49 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käy joka päivä. Vain 2 kertaa viikossa. On minulla parempaakin käyttöä vapaa-ajalle, kuin joka päivä rampata kaupassa.

Voi olla, että saattaisin saada täällä kotiinkuljetuksen, mutten halua sitä kuitenkaan käyttää. Koska se maksaa ylimääräistä ja sinne laitetaan yleensä huonoimmalla parasta ennen päiväyksellä tuotteita, mitä kaupasta löytyy. Niinä kahtena kauppakertana viikossa valitsen itse mieluummin tuotteet paremmilla päiväyksillä.

Eikä mielestäni kenenkään tulisi mennä kauppaan hengailemaan, mikä selvästikin melko monella näyttää olevan tapana. Se vain turhaan ruuhkauttaa kauppojen käytäviä. Eikä kauppa siitä hyödy mitään, jos nämä hengailijat eivät osta mitään.

Vierailija
40/49 |
07.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan melkein  kaiken lähikaupasta. Kannan ostokset repulla kotiin. Ostan vain järkeviä tarvikkeita kuten perunoita, kaalia, porkkanoita  , herneitä, papuja,  maitoa, ruisleipää, jauhelihaa, rypsiöljyä, jauhoja, munia yms. En osta ikinä mehuja tai  jotain hönttää. Kauppamatka tuo 25 minuuttia reppuliikuntaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan neljä