Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kelassa työskentelevä saa ilmaisen hammashoidon ja muita etuja

Vierailija
07.12.2025 |

ILMAINEN hammashuolto, psykoterapia kaikille työntekijöille, työmatkaetuja, miltei rajattomat etätyömahdollisuudet ja autoetuja. 

Tämän lisäksi Kela tarjoaa työntekijöilleen 100 euron vuosittaisen hyvinvointiedun, puhelinedun, jolla työntekijä voi soittaa esimerkiksi asiakkaille, polkupyöräedun ja ateriaedun.

Kommentit (220)

Vierailija
181/220 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin niitä verorahoja tuhlataan.

Mene töihin, mene Kelaan töihin.

Menen menen heti kun pääsen. Mulle kelpaa ihan lähityökin, en itke siitä, jos täytyy toimistolle suunnistaa 

Vierailija
182/220 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raskasta ja epäkiitollista työtä, jossa pieni palkka, jota kompensoidaan näillä työsuhde-eduilla. Ei todellakaan käy kateeksi. 

Kyllä mulle kelpaisi. Voisitko luopua työstäsi, niin minä tulen tilalle 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/220 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene töihin kelaan. Itse en menisi vaikka pääsisin. 

Lähtisin intopiukeena takaisin Ei se työ ole niin vaikeaa, mitä julkisuudessa annetaan ymmärtää.

T. Entinen kelalainen, joka teki typerän uravaihdoksen ja on nyt työttömänä. Olisi pitänyt jäädä taloon jo noiden etujen vuoksi. Vaihdoin siksi alaa koska itse työ oli niin tylsää ja helppoa, ja lisäksi siinä piti tehdä arvojani vastaan sotivia päätöksiä.

Vierailija
184/220 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso osa kelalaisten tekemästä työstä tullaan jatkosss korvaamaan tekoälyllä. Henklökunnan tarve vähenee. Mihin tämä johtaa, voi kukin päätellä.

Vierailija
185/220 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pääsispä Kelaan töihin. Voisin ihan hyvin mennä sinne toimistollekin työskentelemään.

T. Pitkäaikaistyötön

Pääset meille risusavottaan 9 euron päiväkorvauksella.

Vierailija
186/220 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähde is 13.2 

Luuleeko joku ihan tosissaan, että iltapäivälehti on luotettava lähde??? No ei ole. Mistään muusta viranomaisesta ei ole niin paljon väärää tietoa liikkeellä kuin Kelasta.

Kelalaisilla ei ole ilmaista hammashoitoa joitakin perustoimenpiteitä lukuun ottamatta, ei ole puhelinetua, ateriakorvauksesta maksetaan verot, ei ole autoetua. Se 100e liikuntaetu vuodessa on todella pieni verrattuna mihin tahansa muuhun työpaikkaan. 

Kaikilla kelalaisilla on kyllä kellokortti, jolla leimataan työpäivän aikana tulemiset, menemiset ja lounastauot. Sen lisäksi tietojärjestelmistä lasketaan joka päivä tehtyjen päätösten määrä. IT-porukka merkkaa joka päivä työaikakirjanpitoon kaikki tehtävät. Työajan käyttöä valvotaan siis tarkasti.

Vierailija
187/220 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Iso osa kelalaisten tekemästä työstä tullaan jatkosss korvaamaan tekoälyllä. Henklökunnan tarve vähenee. Mihin tämä johtaa, voi kukin päätellä.

Kelassa on tehty automaattiratkaisuja jo ainakin vuodesta 1997 lähtien ja niitä tehdään aina, kun lainsäädäntö sen sallii. Tekoälyä on käytetty Kelassa jo monta vuottaa eri asioihin ja käyttöä lisätään koko ajan esim. väärinkäytösten paljastamiseen. Tekoäly ei siis ole "tulossa" Kelaan vaan se on ollut Kelassa käytössä jo pitkään. 

Vierailija
188/220 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pääsispä Kelaan töihin. Voisin ihan hyvin mennä sinne toimistollekin työskentelemään.

T. Pitkäaikaistyötön

Pääset meille risusavottaan 9 euron päiväkorvauksella.

Juuri tästä hallitus ja yrittäjät kuola valuen unelmoivat, että työntekijät keskenään alkavat kilpailla siitä, kuka halvimmalla ja Kelan tapauksessa ilmeisesti ilman puhelinta tekee työnsä. 

Ja onneksi sinne Kelaankin voi ihan vapaasti kuka tahansa hakea töihin, jos osaaminen kohtaa työpaikkailmoituksessa mainitun kanssa. Saa sitten sen himoitun puhelimen käyttöönsä. Julkisiin paikkoihin on vieläpä melko avoin hakuprosessikin, ei voida tiskin alta palkata kalakaverin vaimoa.

Vierailija
189/220 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mene töihin kelaan. Itse en menisi vaikka pääsisin. 

Lähtisin intopiukeena takaisin Ei se työ ole niin vaikeaa, mitä julkisuudessa annetaan ymmärtää.

T. Entinen kelalainen, joka teki typerän uravaihdoksen ja on nyt työttömänä. Olisi pitänyt jäädä taloon jo noiden etujen vuoksi. Vaihdoin siksi alaa koska itse työ oli niin tylsää ja helppoa, ja lisäksi siinä piti tehdä arvojani vastaan sotivia päätöksiä.

Mihin arvojasi vastaavaan haastavaan ja mielenkiintoiseen työhön vaihdoitkaan?

Vierailija
190/220 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raskasta ja epäkiitollista työtä, jossa pieni palkka, jota kompensoidaan näillä työsuhde-eduilla. Ei todellakaan käy kateeksi. 

Joo, julkisen puolen duunit jaetaan vauvapalstalla huutoäänestyksellä. Tule Pärnämäen kyläkaupan oville huomenna klo 13, niin suoritetaan vaihto. Av, yv, hihan mitta.

Vierailija
191/220 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkee kyllä hyvin, ettei osalla ole mitään käryä nykypäivän työelämästä, kun puhelimen käyttöä ja etätyöpäiviä pidetään jonain ihan ihmeellisenä etuna. 

Vierailija
192/220 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Pitkäaikaistyötön

Sama. Menisin mielelläni, tosin enemmän ehkä etätyöhön (riippuu millaista siellä työyhteisössä toimistolla olisi). Kerran hain kun oli haettavia paikkoja mutta en päässyt. Jos vielä joskus tärppäisi. 

Usein sitä täytyy hakea töitä useammin kuin kerran, että tärppää. Ja koulutuksen ja työkokemuksen olla kunnossa. Ja vieläpä osata ne työtkin tehdä. Siitä vaan reippaasti hakemaan. 

Juuri näin! Esimerkiksi minä olen opiskellut aikuisena (monet työttömät ei edes hae kouluun, kun sitä ja tätä) Sain töitä vuokrafirman kautta ja opiskelin tutkinnon töiden ohessa loppuun. Olen hakenut ja hakenut ja tehnyt todella hyvät työhakemukset. Nyt tienaan sitten melkein viisi kertaa nettona enemmän kuin työtön. Mutta sen eteen on tehtävä töitä, ei ne työpaikat itsestään eteen tule ja mitä pidempi työttömyysjakso, sitä vaikeampi työllistyä. 

Vierailija
193/220 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhelinetu on siis doro-puhelin jolla soitetaan asiakkaille. Tuskin nyt kukaan olettaa että omalla puhelimella soitetaan? Lisäksi autoedut ja joululahjat ei pidä paikkaansa. Tai varmaan johdolle tarjotaan tällaisia etuja. 

Kyllä autoedun saa yleensä kuka tahansa mutta sen arvo vähennetään rahapalkasta. Se on ihan työntekijän asia minkä osan palkasta nostaa etuina.

Vierailija
194/220 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parempiin tukipäätöksiin ja kustannusten säästöön.

Vierailija
195/220 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis miksi te kuvittelette, että teille pitäisi antaa työpaikka kuin manulle illallinen? Omaa aktiivisuutta peliin niin saatatte työpaikan saadakin. 

Vierailija
196/220 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs Yle? Siellä on täysi työterveyshuolto ja ilmainen hammashoito ynnä muut edut

Vierailija
197/220 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entäs Yle? Siellä on täysi työterveyshuolto ja ilmainen hammashoito ynnä muut edut

Jees, nyt kun on käynyt ilmi, että Kelan perustyöntekijöiden mahtavat edut ovatkin rutosti mediaania alempi palkka ja työpuhelimen käyttö, niin jospa reposteltaisiin Yle seuraavaksi? Saako sielläkin ihan puhelinta käyttää työtehtäviin? Savumerkein teillä yksityisellä joudutaan hommat hoitamaan?

Vierailija
198/220 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienintä mahdollista eläkettä saava ei pääse ollenkaan hammaslääkäriin, vaikka rikkinäisiä ja poistettavia hampaita on useita. Ei ole rahaa hammaslääkärimaksuihin. Lääkkeisiin ei saa mitään toimeentulotukea, jos ja kun joku lääke on loppu, on oltava ilman niin kauan kunnes saa rahaa. Esimerkiksi Betmiga on niin kallis lääke että sitä ei ole ollut varaa ostaa koskaan. Silmälaseista voi vain haaveilla. 

Vierailija
199/220 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pienintä mahdollista eläkettä saava ei pääse ollenkaan hammaslääkäriin, vaikka rikkinäisiä ja poistettavia hampaita on useita. Ei ole rahaa hammaslääkärimaksuihin. Lääkkeisiin ei saa mitään toimeentulotukea, jos ja kun joku lääke on loppu, on oltava ilman niin kauan kunnes saa rahaa. Esimerkiksi Betmiga on niin kallis lääke että sitä ei ole ollut varaa ostaa koskaan. Silmälaseista voi vain haaveilla. 

Tietysti saa toimeentulotukea, jos kulut ylittää menot. Mitä ihmettä nyt? Sano nyt vielä, ettet ole hakenut edes asumistukea.

Vierailija
200/220 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänään alkoi hammassärky. Syödään buranaa ja toivotaan että se auttaa vuosia eteenpäin, koska tämä hammas pitäisi poistaa, eikä niin kalliiseen operaatioon ole varaa.