Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MIKSI ette kerro vakavista sairauksista, ulkonäön poikkeavuuksista yms. ennen ekoja treffejä?

Vierailija
07.12.2025 |

TAAS jälleen ihan älyttömän huiputettu ja epäarvostettu olo, koska Tinder-deitti valehteli! En voi ymmärtää miksi ihmiset harrastavat tällaista, siis suoranaista huijaamista!

Itsenäisyyspäivän ravintoladeitti huipentui siihen, että paikalle saapui mies pyörätuolissa. Ja tokikaan tuolista, saati siinä pysyvästi istumisesta, ei oltu mainittu halaistua sanaakaan, vaikka ennen kasvokkain kohtaamista oltiin viestitelty aktiivisesti lähes kuukausi!

Näin on käynyt aiemminkin, ei joskaan näin törkeästi, että jätetään kertomatta pyörätuolista. Yhdellä deitillä oli avannepussi paidan alla ja tämä valitettavasti paljastui vasta siinä vaiheessa, kun olin jo ehtinyt ihastua ja oltiin sänkyyn menossa ensikertaa.

Pääasiassa huiputtaminen on ulkonäköön liittyvää, eli deitti-iltaan könytään paikalle kymmeniä kiloja lihavampana, kymmeniä vuosia vanhempana ja hiusraja niskaan karanneena. Hämmentävää. Luulevatko tällaiset tapaukset tosiaan, että kaikesta huolimatta heille olisi luvassa vuosisadan romanssi?

Kommentit (540)

Vierailija
441/540 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terveysasiat on niin henkilökohtaista tietoa, että niitä ei tarvitse kyllä levitellä kenellekään tuntemattomille, kun ei tutuillekaan! 

Ollaan kaverin kanssa mietitty, et oispa mahtava saada joku deitti ohjelma meille hulluille.

Siis kummallakin vaikka mitä mt-ongelmia ja joku "ammattilainen" pläräis omakantoja ja koittais etsiä sopivaa paria.

Mä oon ainakin sen verran pahasti sekaisin, että mahdollisen tulevan kumppanin on hyvä tietää mahdollisimman aikaisessa vaiheessa ja kysyn itsekin melkein kättelyssä jo diagnoosit.

Kerro yksikin deittiohjelma jossa EI olisi jo jonkinasteisia "sekopäitä"? Formaatit on näitä täynnä koska nykyihmiset elää draamasta ja tavalliset ihmiset tuntuvat tylsiltä ja äänestettäisiin heti ohjelmasta pois. Ja eikös ainakin temppareihin hakeutuessa käydä mahdolliset diagnoosit läpi ihan jo turvallisuussyistäkin, näin muistelen lukeneeni joskus. 

Vierailija
442/540 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään tuollaista kerrottavaa. Yleensä se on kyllä ollut nainen jolla on kerrottavaa. Tulee sitten ilmi myöhemmin mielenterveyteen liittyvät hoidot ja rajoitteisuus normaaliin kanssakäymiseen miehen kanssa. M37

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
443/540 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pyörätuolin kertomatta jättäminen on outoa, mutta avannepussi? Mielestäni siinä rajoilla pitäisikö edes kertoa. Eihän se ihmisen toimintakykyä rajoita juuri mitenkään. Vai miksi haluaisit tietää avanteesta?

No olisihan se kiva kun halatessa tiukasti alkaa kusi ja paska yllättäen roiskua kun jätepussi rutistuu nuuskaksi

Et kyllä tiedä mitään avanteesta. Otapa selvää ennen kuin kommentoit.

Vierailija
444/540 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieheni oli nähnyt minut lukemattomia kertoja ennen ensitreffejä. Ei tullut yllätyksenä yhtään mikään.

Missä tutustuitte?

Vierailija
445/540 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä aina kerroin mt-diagnoosini etukäteen. Toisaalta sen jälkeen homma käytännössä aina kuivui kasaan, joten ymmärrän jos joku ei kerro. Mä en jaksa turha draamaa, joten siksi kerroin. Surullista tavallaan, että kertomisen jälkeen osa lienee näkei minussa diagnoosin, joka ei ole vaikuttanut arkeeni juurikaan pitkiin aikoihin. Toisaalta oki parempi, että sain heti  karsituksi pois ihmiset, joille diagnoosini oli "red flag". 

Vierailija
446/540 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua inhottaa avanne liikaa, olen tosi pahoillani että näin on, mutta entisessä työssäni vaihdoin pussin välillä enkä voisi seurustella sitä käyttävän kanssa. Kun tiedän miltä alue näyttää. Ei se useimpia haittaa, minua haittaa.

Jos pitäisi valita ketkä joutuvat saamaan avanteen, niin kaltaisesi ihmiset. Mieti miten haluat ihmisten kohtelevan sinua jos vammautuisit pahasti.

Vierailija
447/540 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin että kaikki huonot puolet tulisi luetella ennen tapaamista? Olisihan se kiva tietää keneltä ei löydy tunneälyä tai suvaitsevaisuutta, mutta eivät ihmiset valitettavasti niitä heti kerro. Huijaaminen asioista (esim. ikä) on taas eri asia.

Mitäpä jos tutustuisit vaikka puhelimessa jutellen deitteihin ensin niin ei tarvitsisi vaivautua pettymistä aiheuttaviin tapaamisiin jatkuvasti?

Vierailija
448/540 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin että kaikki huonot puolet tulisi luetella ennen tapaamista? Olisihan se kiva tietää keneltä ei löydy tunneälyä tai suvaitsevaisuutta, mutta eivät ihmiset valitettavasti niitä heti kerro. Huijaaminen asioista (esim. ikä) on taas eri asia.

Mitäpä jos tutustuisit vaikka puhelimessa jutellen deitteihin ensin niin ei tarvitsisi vaivautua pettymistä aiheuttaviin tapaamisiin jatkuvasti?

No haloo, ihan samalla tavalla ihminen jättää siinä puhelimessa nämä asiat kertomatta jos on jättääkseen. Ei voi olla toisen osapuolen vastuulla olla loputtoman epäluuloinen ja esittää kysymyksiä kaikesta mahdollisesta. Molemmilla tulisi olla aito halu ja valmius tutustua rehellisesti toisiinsa.

Tietysti se rehellinen osapuoli siinä vähemmän häviää että toinen valehtelee, koska valheet paljastuvat ennen pitkää ja rehellinen menettää siinä vain aikaa. Valehtelija taas menettää myös itseluottamusta koska hylkäämisen kokemus satuttaa enemmän pidemmän tutustumisen jälkeen. Olisi kaikkien kannalta paras että keskitytään tutustumaan lähemmin vain sellaisiin ihmisiin joille jo ihan jotkut peruspiirteesi eivät ole ylitsepääsemätön ongelma.

Vierailija
449/540 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No haloo, ihan samalla tavalla ihminen jättää siinä puhelimessa nämä asiat kertomatta jos on jättääkseen. Ei voi olla toisen osapuolen vastuulla olla loputtoman epäluuloinen ja esittää kysymyksiä kaikesta mahdollisesta. Molemmilla tulisi olla aito halu ja valmius tutustua rehellisesti toisiinsa.

Tietysti se rehellinen osapuoli siinä vähemmän häviää että toinen valehtelee, koska valheet paljastuvat ennen pitkää ja rehellinen menettää siinä vain aikaa. Valehtelija taas me

Et voi vaatia toista kertomaan kaikkea mahdollista itsestään ennen tapaamista, joten joku erilainen lähestymistapa tarvitaan ettei turhaudu niin kuin aloittaja. Ehkei kannata tavata tuntemattomia netistä, jos se turhauttaa, vaan tutustua ihmisiin muualla.

Vierailija
450/540 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miten aloittajalle valehdeltiin? Mies ei vain ottanut asiaa puheeksi, se ei ole valehtelua.

Vierailija
451/540 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos avannepussi on sulle turn-off, niin todennäköisesti tämä henkilö väisti luodin sinun kohdalla. Olet siis pinnallinen, itsekeskeinen akka. Kaikille sairauksille kun ihminen ei mahda mitään. 

Joo ei mahda ihminen sillekään mitään että on katala narsisti, senkin pitäisi siis samalla logiikalla olla ihan jees eikä pitäisi vaikuttaa yhtään mihinkään?

Vierailija
452/540 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et voi vaatia toista kertomaan kaikkea mahdollista itsestään ennen tapaamista, joten joku erilainen lähestymistapa tarvitaan ettei turhaudu niin kuin aloittaja. Ehkei kannata tavata tuntemattomia netistä, jos se turhauttaa, vaan tutustua ihmisiin muualla.

En vaadikaan. Minua ei myöskään turhauta antamani pakit yhtä paljon kuin sitä osapuolta joka olisi voinut välttää tilanteen kertomalla itsestään tarpeelliset tiedot ajoissa. Olen se joka aiemmin kirjoitti miehestä, joka jätti kertomatta että hänellä on kaksi pientä lasta vaikka tiesi minun olevan vela ja etsivän velaa kumppaniksi.

Olen sittemmin löytänyt ihanan lapsettoman miehen, joka ei yrittänyt muissakaan asioissa johtaa minua harhaan. Kyllä minä luulen että deittailuun liittyvä turhautuminen on yleisempää niillä jotka luulevat "tutustumisen" tarkoittavan sitä että annetaan itsestä todellisuutta vastaamaton kuva.

Vierailija
453/540 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa ihmisillä nykyisin kiire ja hoppu kun lähes kuukausi mennyt hukkaan epäsopivan partnerin takia. Ehkä kannattaisi viritellä sitten useampaa juttua samaan aikaan. Tietenkin kannattaa pyrkiä olemaan mahdollisimman rehellinen omista ominaisuuksista, mutta kaikilla ei ole samoja mieltymyksiä ja ällötyksen kohteita eikä huomaa niistä mainita jos ei pidä niitä ratkaisevina. Toista inhottaa hirnuva nauru tai suu auki syöminen joku toinen ei edes huomaa.

Vierailija
454/540 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos avannepussi on sulle turn-off, niin todennäköisesti tämä henkilö väisti luodin sinun kohdalla. Olet siis pinnallinen, itsekeskeinen akka. Kaikille sairauksille kun ihminen ei mahda mitään. 

Joo ei mahda ihminen sillekään mitään että on katala narsisti, senkin pitäisi siis samalla logiikalla olla ihan jees eikä pitäisi vaikuttaa yhtään mihinkään?

Mitenniin ei mahda mitään sille että on katala narsisti? Kyllä hän voi kohdella ihmisiä hyvin halutessaan. Ilkeitä ihmisiä ei tarvitse sietää mutta pinnallisuus on ällöttävää.

Vierailija
455/540 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä aina kerroin mt-diagnoosini etukäteen. Toisaalta sen jälkeen homma käytännössä aina kuivui kasaan, joten ymmärrän jos joku ei kerro. Mä en jaksa turha draamaa, joten siksi kerroin. Surullista tavallaan, että kertomisen jälkeen osa lienee näkei minussa diagnoosin, joka ei ole vaikuttanut arkeeni juurikaan pitkiin aikoihin. Toisaalta oki parempi, että sain heti  karsituksi pois ihmiset, joille diagnoosini oli "red flag". 

Tämä! Miksi edes haluaisimme ihmistä joka ei hyväksy meitä omana itsenämme? Valitsen mieluummin omana itsenäni olon kun ketään miestä.

Vierailija
456/540 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terveysasiat on niin henkilökohtaista tietoa, että niitä ei tarvitse kyllä levitellä kenellekään tuntemattomille, kun ei tutuillekaan! 

Ollaan kaverin kanssa mietitty, et oispa mahtava saada joku deitti ohjelma meille hulluille.

Siis kummallakin vaikka mitä mt-ongelmia ja joku "ammattilainen" pläräis omakantoja ja koittais etsiä sopivaa paria.

Mä oon ainakin sen verran pahasti sekaisin, että mahdollisen tulevan kumppanin on hyvä tietää mahdollisimman aikaisessa vaiheessa ja kysyn itsekin melkein kättelyssä jo diagnoosit.

Kerro yksikin deittiohjelma jossa EI olisi jo jonkinasteisia "sekopäitä"? Formaatit on näitä täynnä koska nykyihmiset elää draamasta ja tavalliset ihmiset tuntuvat tylsiltä ja äänestettäisiin heti ohjelmasta pois. Ja eikös ainakin temppareihin

Nimenomaan niihin  ei oteta esim mitään paniikkihäiriöistä, psykoosin läpikäynyttä tai vaikkapa pahasti oireilevaa nepsyä. Meillä kaikilla kuitenkin on taipumus hakeutua ja kaivata omanlaista seuraa oli sit mt-ongelmainen, mainitsemasi "sekopää" (ne haluaa julkisuutta) tai kaltaisesi Perus-Pirkko tai Pekka. 

Mä en toivo, että ongelmistani kertoessani mulle vaan nyökytellään ja mukamas ymmärretään, kun totuus on se, että jos menee vaikeaksi niin huudetaan ".....nan hullu" tai otetaan hatkat, jos saan vaikka paniikki- tai dissokohtauksen enkä ole saanut syödyksi päivään ja sen toisen oikeasti pitää vähän katsoo perään. Tottakai mä myös tuen sitä toista tosin. Nää ohjelmien "sekopäät" haluaa vaan pitää hauskaa, saada julkisuutta ja kokemusta eikä ne todellakaan mitään oikeita mt-keissejä ole, se olis hasardia ja epäeettistä. Ns normoja millä nyt menee vähän lujaa. Heitäpä sinne sekaan vaikka joku kaksisuuntainen niin on aika eri meininki.

Susta jo osaan sanoa, että me ei varmasti tultais juttuun ja se on ihan okei niin.

Oon joskus koittanut jotain temppareita katsoa on niin kamalaa kuraa ettei kykene. Unelmahäät tuntuu olevan täyttä parodiaa. Oisko maajussille morsian semmoinen, missä on aitoja ihmisiä, mielestäni pitäis olla meille nuppivikaisillekin (edelleen kaikella rakkaudella, oon sitä itsekin).

Mielellään just vielä kirjekaverityyliin alkuun.

Vierailija
457/540 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miettinyt tämän ketjun asiaa. Mullakin on kehossa lievähköjä poikkeavuuksia, jotka eivät näy päällepäin vaatteet päällä. En ole koskaan ajatellut, että näistä pitäisi kertoa toiselle etukäteen, saati että ensin ensitreffejä. Enkä oikeastaan ole ikinä ajatellut, että joku voisi dumpata mut tämän takia. Mutta ilmeisesti näinkin voisi olla. En ole ollut sinkku tinder-aikana ja tuntuupa aika sairaalta toi maailma jos siellä pitää olla täydellinen sillä tavalla että ei saa olla sairauksia, poikkeavuuksia kehossa jne. 

Sanottuani tämän - minullekin olisi kyllä turnoff jos toinen tulisi yllätyksenä pyörätuolissa treffeille. Yksinkertaisesti vaikuttaisi aika erikoiselta olla mainitsematta asiaa etukäteen edes ohimennen. Minkälainen ihminen toimisi näin...miksi hän haluaa aiheuttaa mahdollisesti epämukavan tilanteen, jossa tällainen asia tulee yllätyksenä, kun vaihtoehto olisi kertoa se etukäteen jolloin toinen voisi varautua siihen ja mitään kiusallisuutta ei tavatessa tulisi. Tulisi fiilis, että tilannetajussa on toivomisen varaa. 

Avanteesta en odottaisi kuulevani ennen kuin suhde on etenemässä intiimiksi. 

Vierailija
458/540 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei kerro kaikkia huonoja puolia itsestään alussa.

Moniko teistä olisi ottanut nykyisen tai entisen kumppaninsa mikäli hän olisi kertonut heti alussa kaikki huonot puolensa?

Kuorsaan, piereskelen sohvalla, nauran typerille jutuille jne.

Tässä tarkoitettiin nyt juttuja jotka jokainen tosielämässä kohtaamasi ihminen huomaa heti. Sellaisia ei mielestäni kannata piilotella deittiprofiilissa. Esimerkkejä: 

- pyörätuoli

- kalju pää

- kierot silmät

- huonot tai puuttuvat hampaat

- suuri tuliluomi kasvoissa

- kaulatatuoinnit

- tupakointi (tämän huomaa hajusta)

Jokainen voi itse keksiä lisää. 

Jos ihmisellä on joku tällainen ja hän laittaa tietoisesti profiiliin kuvia joissa se ei näy (tai tupakoija jättää kertomatta että tupakoi) niin kyllä sii

Sen kumppaniehdokkaan kanssa voi vaihtaa pari viestä ennen niitä treffejä ja selvittää nuo asiat, jos ne on niin tärkeitä sulle.

Vierailija
459/540 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle yllätyspyörätuoli olisi ongelma, koska:

- Asun 4. krs, ei hissiä. En jaksaisi kantaa ketään ylös.

- Harrrastan vaeltamista/luonnossa liikkumista ja haen samoista asioista kiinnostunutta seuraa. Pyörätuolilla ei onnistu viikon rinkkavaellus Lapissa tai patikointimatka Alpeille. 

Sinä asut hissittömässä 4. kerroksessa. Jos miehellä on pyörätuoli, voisin kuvitella että hän ei asu hissittömässä kerrostalossa. Hän on pärjännyt siellä hyvin ennen sinua ja pärjää siellä hyvin sinunkin kanssasi. Voisitte siis tavata hänen luonaan.

Vierailija
460/540 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"No esimerkiksi ihmisen mieliala on sidoksissa siihen, mitä suolistossa tapahtuu. Eli niinkin pikkiriikkinen asia kuin hyväntuulisuus muuttuu sen toiminnan tai toimimattomuuden mukaan."

Voi luoja armahda....

No siis näinhän se on, mutta tämähän sulkee pois kaikki keliaakikot, erilaiset muut ruoka-aine herkkyydet, jotka käy suoliston päälle, ummetuksesta kärsivät, muuten vaan paskasti syövät. Ja itse näin suolisto-ongelmaisena väitän, että mun suolisto on paremmassa kunnossa ja olen terveempi kuin moni tavis, koska joudun koko ajan pitämään suolistostani huolta, että se pysyy kunnossa. Jos yhtään repsahdan, niin olen pulassa. Moni tavis mättää suuhunsa mitä sattuu ja ihmettelee vetämätäntö oloa ym. ongelmia, joita ei yhdistä suolistoon. 

Entäs sitten muut syyt, jotka vaikuttaa ihmisen hyväntuulisuuteen? Työhuolet, kaamosmasennus, joku krooninen kipu jne jne jne?

Suhun on varmaan tosi iha

Joku jo vastasikin tuolle, että suolistossa syntyvä hormoni ei vaikuta aivoihin, ja että se aivoissa syntyvä hormoni on vastuussa mielialasta, ei suolistossa syntyvä. Eli tuo kirjoittaja on täysin väärässä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kahdeksan