Hesari haastattelee Venäjästä ja Virosta kaiken tietävää Sofi Oksasta
Kirjailija Sofi Oksanen sanoo, että suomalaisten pitäisi puhua Venäjän Putinista eikä Putinin Venäjästä.
Oksasen mukaan keskittyminen yhteen henkilöön on Venäjän etu, sillä se luo valheellisia toiveita, että Putinin kuolema ratkaisisi kaiken.
Oksanen painottaa, että Venäjässä kyse on kokonaisesta järjestelmästä, jossa turvallisuuspalveluilla on valtio eikä päinvastoin.
Kirjailija varoittaa, että Venäjä käyttää halpaa toimintaa kuten vihapuheen lietsomista luodakseen eripuraa Suomessa.
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis mua niin ärsyttää, että hän on olevinaan niin joku Venäjä-asiantuntija. Vaikka hän on suomalainen. Kai hän haluisi olla niin kovasti venäläinen.
Muistaakseni äiti vironvenäläinen, isä suomalainen.
Virolainen hänen äitinsä on.
Sofin uhriutuminen nyyyyyhhhhh. Minunkin isoisä asui Laatokan Karjalassa, suku oli siellä satoja vuosia. En minä silti esitä Venäjä-asiantuntijaa ja uhriudu jatkuvasti.
Vierailija kirjoitti:
Siis mua niin ärsyttää, että hän on olevinaan niin joku Venäjä-asiantuntija. Vaikka hän on suomalainen. Kai hän haluisi olla niin kovasti venäläinen.
Parempi hän on asiantuntijana kuin Paleface, joka on talouden, politiikan, historian, venäjän, kelan, sosiaalitukien ja verotuksen asiantuntija lähes jokaisessa YLE:n A-studiossa.
Vierailija kirjoitti:
Sofin uhriutuminen nyyyyyhhhhh. Minunkin isoisä asui Laatokan Karjalassa, suku oli siellä satoja vuosia. En minä silti esitä Venäjä-asiantuntijaa ja uhriudu jatkuvasti.
Sofi ei uhriudu, vaan kertoo tosiasioita.
Ei ole mitään Putinin Venäjää, vaan Venäjän Putin. Sillä venäläiset pitävät diktaattoreista ja sodista.
Kysyttäisiinpä virolaisilta mitä ajattelevat Sofin kommenteista.
Täysin yliarvostettu kirjailija. No nythän hänestä on viime vuosina kuoriutunutkin täysiverinen propagandisti. Tiedä vaikka tuo homma elättäisi paremminkin.
Vierailija kirjoitti:
Täysin yliarvostettu kirjailija. No nythän hänestä on viime vuosina kuoriutunutkin täysiverinen propagandisti. Tiedä vaikka tuo homma elättäisi paremminkin.
Propagandan levittäjä iigori syyttää muita propagandan levittämisestä? Just joo 😁
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse ulkopuolisten laittaa tikkua ristiin Suomen jakamiseksi, kyllä ne ilmiselvät (syvenevän ahdingon) syyt löytyvät täältä itsestään.
Sofikin koettaa epätoivoisesti vielä ylläpitää käsitystä siitä että kaikki olisi Suomessa ihanasti kunhan Venäjää ei vain olisi, siis muuna kuin lännen aivokuolleena jatkeena. Onneksi ihmiset alkavat koko ajan ajatella enemmän mm sodan mieltä, siitä hyötyjiä (onko kirjailijakin niistä yksi?) ja sen häviäjiä. Kuten demokratiassa kuuluukin. Vaikka ulkoiset olosuhteet koettaisivat tehdä kaikkensa poistaakseen aidon valinnanvapauden ja itsenäisen asioiden pohdinnan, tälle houkutukselle ei pidä antautua.
Luen lehden vain tietääkseni millaiseen mieleni taivutteluun ja tunteideni muokkaukseen minun haluttaisiin tänään suostuvan. ja uskovan.
Onneksi venäjällä on kaikki hyvin, on sananvapa
Erikoisoperaatio sujuu suunnitelmien mukaan.
Eikös me ollakaan enää brittien orjia, kuten toisessa ketjussa väitit? 😁