(.)TAMMIMASUJEN TO-SU(.)
Kommentit (23)
Rauhallinen viikonloppu takana (no lukuunottamatta tätä normaalia muutaman tunnin työrupeamaa/lasten harrastushärdelliä). Ihanaa, että on saanut taas nukkua muutaman yön yhtäjaksoisesti lähemmäksi kahdeksaan, olokin on kuin uudestaan syntynyt.
Mielihaluista oli galluppia: Alussa kun pahoinvointi oli massiivista teki mieli vain kaikkea raikasta ja kylmää (esim rahkaa/luonnonjugurttia ja ananasta tai vähän jäisiä mansikoita) nyt näiden lisäksi on kaikki makeat syötävät (mm. pulla ja piirakat) ruvenneet maistumaan erikoisen hyvälle-mulle muuten "tyypillinen oire" tyttöraskauksissa. Rasvainen ja kovasti maustettu ruoka ei sitävastoin maistu/pysy edelleenkään sisällä.
Vaunuista. Meillä on ollut käytössä Briot, Emmaljungat ja Orat. Mitään merkittäviä eroja en ole huomannut, musta nämä kaikki ns. perusuotettavia tapauksia varsinkin kun ollaan miehen kanssa tällaisia normikokoisia (167/174cm). Tämän masukki perii kuopuksen Brio Sing vaunut, ostan vain ratasosan tilalle sen vaununkopan. Briossa olen tykännyt sen pitkästä käyttöiästä (meillä lapset nukkuneet aina pitkään päikkärit vaunuissa) ja väreistä.
ON: voi hyvin. Potkut/liikkeet vahvistuvat ja lisääntyvät päivittäin. Painoa tulee kiitettävästi. Katsoin just kuopuksen neuvolakortista, että hänen kohdalla viikkoina 22-26 oli paino noussut peräti 4,5kg ja sitten viikoilla 27-39 (jolloin kuopus syntyi) painoa oli tullut enää 3,5kg, joten luulen (toivon), että vähän samanlaisilla käyrillä mennään tälläkin kertaa.
Nyt kahville, leivoin (taas kerran) eilen sellaista ananas-rahkapiirakkaa, joten pysyy tuo painoinnousukin "hallinnassa". Kolmelta alkaakin pumpin ohjaus, joten yhden piirakkapalan siinä rehkiessä ehtii hyvin kuluttaa poiskin (seli,seli:).
Viikonalkuja kaikillle!
KainoElvi ja kamu 22+2
Palstalla tosi hiljaista.
Joku kysyi mieliteoista en nyt sorry muista nikkiä: mulla villivadelma wishy himo ja sit tietty suklaa ja hedelmät.
Ite olen myös lähiviikkoina leiponut ihan tosi paljon, musta on tullut ihan pullan tuoksuinen äiti, hullua sit jso en saa nukuttua aamulla niin nousen leipomaan:)
Sen kyllä varmaan sit huomaa seuraavassa neuvolassa...
Sokerirasitukseen tilasin ajan ja kauhuissani odotan sitä, mulle se on aina ollut ihan kauhee kokemus, tulee niin huono olo siitä..
Masu kasvaa huimaa vauhtia siis eilen huomasin ettei mulla ole napaa enään ihan tasanen masu jo nyt. Ja sit oli taas jotenkin sellanen norsu olo kun katsoin itseäni peilistä suihkun jälkeen, ison suonikohjun olen saanut toiseen jalkaan joka on ihan järkyn näkönen:(
Eipäs mulla muuta mukavaa viikonalkua kaikille
T;Lootuskukkanen ja ♥ Aada 23+6 huomenna taas uus viikko
Eli ei kummempaa asiaa, pitää vaan saada pino nostettua, ettei tipu toiselle sivulle.
Pikkuinen aloitti just jumpan, kun istahdin koneelle. Ryhti vois olla parempi, joo, mut pikkunen potkii kyl niin kylkiluihin, että pakko vähän ryhtiä parannella. Ilmoittelee kai, että äläs nyt äippä litistä ihan.. raukka.
Terveysruokaa luvassa tänään, ranskalaiset ja makkarat uunissa valmistumassa. Niitä vesikielellä odotellaan, muumit pyörii dvd:ltä, kuopus sai hiukan "parempaa" sapuskaa ennen päiväunia, nyt on untenmailla.
Siivota taaaaas pitäis, saa nähdä saanko mitään aikaseks ennen kuin tuo "apulainen" heräilee.
Jahas, munakello pirisee, joten tsekkaamaan uuni, ettei herkut ihan kärvenny! =)
Minnikki ♥ tutteri 24+5