Syöttekö tänään jotain erityistä
Kommentit (63)
Ostin lihat karjalanpaistia varten, mutta taidankin tehdä kaalikeiton, kun se on helpompi.
Karjalanpaistia perinteenä itsenäisyyspäivänä. Aika perus meininkiä. Juoma puoleen tosin panostin paljon enemmän kuin olen muutamaan vuoteen tehnyt.
Pihviä hyvillä lisukkeilla päivälliseksi. Paistan tänään myös ensimmäiset joulutortut. Aina on ollut tapana tällaisina juhlapäivinä syödä juhlavampaa ruokaa. Tätä keskustelua lukiessa ihmettelen, eikö se olekaan yleinen perinne?
Aattelin hakea irtokarkkeja ja glögiä. Sairastellessa menee sohvalla tämä ilta
Toissapäivänä tehdystä nakkisopasta viimenen lautasellinen menossa.
Karjalanpaistia, perunoita, porkkanalaatikkoa ja hapankaalta. Illalla telkun ääressä sipsiä ja kuoharia saunan jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Ostin lihat karjalanpaistia varten, mutta taidankin tehdä kaalikeiton, kun se on helpompi.
Millälailla se on helpompi?
Tein juuri pari päivää sitten karjalanpaistin ja eihän juuri sitä helpompaa ruokaa valmistaa juuri olekaan. Toki odotusaikaahan siinä on kyllä reilusti, mutta siellähän se uunissa hautuu ihan itekseen.
Mies meni jonnekin hoidolleen syömään ja passattavaksi. Mä syön eilistä kasvissosekeittoa.
Vierailija kirjoitti:
Mies meni jonnekin hoidolleen syömään ja passattavaksi. Mä syön eilistä kasvissosekeittoa.
Miksi se on yhä edelleen miehesi?
Nakkikastike ja perunat. Illaksi on sipsipussi linnanjuhlia varten. Saatan aukaista siiderin.
Moskovan pataa ja keitetyt perunat
Paistia piparjuurella maustettuna.
Paahtopaistia, perunamuusia ja pihvikastiketta
Päivällä söin keitetyt juurekset , perunat ja makkarapalat. Oli tarkoitus illaksi hakea pakastepitsa mutten jaksanut lähteä kauppaan joten keitän iltakahvin kinkkuleivän kera.
Iha basiccii meattii, eggii, fruittii, ehkä siemailen illemmal hitusen blueberryi kera clottedin creamin.
Lettuja pyysi perhe paistamaan. Tein taikinan, saavat tehdä itse paistohomman. Karhunvadelmia nautitaan niiden kanssa.
Tonnikalapastavuokaa. Ei ehkä kuulosta erityiseltä, mutta kerrankin on koko perhe koolla, niin syödään sitten lempiruokia tämä viikonloppu. Huomenna possua. Jälkiruuaksi tänään pakastimesta löytämäni Pirkan mutakakku.
Illalla pressanjuhlia katsoessa juodaan kirsikkakokista ;-)
Kiusa se on pienikin kiusa