Syöttekö tänään jotain erityistä
Kommentit (59)
Tavallaan. Minisetti jouluruokia, mutta teinipoika saa toimia kokkina. Se on tässä erityistä.
Eli siis kaikkihan on valmista, että astioihin vaan ja uuniin. Onneksi olin eilen ahkera, niin tänään saa keskittyä sairastamaan. Kuume nousi yöllä.
Kyllä, perunamuushia ja kalapuikkoja.
Vietetään samalla pikkujoulua, hiukan jouluruokia tarjolla.
Eri kun juhannuksena. Silloin ei saa joulukinkkua, nyt saa kun eilen paistoin.
Eikös itsenäisyyspäivän perinteinen ruoka ole nakit ja perunasalaatti?
Juu. Vallan erityistä. Keitin savojinkaalista, parsakaalista plus purjoa ja kaksi porkkanaa joukkoon sosekeiton. Tämä keitto puhdistaa kropan kuona-aineista. Mausteiksi suolaa, pippuria, laakerinlehteä, kurkumaa ja lipstikkaa sekä persiljaa ja loraus oliiviöljyä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, just näin🤣🤣🤣🤣🤣
Syötiin pientä kinkkua ja rosollia.
Ostin tänään joulumarkkinoilta kaksi joulutorttua ja pussin piparkakkuja vanhalta naiselta, joka oli todennäköisesti leiponut ne itse, ja söin niitä.
Toast skageneita, en tee usein, ovat vähän erityisempi herkku. Ja lisäksi on nakkeja ja punajuurisalaattia, tosin ihan sattumalta. Ei toki syödä samaan aikaan tätä komboa. Illaksi vielä glögiä, sekään ei sovi yhteen aiemmin mainittujen kanssa, mutta sitä voi lipitellä ihan sellaisenaan.
Paahtopaistia ja valkosipuliperunoita. Juomaksi hyvää punkkua.
Riisipuuroa luumu-rusinakeitolla.
Vierailija kirjoitti:
Eikö tämä ole enemmän uudenvuodenruoka? Ainakin meilläpäin. Lapsuudessa itsenäisyyspäivänä oli usein karjalanpaistia tms perinteikästä liharuokaa.
Itse en juhli mitenkään erityisesti, vaan lämmitän pakkasesta keittoa kuten muinakin päivinä.
Vierailija kirjoitti:
Juu. Vallan erityistä. Keitin savojinkaalista, parsakaalista plus purjoa ja kaksi porkkanaa joukkoon sosekeiton. Tämä keitto puhdistaa kropan kuona-aineista. Mausteiksi suolaa, pippuria, laakerinlehteä, kurkumaa ja lipstikkaa sekä persiljaa ja loraus oliiviöljyä.
Ohoh, sulla on ihan kaaleja!
Mun täytyy kehitellä joku keitto porkkanasta ja linsseistä. Ei ole edes sipulia mutta onneksi on mausteita.
En ole puhdistamassa itseäni vaan tilillä 16e eikä tietoa koska saan rahaa niin en nyt halua edes niitä sipuleita ostaa.
Vierailija kirjoitti:
Puolisoni mielestä perunasalaattia ja nakkeja syödään uudenvuodenyönä. Joku täällä netissä väitti, että vappuna. Ja nytkö itsenäisyyspäivänäkin?
Itse en syö perunasalaattia koskaan, ja nakit ovat arkiruokaa sellaisina päivinä, kun kukaan ei jaksa tehdä ruokaa.
Tänään syödään hedelmäsalaattia ja dippivihanneksia, sekä joulutorttuja makealla ja suolaisella täytteellä. Ja suklaata tietenkin.
Meillä rauhoituttiin koko perheellä Tuntematonta sotilasta katsomaan ja silloin tarjoillaan Glögiä mantelileivoksella.
Linnanjuhlia seuraamme itsemme laitettuina tyylikkäinä Shampanjan aloittaessa omat kutsut. Menu:Karitsanleikettä minttubryleellä, tryffeli ba'shon lisuke,
Söin thaimaalaista tofu-cashewpähkinää riisin kera. Nyt jälkkäriksi puolikas levy Fazerin salmiakkisuklaata
Samaa kuin eilen. Kanaa ja riisiä.