Onko tosiaan satasen matka Tallinnaan monelle liikaa?
En ymmärrä, miten se on mahdollista. Miten on onnistunut asiat sössimään?
Kommentit (41)
Pääseekö satasella Tallinnaan jos ei asu pks?
En keksi yhtään järkevää syytä Tallinnan matkalle. Hinnat samat kuin Helsingissä ja asiakaspalvelu, jos mahdollista, vieläkin tylympää.
Vierailija kirjoitti:
moni pk-seudulla tienaa esim. 20 000 euroa vuodessa ja asuminen on ylihintaista. Ruuan hinta myös noussut, joten kaikilla ei jää paljoa mitään tilille varsinkin jos on vuoden aikana jotain pakollisia hankintoja tai menoja
Tienaan 12 000€ vuodessa ja asun Helsingin kantakaupungissa ja silti minulla olisi varaa käydä Tallinnassa vaikka joka kuukausi.
Oluet noin puolet Suomi hinnoista, väkevät noin 30% edullisempia ja pahanmakuinen tupakka 50-60% edullisempi, muuten Tallinna on jo nähty.
Laiva yhtiöt voisivat risteillä Liettuaan ja Latviaan, vaihtelu virkistäisi matkailua, taitaapi nuo hinnatkin olla edullisempia kyseisissä maissa.
Vierailija kirjoitti:
En keksi yhtään järkevää syytä Tallinnan matkalle. Hinnat samat kuin Helsingissä ja asiakaspalvelu, jos mahdollista, vieläkin tylympää.
Vanhakaupunki, joka on yksi parhaiten säilyneitä keskiaikaisia kaupunkeja Euroopassa ja sataman lähellä olevasta keskuksesta saa ostaa lupa vapaasti teleskooppipampun ja oikeaa kyynelkaasua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
moni pk-seudulla tienaa esim. 20 000 euroa vuodessa ja asuminen on ylihintaista. Ruuan hinta myös noussut, joten kaikilla ei jää paljoa mitään tilille varsinkin jos on vuoden aikana jotain pakollisia hankintoja tai menoja
Tienaan 12 000€ vuodessa ja asun Helsingin kantakaupungissa ja silti minulla olisi varaa käydä Tallinnassa vaikka joka kuukausi.
Kun tuohon leikkiin lähdit niin kerropas vielä asutko yksin, paljonko asumiskustannuksesi ovat ja saatko tukia tai avustuksia kuten elatustukea/-apua.
Satasen reissu on jo kallis. Kouvolasta päivämatka tallinnaa ja takasin maksaa 65e.
Onhan se kallis kun hytin saa kaksi henkilöä + auton neljälläkympillä.
Vierailija kirjoitti:
Tallinna on niin nähty.
Enpä usko jos lähtee kauemmaksi ja suurin osa ei vaivaudu.
Laskin juuri, että minun tulot on tänä vuonna noin 25 000 euroa, en saa muita tukia kuin nyt ansiosidonnaista. Asun pks. Ei olisi ongelma käydä Tallinnassa, mutta ei se vain kiinnosta. Olin syksyllä pitkään Espanjassa, tulin nyt ainakin jouluksi Suomeen. Ehkä lähden kevätpuolella taas jonnekin, missä on lämmintä ja edullista, ei kuitenkaan liian kauas työnhaun kannalta.
Minulla olisi varaa, muttei ole matkaseuraa. En halua yksinkään matkustella.
Vierailija kirjoitti:
Oluet noin puolet Suomi hinnoista, väkevät noin 30% edullisempia ja pahanmakuinen tupakka 50-60% edullisempi, muuten Tallinna on jo nähty.
Eikö nuo tupakoijat ja suurkuluttajatkin hanki nykyään alkoholinsa jostain muualta, missä on vielä halvempaa? Ei kai juuri kukaan hae enää Tallinnasta.
Tallinnassa on kiva joulutori.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tallinna on niin nähty.
Enpä usko jos lähtee kauemmaksi ja suurin osa ei vaivaudu.
Joo. Hyvin harva suomalainen turisti on käynyt Tallinnaa kauempana. Toisaalta sama koskee turisteja jotka tulevat Suomeen - hyvin harva heistä koskaan käy turistikohteiden ulkopuolella.
Laitan sen satasen mielummin moneen muuhun asiaan. Tallinassa olen käynyt 1970- 1980- ja 1990-luvuilla useita kertoja. Kaikkein mielenkiintoisinta oli 1970-luvulla Neuvostoliiton aikaan. Muistan ensimmäisen käyntini vuonna 1971. Jo heti satamassa pääsi siihen erikoiseen tunnelmaan. Meitä vastassa oli tilausbussi, jonka sai aina liikkeelle kun kuljettaja tuli ulos ja käänsi isolla kahvalla siitä etupuolelta. Vähän savua ja kiva pörinä. Siinä sitten jännitettiin aina, että lähteekö auto käyntiin. Kyllä se lähti joka kerta.
Kyllä keksin sataselle hauskempaakin käyttöä
top 20 e suostunut maksamaan Tallinan menopaluu matkasta. Satasella pitää saada hytti ja buffet kahdelle.