Kuinka usein kirjoja lukevat ajattelevat olevan muita viisaampia?
Kommentit (28)
Kyllä kai kaikki joskus harvoin jonkun kirjan lukee? Vaikeaa uskoa ettei oikeasti ikinä mitään.
Onhan se omituista, jos joku ei ole lukenut yhtään kirjaa kannesta kanteen koko elämänsä aikana. Lukeminen kuuluu sivistykseen.
Kirjojen lukeminen opettaa ymmärtämään erilaisia ihmisiä ja sitä, että jokainen tekee elämänsä valinnat omista lähtökohdistaan.
Kirjojen lukeminen ei opeta ylimielisyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Luettua tietoa!
Sen huomaa kun täällä fiksuja ohjeita jaellaan. Sama kun töissä niillä "viisailla" suoraan koulusta tulleilla insinööreillä.
Vierailija kirjoitti:
Luen noin 5 kirjaa viikossa. Eri kielillä: ranskaksi, saksaksi, englanniksi, suomeksi, viroksi ja novelleja venäjäksi. Olen lukenut koko ikäni. Opiskelin yliopistossa yleistä kirjallisuustiedettä ja 8 muuta ainetta. Sain aina kiitettävät arvosanat. Olen tyhmempi kuin muut ihmiset. Eksyn metsässä helposti enkä osaa tehdä kirjoneuleita. En osaa käyttää juurikaan koneita. En keksi mitään uutta. Luulen, että olen keskinkertaista tyhmempi älykkyysosamäärän osalta.
Minä luen vähän enemmän ja kieliä on 26. En ole opiskellut kirjallisuustiedettä, mutta muita tutkintoja on 60. En koskaan eksy metsässä ja osaan tehdä kirjoneuletta ja kymmeniä tuhansia muita asioita. Keksin joka päivä jotain uutta. Tämä ei kuitenkaan korreloi älykkyysosamäärän kanssa. Jokainen ihminen on erilainen ja älykkyyttä on monenlaista.
Säälin erilaisia ihmisjoukkoja, jotka eivät lue kaunokirjallisuutta. Itselläni toki niin korkea ääöö, että vaikeuttanut elämääni - kuten muillakin palstan älykkösiiven edustajilla.
Kirjat on jonkun toisen ajatuksia. Kirjoihin käytetty aika on suoraan pois omista.