Toiset laittaa 8000 euroa pukuun, toiset pohtivat millä selvitä arjesta
Näin linnanjuhlien aikaa korostuu tämä aina vaan kasvava epätasa-arvoisuus. On aika kohtuutonta jos joillain on varaa laittaa 8000 euroa johonkin tyhjänpäiväiseen juhlapukuun ja toiset miettivät miten hitossa saan edes joulupöytään.
Kommentit (299)
Vierailija kirjoitti:
Todella törkeää eliitin juhlia näinä aikoina kun hallitus on laittanut köyhät kyykkyyn.
Oli monta naisten mekkoa, josta EN tykännyt. Rahalla ei saa välttämättä kaunista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
no kannattaisiko näiden jotka miettivät mitä saavat ruokapöytää alkaa vihdoikin ITSE miettimään kuinka IHAN ITE parantaisivat OMAA ASEMAANSA.
Tämäkö on viestisi leipureille, joilta leikattiin yölisä pois, kerropa mitä tuossa voi tehdä?
Näitä kun tarpeeksi huudellaan, niin nuokin lyö rukkaset naulaan ja rupeaa elämään kokonaan sos.turvalla.
T Voi saada mitä tilaa!
Sivistäisit sinäkin itseäsi.Ei leikattu yölisiä!
Ei kaikilla rikkailla ole kaunista kotia eikä vaatteita. Eivät osaa sisustaa eikä pukeutua, vaikka rahaa on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ollaan nautittu siitä, kun vakituiset valtiolla ei saa perikunnan asuntoa myytyä. Siinä saa sisaren kanssa maksaa perikunnan asunnon yhtiövastiketta ja rahoitusvastiketta 500 kuukaudessa eli 6000 vuodessa eli 30000 viidessä vuodessa.
Valitettavasti vuokra-asunnoista on iso ylitarjonta Suomessa.
Jos on ikänsä ollut vakituisissa töissä niin huomaa, että muut ei saa töitä eikä lainaa, kun perikunnan asuntoa ei saa myytyä.
Ostatko sisaren ulos asunnosta vai toisinpäin?
Suurin osa työikäisistä on töissä ja saa lainaa,tyhjätaskuille ei tietenkään myönnetä lainaa.
Pukeutuminen ja sisustaminen on taitolaji eikä kaikilla rikkailla sitä ole. Monella rikkaalla on ruma koti ja rumia vaatteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisit käynyt koulut ja mennyt töihin niin olisi sinullakin varaa 8000€ pukuun.
Koulutus ei välttämättä takaa työpaikkaa eikä ainakaan sellaista palkkaa, jolla ostellaan 8 000 euron pukuja. Tavisammateissa ei rikastuta. Moni hyväosainen on itse asiassa saanut tai saamassa ison perinnön.
Kyllä minä olen rikastunut ihan "tavisammateissa". Normaaleja valkokaulusduunarihommia tehnyt palavelualoilla. Palkka ollut kohtalainen, ei mikään älytön (tänä vuonna nettona tienannut palkkana ja pääomatuloina nettona 80 000 €).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ollaan nautittu siitä, kun vakituiset valtiolla ei saa perikunnan asuntoa myytyä. Siinä saa sisaren kanssa maksaa perikunnan asunnon yhtiövastiketta ja rahoitusvastiketta 500 kuukaudessa eli 6000 vuodessa eli 30000 viidessä vuodessa.
Valitettavasti vuokra-asunnoista on iso ylitarjonta Suomessa.
Jos on ikänsä ollut vakituisissa töissä niin huomaa, että muut ei saa töitä eikä lainaa, kun perikunnan asuntoa ei saa myytyä.
Ostatko sisaren ulos asunnosta vai toisinpäin?
Suurin osa työikäisistä on töissä ja saa lainaa,tyhjätaskuille ei tietenkään myönnetä lainaa.
Irtisanomiseen riittää asiallinen syy tammikuusta alkaen myös julkisella. Kai olet säästänyt rahat, kun odotat ansiosidonnaista 6-8 viikkoa? Ja ansiosidonnainen on paskottu.
Tammikuusta alkaen saa tehdä vuoden työsopimuksia ilman perustetta sairaaloissa ja muilla julkisilla työpaikoilla.
Suomessa ei ole kellään vakituista työpaikkaa enää tammikuussa. Kaikki ovat koeajalla.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa ei ole kellään vakituista työpaikkaa enää tammikuussa. Kaikki ovat koeajalla.
Tammikuussa ei tarvita enää painavaa syytä irtisanomiseen. Riittää asiallinen syy myös julkisella.
Takaisinottovelvollisuus poistuu alle 50 hengen työpaikoilla.
Kohta voi vaihtaa lapsettomia niiden tilalle, jotka ottaa itsestä ja lapsista saikkua.
Vierailija kirjoitti:
Siitä on esimerkkejä mitä tapahtuu kun tuloerot kasvavat liiaksi. Aiemmin Suomessa oli köyhälläkin asiat paremmin, nyt ollaan menossa ihan väärään suuntaan.
Kyllä ihan perus duunillakin pärjää
Vierailija kirjoitti:
Irvokkainta on katsella kansanedustajia perseilemässä veronmaksajien rahoilla samaan aikaan kun aikovat leikata toimeentulotuesta 50%. Eivät aja suomalaisten etua lainkaan. Isänmaanpetoksesta tulisi tuomita.
Aikaisemmin leikkaus on ollut 40%, mutta nyt tulee 50% leikkaus tt-tuen perusosasta, mikäli ei suostu ilmoittautumaan työnhakijaksi. Toisin sanoen lisäleikkaus on 10% tt-tuen perusosasta eli 5,94€/kk.
Vierailija kirjoitti:
Höpöhöpö
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elämä on valintoja.
Loppujen lopuksi elämä on jo päätetty syntymän jälkeen ja varhaislapsuudessa, siihen ei paljon voi omilla valinnoilla vaikuttaa.
Kyllä mulla ainakin muuttui kun sain mojovan perinnön.
Niin eli elämäsi tulevaisuus oli päätetty jo siinä kun synnyit rikkaille vanhemmille, et siihen itse mitenkään vaikuttanut valinnoillasi.
Henkilökohtaisesti olen eri mieltä. Tt-tuella voi nykyisin elää liian mukavasti. Mikäli lasten elinolosuhteet olisivat ankeammat, se saisi heidät janoamaan parempaa tulevaisuutta ja yrittämään enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elämä on valintoja.
Loppujen lopuksi elämä on jo päätetty syntymän jälkeen ja varhaislapsuudessa, siihen ei paljon voi omilla valinnoilla vaikuttaa.
Kyllä mulla ainakin muuttui kun sain mojovan perinnön.
Niin eli elämäsi tulevaisuus oli päätetty jo siinä kun synnyit rikkaille vanhemmille, et siihen itse mitenkään vaikuttanut valinnoillasi.
Henkilökohtaisesti olen eri mieltä. Tt-tuella voi nykyisin elää liian mukavasti. Mikäli lasten elinolosuhteet olisivat ankeammat, se saisi heidät janoamaan parempaa tulevaisuutta ja yrittämään enemmän.
Irtisanomissuojaa heikennetään eikä kaikki työttömät saa tt-tukea. Sitä varten Suomessa on ulosottovirasto, mikä vie asunnot ja kesämökit.
Ei minullakaan tuollaisiin humputtelurahoihin ole yhtään mitenkään varaa. Olen korkeakoulutettu ja muka hyväpalkkaisessa työssä. Hyvä jos saan eläkeikään mennessä säästettyä riittävästi. Talo on sentään maksettu.