Toiset laittaa 8000 euroa pukuun, toiset pohtivat millä selvitä arjesta
Näin linnanjuhlien aikaa korostuu tämä aina vaan kasvava epätasa-arvoisuus. On aika kohtuutonta jos joillain on varaa laittaa 8000 euroa johonkin tyhjänpäiväiseen juhlapukuun ja toiset miettivät miten hitossa saan edes joulupöytään.
Kommentit (299)
Juhlapuvun hankkija on Suomessa työllistänyt kangasmyyjää, suunnittelijaa, ompelijaa sekä koruseppää, kampaaja ja meikkaajaa.
Paitsi se yksi persutäti joka ostaa kankaat joka vuosi lomaillessaa huonosta ihmisoikeustilanteestaan tunnetussa Dubaissa ja ompelee itse. Siltä se kyllä näyttääkin. Eikä suomalaisten työllistämistä ole ajateltu siinä(kään) ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisit käynyt koulut ja mennyt töihin niin olisi sinullakin varaa 8000€ pukuun.
Tyypillinen kokoomuslainen näkemys, jossa ei oteta huomioon vaikuttavia tekijöitä. Esim. sitä, että joillakin ei terveys kestä työntekoa.
No ne ei ansaitsekaan paljoa, ruoka ja katto päänpäälle mutta ei muuta töissäkäyvien rahoilla
Vierailija kirjoitti:
Toisilla on suurempi palkka tai muut tulot kuin toisilla.
Kommunismiako kaipaat, eli kaikilla on yhtä paljon/vähän riippumatta siitä painaako niska limassa hommia vai sylkeekö kattoon sohvalla?
Suomalaiset uskoo tämän harhaluulon. Vaikka olisi ahkera ei välttämättä pääse hyvään työhön, jos valitaan puoluekirjalla toinen nenän edestä.
Joo ja jotkut hakee opiskelemaan tai tekee ns pskaduuniin erinomaisesti, josta on paljon hyötyä muille ihmisille. Enemmän kuin vaikkapa Lasse Lehtosesta. Silti arvostus tai työn tärkeys ei näy palkassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elämä on valintoja.
Loppujen lopuksi elämä on jo päätetty syntymän jälkeen ja varhaislapsuudessa, siihen ei paljon voi omilla valinnoilla vaikuttaa.
Kyllä mulla ainakin muuttui kun sain mojovan perinnön.
Niin eli elämäsi tulevaisuus oli päätetty jo siinä kun synnyit rikkaille vanhemmille, et siihen itse mitenkään vaikuttanut valinnoillasi.
Tyypillistä vasemmiston loisten fatalismia. Mikään ei koskaan ole oma vika🤣
Vierailija kirjoitti:
Elämä on valintoja.
Nii-i. Elämä on valintoja. Niitä valintoja ihmiset tekevät kukin mahdollisuuksiensa mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elämä on valintoja.
Loppujen lopuksi elämä on jo päätetty syntymän jälkeen ja varhaislapsuudessa, siihen ei paljon voi omilla valinnoilla vaikuttaa.
Kyllä mulla ainakin muuttui kun sain mojovan perinnön.
Niin eli elämäsi tulevaisuus oli päätetty jo siinä kun synnyit rikkaille vanhemmille, et siihen itse mitenkään vaikuttanut valinnoillasi.
Tyypillistä vasemmiston loisten fatalismia. Mikään ei koskaan ole oma vika🤣
Sä olet just niitä... joiden mielestä se on ammutun oma vika, kun joku hullu on kännissä saanut päähänsä lähteä torille ihmisiä tappamaan.🙄 Eihän sen ammutun kuolema ole sen ampujan oma vika.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elämä on valintoja.
Nii-i. Elämä on valintoja. Niitä valintoja ihmiset tekevät kukin mahdollisuuksiensa mukaan.
Omassa kuplassaan elävä, kaiken mustavalkoisesti näkevä putkiaivo alapeukutti tätä kommenttia.
Hallitus leikkasi sairaspäivärahaa.
3000 bruttopalkalla saa sairaspäivärahaa 1300 netto kuukaudessa, jos sairastuu syöpään.
Omistusasuntoon ei saa asumistukea.
Toimeentulotukeen vaikuttavat puolison pienetkin tulot, lainat ei ole menoja. Ei saa omistaa kesämökkiä, venettä, moottoripyörää eikä asuntovaunua, ne pitää myydä ensin.
Vierailija kirjoitti:
Jos ihmisellä on varaa ostaa puku, niin ei saisi tehdä kun jollain muulla tiukkaa ruuankin kanssa..? Tienaan itse rahani ja ostan mitä ostan, mitä se muille kuuluu.
Huoh.
No just siksi täällä Suomessa ihmisten on pitänyt ruveta näkemään nälkää, koska Afrikassakin nähdään nälkää. Ei suomalaisella saa olla ruokaa, koska afrikkalainen joutuu näkemään nälkää.
Tammikuun alusta irtisanomiseen riittää asiallinen syy myös julkisella ja saa tehdä vuoden työsopimuksia ilman perustetta.
Kyllä töitä tulee, kun vakituiset saikuttajat saa irtisanoa julkisen suojatyöpaikoista.
Ap, näin se on aina ollut, ja näin se on oleva.
Joo ensin pitää opiskella lainalla ja sen jälkeen maksaa se työttömänä pois toimeentulotuesta perisosalla joka on tarkoitettu elämiseen. Niin miten elät? Ei ihme että luottotiedottomien määrä kasvaa, kasvaa
Mieluummin niin, että joillakin on varaa 8000 € asuun, kuin kaikilla toppahousut.
Ihmiset jotka eivät näe rakkautta vaan rikkautta ovat kapitalismin orjia.
Vierailija kirjoitti:
Onko se juhlapuku jotenkin toisen joulupöydästä pois?
Ilmeisesti kateellisten pöydästä
"Vuonna 2023 Suomen sosiaaliturvamenot olivat 87 miljardia euroa.
Sosiaaliturvan menoista suurin osuus (43 %) oli ikääntymiseen liittyviä menoja.
Sosiaaliturvamenoista eläkeläisiin liittyvät menot 38 miljardia euroa ja työttömiin liittyvät menot 4 miljardia euroa. "
https://thl.fi/tilastot-ja-data/tilastot-aiheittain/sosiaali-ja-terveyd…
Jos ihmisellä on varaa ostaa puku, niin ei saisi tehdä kun jollain muulla tiukkaa ruuankin kanssa..? Tienaan itse rahani ja ostan mitä ostan, mitä se muille kuuluu.
Huoh.