Olen INTP eli nero. Miksi se harmittaa sinua?
Kommentit (41)
Ehkä siksi, että käytät aikasi vauvapalstalla lääryten, vaikka moraalinen velvollisuutesi olisi olla kehittämässä syöpärokotetta, uusiutuvia energianlähteitä tai edes Kelalle uutta johtoa ja Petterille yllätyksiä. Jätä tämä meille tontuille näin joulun alla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä introverttien ylimielisyys kumpuaa, ellei helkutin huonosta itsetunnosta?
Ei vaaan siitä, että me ymmärrämme tulevamme toimeen ilman jotain, josta muu ihmiskunta on parantumattoman riippuvainen. Kahdella sanalla kuvattuna se jokin on sosiaalinen hölötys. Tämä on äärimmäisen vapauttavaa. Aivan kuin saisit kaupasta ruokaa tarvitsematta maksaa siitä pennin latia.
Olet harvinaisen pihalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei vaaan siitä, että me ymmärrämme tulevamme toimeen ilman jotain, josta muu ihmiskunta on parantumattoman riippuvainen. Kahdella sanalla kuvattuna se jokin on sosiaalinen hölötys. Tämä on äärimmäisen vapauttavaa. Aivan kuin saisit kaupasta ruokaa tarvitsematta maksaa siitä pennin latia.
Olet ytimessä.
Nerouteen palatakseni: Oikea nero ei ajattele eikä toimi rahan kiilto silmissä. Joku väitti, että nero ei saa asioita valmiiksi. Siitä ei ole kyse. Osa ideoista kypsyy ja kehittyy, mutta ei välttämättä johda kilinään kassakoneessa, joten alemman tason troglodyytit ignooraavat neron. Kas kun nerous ei toimi hyötyperiaatteella.
Asperger INXX
Ajatukseni ovat musiikkia korvilleni. 🎶🤗 Ahh. - Da Nero
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet ytimessä.
Nerouteen palatakseni: Oikea nero ei ajattele eikä toimi rahan kiilto silmissä. Joku väitti, että nero ei saa asioita valmiiksi. Siitä ei ole kyse. Osa ideoista kypsyy ja kehittyy, mutta ei välttämättä johda kilinään kassakoneessa, joten alemman tason troglodyytit ignooraavat neron. Kas kun nerous ei toimi hyötyperiaatteella.
Asperger INXX
En sanonut, että nero ei saa asioita valmiiksi, vaan että INTP ei saa asioita valmiiksi. Opettele lukemaan. Luulisi, että autismin kirjolainen jo osaisi (ja tietäisi, että asperger-diagnoosi ei ole enää käytössä).
Vierailija kirjoitti:
Älä viitsi trollata. Eivät INTP:t mitään neroja ole, vaan INTJ:t. INTP:t ovat niitä, jotka eivät saa koskaan mitään aikaiseksi (paitsi näemmä vauvapalstalla trollaamista).
t. itsekin INTP, ja naimisissa toisen INTP:n kanssa
Sitten minä olen nero. No oikeasti nero tietäisi, mikä on persoonallisuustyypin ja älykkyysosamäärän ero.
Kyse ei kylläkään ole siitä ettei saisi asioita valmiiksi vaan siitä ettei kiinnosta lopulta tarpeeksi se viimeistelyvaihe. Itse teen kyllä valmiiksi ihan kaiken mikä kiinnostaa tarpeeksi. Ja vastaavasti pää ja elämä on täynnä puoliväliin vietyjä ajatuksia ja projekteja. Joista jokaisen voi yhtäkkiä tempaista naftaliinista, viedä hetkessä loppuun eikä kukaan tajua mitä just tapahtui.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä viitsi trollata. Eivät INTP:t mitään neroja ole, vaan INTJ:t. INTP:t ovat niitä, jotka eivät saa koskaan mitään aikaiseksi (paitsi näemmä vauvapalstalla trollaamista).
t. itsekin INTP, ja naimisissa toisen INTP:n kanssa
Sitten minä olen nero. No oikeasti nero tietäisi, mikä on persoonallisuustyypin ja älykkyysosamäärän ero.
Eihän nerous ole älykkyyteen liittyvä asia lainkaan. Nerous on poikkeuksellisen korkeatasoista luovuutta. Esim. Albert Einstein meni kunnolla laatikon ulkopuolelle ja osui maaliin, jota muut eivät edes nähneet. Näin syntyivät esoteeriset suhteellisuusteoriat. Albert Einstein luokitellaan otrovertiksi, ja persoonallisuustyypiksi ilmoitetaan INTP. Kukaan ei tiedä, mikä Einsteinin älykkyysosamäärä oli, koska Einsteinin älykkyysosamäärä ei koskaan edes virallisesti testattu.
Jos olisit äärimmäisen älykäs, olisit kyllä havainnut ja analysoinut jo ihmismielen toiminnot. Katso itseäsi, itsetuntosi lienee kuralla, kun pitää muilta hakea selitystä sinusta itsestäsi...
Vierailija kirjoitti:
Jos olisit äärimmäisen älykäs, olisit kyllä havainnut ja analysoinut jo ihmismielen toiminnot. Katso itseäsi, itsetuntosi lienee kuralla, kun pitää muilta hakea selitystä sinusta itsestäsi...
Ei tarkoita että itsetunto olisi huono jos etsii selitystä. Ehkä on onnistunut korjaamaan, mutta kyllä selityksen hakeminen yleensä kertoo ettei tullut hyväksytyksi omana itsenään ja joutunut itse opettelemaan sen hyväksynnän. Sivusta
Vierailija kirjoitti:
Olen INTJ ja ylivertainen INTP:hen verrattuna.
Minäkin olen INTJ ja sain tämän tuloksen myös testillä, jossa oli n. 300 kysymystä. En pidä itseäni ylivertaisena. Mutta se lämmitti, kun aikuisen lapseni tuttava kehui minua älykkääksi.
Ei harmita yhtään. Tervetuloa apinoiden planeetalle. Ape Escape terminologialla olisit valkopöksyinen, Aspergerin kirjolla oleva eksentrikko mad-monkey. Asenaasi olisivat pommit ja olisit likinäköinen, tieteilijäapina.
Terveisin INFP-T, vaaleansinipöksyinen apina 🐒
Aika moni pohtii olevansa osa jotain eliittiä ryhmää. Esimerkiksi akateeminen ja siksi muita parempi. Eipä siinä mitään ja on hyvä jos on tervettä ylpeyttä. Nero osaisi kuitenkin miettiä onko tässä joku paradoksi. 🤣
Amiksessa ei opetettu mitään INTPpi- hommia. Jotenkin pitäisi kuitenkin olla harmistunut sellaisesta mistä ei ole mitään hajua. Voisiko AP kertoa kuinka se on mahdollista kun kerran on niin älykäs.
Vierailija kirjoitti:
Kyse ei kylläkään ole siitä ettei saisi asioita valmiiksi vaan siitä ettei kiinnosta lopulta tarpeeksi se viimeistelyvaihe. Itse teen kyllä valmiiksi ihan kaiken mikä kiinnostaa tarpeeksi. Ja vastaavasti pää ja elämä on täynnä puoliväliin vietyjä ajatuksia ja projekteja. Joista jokaisen voi yhtäkkiä tempaista naftaliinista, viedä hetkessä loppuun eikä kukaan tajua mitä just tapahtui.
Aivan. Nerolle asia on valmis, kun on saanut todentaa itselleen ideansa toimivuuden. Nero ei tarvitse enempää, vaan siirtyy eteen päin. Joku muu voi halutessaan hinkata ideasta taloudellisesti tuottavan/hyödyllisen. Neroa ei tämmöinen kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan. Nerolle asia on valmis, kun on saanut todentaa itselleen ideansa toimivuuden. Nero ei tarvitse enempää, vaan siirtyy eteen päin. Joku muu voi halutessaan hinkata ideasta taloudellisesti tuottavan/hyödyllisen. Neroa ei tämmöinen kiinnosta.
En liittäisi nerouteen vaan P/J-eroihin tuon
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun keksii jotain toimivaa, jota muut eivät pysty ymmärtämään, tietää olevansa todellinen nero. Jos muut ylipäänsä ymmärtävät, mistä oikein on kysymys, niin onkohan keksintö sittenkään kovin syvällinen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun keksii jotain toimivaa, jota muut eivät pysty ymmärtämään, tietää olevansa todellinen nero. Jos muut ylipäänsä ymmärtävät, mistä oikein on ky
Kyllä nerouden oivallukset ilmenevät myös arkisissa pikkuasioissa. Ne tajuaa moronikin, kun pääsee näkemään, miten nero on rationalisoinut jonkun triviaalin pikkujutun, ja näin tehnyt arjesta sujuvampaa.
Minäpä olen intj, eli nerompi kuin sinä. Tapellaanko?