Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä Sinulle tänään kuuluu?

Vierailija
05.12.2025 |

Alkuperäinen ketju on lukossa. Jatketaan tässä asiallisesti.

https://www.vauva.fi/keskustelu/4840525/mita-sinulle-tanaan-kuuluu

Kommentit (2061)

Vierailija
1661/2061 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Narsisti ei kadu, ei häpeä, valehtelee ja haukkuu ilman omantunnon vaivoja. Hän ei ymmärrä. Hän ei opi.  Hän ei parane.  Hänen toimintansa voidaan estää poistamalla hänet yhteisöstä, jotta sen jäsenet voivat olla vapaasti.  Tätä teemme nyt.

Ymmärtääköhän täällä oikeasti kukaan, millaista tuskaa hän on aiheuttanut monille ehkä aroille ja yksinäisille ihmisille, jotka yritti kirjoitella, mutta joiden viestit hän poisti. Nimitteli heitä ja ajoi pois. Miten tällainen on sallittu tässä ketjussa? Tätä on syytä hävetä.

Mutta ehkä tämä häpeä onkin se, miksi puuttumista nyt vastustetaan. Sehän paljastaa sen, että olimme aiemmin selkärangattomia. 

Sekin arka nuorimies, joka jännitti seksiä. Hänet D ajoi säälimättä pois.  Pilkkasi vielä.😢

Ja mymmo, joka kyseli

Mikä on mymmo? Juovuksissa spämmäät!

Vierailija
1662/2061 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olihan tämä ihan arvattavissa jos on ketjua lukenut. Avoimella vauva palstalla ketjun aloittaja luuli että pystyy sanelemaan viestien aiheet ja kaikki jotka ei niitä noudattaneet saivat poistua. Jos olette ketjua lukeneet niin joka ikinen asia mikä ei ole ollut aplle mieleen on nostanut kymmenien viestien jankkaamisen hänen toimestaan ja kirjoittajien nimittelyn törpöiksi ym. Kaikki epämieluisat viestit ap poisti ja tästä tuli koko ajan enemmän soraääniä. En siis yhtään ihmettele että ketju loppujen meni tähän riitelyyn. Jos olisi annettu kaikkien kirjoittaa niinkuin avoimella palstalla kuuluu, ei tässä tilanteessa nyt oltaisi. Olisi mielenkiintoista kuulla kenen te ajattelette tämän ketjua raivokkaasti puolustavan riidanhaastajan olevan, jos se ei mielestänne ole Doris?

Meissä törpöissä on voimaa. Törpöt ei poistuneetkaan, vaan teki esiinmarssin. 

Kukahan poisti? Kuka kirjoitti D:n nimissä, kun hän oli tauolla? Tämä on viimeinen viestini toisesta ketjusta.

Keskitytään tähän, törpöt ja toopet, vai miten se nyt olikaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1663/2061 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä uusi ketju - pysytään aiheessa

Muiden ketjujen asiat ei tähän ketjuun kuulu. Ok?

Kuuluu, koska D seurasi taas tänne! D on riidan syy. Täälläkin spämmää ja jankkaa aina samaa. 

Taisi Kostaja seurata SUURTA RAKKAUTTAAN tännekin, niin hän lupasi. RAKKAUDESTA, totta kai! Hekumoi kommenteissaan tulevaisuuden suunnitelmiaan, ihanaa!💏💋💕💕💕💕💕💖MUMS MUMS, PUSS PUSS!

Vierailija
1664/2061 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilkeä ja paha ihminen on tämä ap. Voi voi.

Pahuus pohjautuu aina kyvyttömyyteen ymmärtää asioita laajemmin. Se on aina pikkusieluista, sisäänpäin lämpiävää kuppikuntalaisuutta. 

Vierailija
1665/2061 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Narsisti ei kadu, ei häpeä, valehtelee ja haukkuu ilman omantunnon vaivoja. Hän ei ymmärrä. Hän ei opi.  Hän ei parane.  Hänen toimintansa voidaan estää poistamalla hänet yhteisöstä, jotta sen jäsenet voivat olla vapaasti.  Tätä teemme nyt.

Ymmärtääköhän täällä oikeasti kukaan, millaista tuskaa hän on aiheuttanut monille ehkä aroille ja yksinäisille ihmisille, jotka yritti kirjoitella, mutta joiden viestit hän poisti. Nimitteli heitä ja ajoi pois. Miten tällainen on sallittu tässä ketjussa? Tätä on syytä hävetä.

Mutta ehkä tämä häpeä onkin se, miksi puuttumista nyt vastustetaan. Sehän paljastaa sen, että olimme aiemmin selkärangattomia. 

Sekin arka nuorimies, joka jännitti seksiä. Hänet D ajoi säälimättä pois.  Pilkkasi vielä.😢

Ja mymmo, joka kyseli

Muistan tämänkin mummon, luuli löytävänsä neuvoja, saikin D:ltä  turpaan.

Vierailija
1666/2061 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt on vuodenaika T A L V I älkää kitiskö lumesta ja pakkasesta 

Minä olen siitä hyvä ihminen etten yleensä valita säästä. Minulle kelpaa lähes kaikki kelit ja olen ulkona paljon. Silti välillä ärsyttää se, kun kaikki aina valittavat säästä. Minä valitan jos sataa viikko putkeen esim kesällä tai syksyllä niin, että vahvat kuorivaatteet kastuu. Muuten en valita yleensä mistään säähän liittyvästä. Talvesta olen pitänyt lapsesta saakka. Olen talvella lumimyrskypäivänö syntynyt talven lapsi siis ollut aina. 

Ja minullakin on kirppisvaatteet talvisin käytössä. Ymmärrän ettei kaikkialla ole hyvää valikoimaa niiden suhteen, mutta kuitenkaan ulkoiluun ei tarvita satojen eurojen varusteita useinkaan jos käytettynäkin löytää. Ollaan ainakin äitini kanssa hommattu suurin osa kirppiksiltä. 

Vierailija
1667/2061 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nytkö vasta huomaat? On ollut koko ajan.

No. Totuushan on, ettei häntä kukaan tunne. Siis tämän ketjun aloittajaa, mistä tässä ketjussa keskustellaan.

(Muiden ketjujen asiathan ei tänne kuulu)

Henkilönä emme häntä tunne. Kirjoittajana olemme valitettavasti tulleet hänen tapansa tuntemaan.

Kovin korostetaan, ettei  muiden ketjujen asiat tänne kuulu. Mikä motiivi tälle on? Kannattaa lukea tämän ketjun aloitussivu uudestaan.

Vierailija
1668/2061 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nytkö vasta huomaat? On ollut koko ajan.

No. Totuushan on, ettei häntä kukaan tunne. Siis tämän ketjun aloittajaa, mistä tässä ketjussa keskustellaan.

(Muiden ketjujen asiathan ei tänne kuulu)

Henkilönä emme häntä tunne. Kirjoittajana olemme valitettavasti tulleet hänen tapansa tuntemaan.

Kovin korostetaan, ettei  muiden ketjujen asiat tänne kuulu. Mikä motiivi tälle on? Kannattaa lukea tämän ketjun aloitussivu uudestaan.

Tämän ketjun aloittaja kysyy:  Mitä Sinulle tänään kuuluu? Se on ketjun otsikko ja aihe. Tämän uuden ketjun. Miksi ei pitäydyttäisi siinä?

Vierailija
1669/2061 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä. Tämäkin ketju on: Mitä Sinulle tänään kuuluu? Miettikääs sitä...

Pisteitä perään :)

Vierailija
1670/2061 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallinen päivä tänään. Pihassa ensin laitoin verkkoa esteeksi, ettei jänikset pääsisi taimien kimppuun. Jänis nimettäin oli käynyt monen puun vieressä kuin miettimässä mistä saisi syötävää. Linnut ovat paljon käyneet syömässä. Ei meinaa budjetti enää riittää syömisiin. Joka talvi olen silti täällä asuessa ruokkinut. 

Sitten kävelyllä olin kahdesti. Minulla on hyvä tilanne vaatteissa niin kuin olen useasti kirjoittanut. On mummulta aikoinaan saadut shearling tyyliset (vai mikä se sana on) kintaat, samaa laatua olevat kirppikseltä ostetut talvisaappaat ja untuvatakki, kirppikseltä myös villatakkeja ja villasukkia jne. Voi sanoa, että vaatetta on. Olen tyytyväinen tähänkin ja mielissäni, kun olen vuosien aikana saanut varastoa pikkurahalla. Olen ulkona paljon niin toisaalta tulevat käyttöön.  Talvesta pidän todella paljon. Aina olen pitänyt. 

Opiskeluissa pitäisi taas saada alkua. Jotkut opet vaan todella hitaasti arvostelevat edellisiä suorituksia. No, täytyy odottaa. Tänään ollut ihan ok päivä. Vielä saunaan menen, kun senverran kylmässä olen päivällä ollut. Minä olen onnellisessa asemassa ollut, että täällä on joka kämpässä ollut sauna ja vielä lattialämmitys pesuhuoneessa. Olen kiitollinen siitäkin. Luksusta minulla näin. 

SpaceMan Jack - Chasing Angels 

Tästä biisistä tulee eräs ihminen mieleen, jonka muistovideota olen nuoruudessa katsellut. Adam Usasta, joka päätti elämänsä. Kosketti aikoinaan se video paljon. Toinen niissä ihmisistä joista olen kirjoittanut tännekin joskus. 

Vierailija
1671/2061 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta pitää lisätä se, että on tykkää silti käyttää aidosta nahasta tehtyjä hanskoja tai kenkiä. Tai ubtuvatakkeja. Tämä on hieman ikävä juttu itselleni. Olenkin päättänyt etten ikinä osta uutena näitä tuotteita. Vain käytettynä ja näitä tuotteita kierrättäen. Ehkä hieman lieventäen asiaa, että ns minun vuokseni ei tarvitse uusia valmistaa. 

Vierailija
1672/2061 |
07.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varsinkin sellaisille, jotka ovat olleet koulukiusattuja tms. Syrjitään ja ajetaan pois,  ivataan ja pilkataan. Särkee sydämen ajatella miltä heistä on tun

💔

Vierailija
1673/2061 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt D on yksin. Hovi on kadonnut. Kaikkien silmät ovat auenneet. Kiusaajaa ei enää puolusteta.  

Vierailija
1674/2061 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti hän ei ajautunut itsemurhaan. 

Vierailija
1675/2061 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja mummo, joka kyseli

Tän mummon kohtalokin jäi mietityttämään. Saiko koskaan vastauksia? Ilkeitä kyllä, mutta asialliseen kysmykseen ei  kunnollisia. 

Vierailija
1676/2061 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lumihanget ja pakkanen on ajanut täälläkin seudun rusakot joukolla pihalle.  Tonkivat kukkapenkeistä syömiset juurineen, eikä niitä kaikkia voi edes suojata. Täytyy käväistä paikallisessa kampaamossa, jos sieltä saisi vaikka hiuksia levitettäviksi, tai sitten muuta konstia käytettävä. Peurat syövät marjakuusia, vaikka ne ovat myrkyllisiä.  Ostin Hankkijalta nassupalloja, katsotaan miten käy.   - Onhan talvi toki haastavaa aikaa kaikille, ihmisillekin. 

Vierailija
1677/2061 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämäkin ketju on: Mitä Sinulle tänään kuuluu?

Tään on niin irvokasta! Isoa kirjainta käytetään jumalasta tms. kunnioituksen osoituksena. D kunnioitti kirjoittajia kiusaamalla ja kehumalla itseään. Yritti saada hovia ja reppanoita puolelleen ja saikin kunnes härski narsistiluonne paljastui kaikille. 

Nyt se loppuu. "Naamiot ovat pudonneet", kuten expressamme sanoi toisesta inhottavasta valehtelijasta.

Vierailija
1678/2061 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan ketjun aloittaja kertonut että on käynyt puutarhaopinnot. Mutta tietenkin ihmettelen miksi ei voi vaan esiintyä omana itsenään. Miksi pitää valehdella että puutarhuri on eri kuin ap?

Ottaa aina uuden roolin, kun maa alkaa polttaa jalkojen alla. En ymmärrä, miksi alkoi kiusata ja komennella muita. Ilmoitti, että se on hänen ketjunsa ja hän päättää, mistä kirjoitetaan, alkoi valkata kirjoittajia, vääränlaisia ajoi pois. Ihan asiallisia kirjoituksia poisti, nimitteli ja kiroili hallitsemattomasti. 

Onko totta mikään, mitä on kirjoittanut. Vaikka on kertonut opiskelleensa puutarha-alaa, kuka uskoo enää mitään?

Vierailija
1679/2061 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä uusi ketju - pysytään aiheessa

Muiden ketjujen asiat ei tähän ketjuun kuulu. Ok?

Kuuluu, koska D seurasi taas tänne! D on riidan syy. Täälläkin spämmää ja jankkaa aina samaa. 

Taisi Kostaja seurata SUURTA RAKKAUTTAAN tännekin, niin hän lupasi. RAKKAUDESTA, totta kai! Hekumoi kommenteissaan tulevaisuuden suunnitelmiaan, ihanaa!💏💋💕💕💕💕💕💖MUMS MUMS, PUSS PUSS!

Vierailija
1680/2061 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleisellä tasolla esim. narsismi on siitä hankala sairaus, että se vaikuttaa voimakkaasti ihmisiin, jotka joutuvat tekemisiin narsistin kanssa. 

Narsisti kuormittaa ympäristöään poikkeuksellisella tavalla. Hän manipuloi, valehtelee, uhriutuu, syyllistää. Hän ei tunne sääliä, katumusta, empatiaa. Muut ovat välineitä. Eri mieltä olevat hän leimaa viallisiksi. Kohdatessaan kovaa vastustusta narsisti saattaa hetkeksi lamaantua. Narsistia ei voi auttaa, häneltä puuttuu sairaudentunto. Apu kohdistetaan uhreille, jotta nämä osaavat varjella itseään narsistin vaikutukselta. Auttamisjärjestöjä on useita.

Ketju on lukittu.