Mitä Sinulle tänään kuuluu?
Alkuperäinen ketju on lukossa. Jatketaan tässä asiallisesti.
https://www.vauva.fi/keskustelu/4840525/mita-sinulle-tanaan-kuuluu
Kommentit (2061)
Tämän ketjun otsikon voisi muuttaa. Niinkuin eilen viestejä tutkin niin kuulumisia vain noin 12 viestiä. Muuten yli 40 viestiä kaikkea muuta. Näin jos kuulumisia ei kerrota niin sitten joka sanoisi, että kirjoitatte väärään letkuun. Kuin joku kirjoitti biisiketjuun elokuvista kymmeniä viestejä tms. Mutta täyttäkää sitten tämäkin jollakin muulla.
Olen varmaan itsekin kymmeniä kertoja kysynyt, että miksi joku kirjoittaa ohi aiheen ja ei ikinä kerro itse kuulumisiaan. En ole vastausta saanut ikinä. Näin kai olisi ok, että joku edes pysyisi ketjun aiheessa sentään, mutta sekin on kai liikaa vaadittu. Mutta jatkakaa vaan. Eihän tämä enää yllätä mitenkään. Lähinnä se yllättäisi jos yksikin päivä täällä näyttäisi siltä, mikä otsikon aihe on. Nyt voi mennä sivuja ohi aiheen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joulurauhaa ei tule tänne ketjuun. Taistelu jatkuu kunnes tasa-arvo saavutetaan ja itsensä muiden yläpuolelle nostaminen ja pomottaminen loppuu täysin. Käytös on ketju ketjulta pysynyt samana, sen on muututtava. Emme lopeta. Jatkamme kunnes tavoite on saavutettu.
Sori. Minulle tulee Joulurauha totisesti. En aio vilkaista ketjuun päinkään koko Joulun aikaan. Jotenkin vaikea kuvitella kenenkään roikkuvan ketjussa pitkät pyhät. No, kukin tavallaan.
Saat anteeksi.
Saat myös olla poissa ketjusta. Ihan tänne ilmoittamattakin. Jos vaan pystyt.
Minun sen sijaan ei ole vaikea kuvitella, että D häärää ketjussa joulunakin.
Sinulla Kai on pakkomielle D:n. Muuten kukaan ei kirjoittaisi tänne häneen liittyviä viestejä koko ajan. Sama levy vaan pyörii ja mitään uutta et keksi itsekään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joulurauhaa ei tule tänne ketjuun. Taistelu jatkuu kunnes tasa-arvo saavutetaan ja itsensä muiden yläpuolelle nostaminen ja pomottaminen loppuu täysin. Käytös on ketju ketjulta pysynyt samana, sen on muututtava. Emme lopeta. Jatkamme kunnes tavoite on saavutettu.
Sori. Minulle tulee Joulurauha totisesti. En aio vilkaista ketjuun päinkään koko Joulun aikaan. Jotenkin vaikea kuvitella kenenkään roikkuvan ketjussa pitkät pyhät. No, kukin tavallaan.
Saat anteeksi.
Saat myös olla poissa ketjusta. Ihan tänne ilmoittamattakin. Jos vaan pystyt.
Minun sen sijaan ei ole vaikea kuvitella, että D häärää ketjussa joulunakin.
Sehän on sinun hartain toiveesi! Ja jos Dee-rintamalta et vastakaikua saisikaan, niin äkkiäkös sinä häneksi muutut ja kuvittelet keskustelevasi hänen kanssaan.
Vierailija kirjoitti:
Tämän ketjun otsikon voisi muuttaa. Niinkuin eilen viestejä tutkin niin kuulumisia vain noin 12 viestiä. Muuten yli 40 viestiä kaikkea muuta. Näin jos kuulumisia ei kerrota niin sitten joka sanoisi, että kirjoitatte väärään letkuun. Kuin joku kirjoitti biisiketjuun elokuvista kymmeniä viestejä tms. Mutta täyttäkää sitten tämäkin jollakin muulla.
Olen varmaan itsekin kymmeniä kertoja kysynyt, että miksi joku kirjoittaa ohi aiheen ja ei ikinä kerro itse kuulumisiaan. En ole vastausta saanut ikinä. Näin kai olisi ok, että joku edes pysyisi ketjun aiheessa sentään, mutta sekin on kai liikaa vaadittu. Mutta jatkakaa vaan. Eihän tämä enää yllätä mitenkään. Lähinnä se yllättäisi jos yksikin päivä täällä näyttäisi siltä, mikä otsikon aihe on. Nyt voi mennä sivuja ohi aiheen.
Freudilaiset lipsahdukset on niin paljastavia. "kirjoitatte väärään letkuun". 🤣
Pakko lisätä vitsi miehestä, joka oli tatuoitattanut periskooppiinsa tyttöystävänsä nimen. Arkena siinä luki WY ja juhlahetkinä WENDY. Mosambikin lomalla hän näki rannalla paikallisen tyypin, jolla myös luki WY. Kysyi, tunsiko tyyppikin jonkun Wendyn, kun nimi kerran oli tatuoituna. Tyyppi vastasi: En tunne. Siinä lukee Welcome to Mosambik and have a nice day.
Vierailija kirjoitti:
Minä lupaan tästä lähtien kirjoittaa kuulumisia, toki harvoin käyn. Nyt onkin jännää. Sain synttärilahjaksi C-kasetin, näyttää itse äänitetyltä. Kasetin päällä on kellastunut pahvilappu, mihin piirretty kynttilöitä ja tonttu. Siinä lukee Hyvää Joulua ja nimeni.
Arvelen, että saattaa olla vuosikymmeniä vanha. Kiipesin vintille, löysin vanhan kasettimankkaradion. Ei johtoa. Laitan kohta paristot ja kuuntelen. Yritän kyllä vielä etsiä johdonkin, voi tosin olla toivoton urakka.
Kuulumiset on laaja käsite. Kun tapaa ystävän, vaihtaa kuulumisia. Kertoo merkittävistä tapahtumista, vaihtaa ajatuksia ajankohtaisista aiheista, kertoo ideoistaan ja havainnoistaan maailmasta ja toinen tekee samoin. Huumoria unohtamatta. Tuskin kukaan rupeaa kauppareisuaan tai vessakäyntiään raportoimaan. Siinä voisi käydä ystävät vähiin.
Mistä täällä nousee tämä kuulumisten typistäminen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jesss! Pysy pois pitkään. Tammikuun Nuutin päivään asti! Jess! 👏🙌
Pysy sinäkin pois, vaikka alkuun juhannukseen asti?
Ei en ole luvannutkaan muuta kuin pysyä täällä kunn
Miten luulet tunnistavasi minut? Jospa kirjoitankin härskejä vitsejä ja jankutan samaa? Sillähän tänne hyvin sulautuu:(
Vierailija kirjoitti:
Uskomatonta, että joku ottaa tämän niin vakavasti, että lajittelee ja laskee mielestään erilaisia kuulumisia. Oikein numerotietoa tarjoilee omista tulkinnoistaan.
Löysää vähän nutturaa, jooko.
Vierailija kirjoitti:
Kuulumiset on laaja käsite. Kun tapaa ystävän, vaihtaa kuulumisia. Kertoo merkittävistä tapahtumista, vaihtaa ajatuksia ajankohtaisista aiheista, kertoo ideoistaan ja havainnoistaan maailmasta ja toinen tekee samoin. Huumoria unohtamatta. Tuskin kukaan rupeaa kauppareisuaan tai vessakäyntiään raportoimaan. Siinä voisi käydä ystävät vähiin.
Mistä täällä nousee tämä kuulumisten typistäminen?
No onneksi täälläkään ei vessareissuja kuvata, eihän? Harva myöskään noin ohimennen tavatessa alkaa heti sairauksiakaan tai intiimielämäänsä avata, työttömyyttään, rahahuolia. Aika kevyt on eka vastaus kuulumisten kyselyyn. Sit jos jutellaan pitempään, voi syntyä syvällisempiä keskusteluja. Ystävän kanssa, ei ventovieraille minulla ainakaan ole tapana avautua. Ei siis myöskään täällä.
Niinpä moni hassusti luulee, ettei kirjoittajilla elämässä ole muuta kuin tämä ketju:(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joulu on mulla oman näköinen. En koskaan valmistele mitään. Useat joulut on menneet risteilyllä ja Tukholmassa, monet Kanarialla. Paossa Suomen ankeutta. Siellä joulu on karnevalisoidumpi. Musiikkia, tanssia ja juhla-aterioita. Ravintoloissa kansainvälinen ruokalista, mikä on hyvä. Espanjalaiset ruuat ei ole kummoisia. Lämpöä on ollut vaihtelevasti, Suomen kesää lämpimämpää kuitenkin.
Me ollaan muutama vuosi oltu ulkomailla joulu. Ei koskaan enää. En tykännyt yhtään syödä pizzaa tai pastaa aattona. Mieleen hiipi kaipauksella lumihanget, pimeys, pihasaunan tunnelma.
Tykkään joulusta. Just omannäköisenä suomalaisena versiona.
En kauppojen kassakoneen kilinänä, vaan hiljaisena valomerenä hautausmaalla.
Missäpäin olette olleet? Kanarialla ei ole jouluruokana o
Me oltiin kerran Kanarialla, aattona syötiin ihan perinteinen suomalainen jouluateria. Eihän se tuonut tunnelmaa, kun palmut huojui ja oli lämmintä. Ruoka oli ihan hyvää ja pimpelipom joululaulut soi.
Ei ikinä enää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskomatonta, että joku ottaa tämän niin vakava
Minusta erittäin mielenkiintoista. Kun otsikko on:
Toivotaan, että C-kasetti toimii. Löydettiin aikoinaan muutama kasetti ja soitin omaisen jäämistöstä. Nauhat pyöri kyllä, mutta ääni oli osittain kohinan peittämää. Lauluja kuitenkin, ehkä hänelle tärkeitä.
Vierailija kirjoitti:
Sinulla Kai on pakkomielle D:n. Muuten kukaan ei kirjoittaisi tänne häneen liittyviä viestejä koko ajan. Sama levy vaan pyörii ja mitään uutta et keksi itsekään.
Onko täällä joku uusi nimimerkki, mies nimeltä Kai?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuohan on oivallinen. (Oiva) Täällähän kuka vaan voi esittää ketä vaan. Kirjoittaa puuta heinää. Oikein osuva nimi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vai onko tämä D:n pakkomielle isoihin kirjamiin, kuten hän sanoissa Sinulle, Joulu, Juhannus, Joulunaika jne. virheellisesti kirjoittaa. Suuruusharha yleisnimissäkin. Kuten egossa ja karismaluuloissakin. Niin säälittävää.
"Jos olet oikesti hyvä, muut kehuvat sinua. Jollet ole, kehut itse itseäsi." Mietipä tätä.
Minä sain nyt jouluksi kruunun. On ollut reippaan viikon jo. Sitä putsataan ja huolletaan joka päivä, jotta kirkkaana säilyypi. Nyt on juhlava olo!
Vierailija kirjoitti:
Minä sain nyt jouluksi kruunun. On ollut reippaan viikon jo. Sitä putsataan ja huolletaan joka päivä, jotta kirkkaana säilyypi. Nyt on juhlava olo!
Oikeesti?
Mistä ihmeestä sait?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuohan on oivallinen. (Oiva) Täällähän kuka vaan voi esittää ketä vaan. Kirjoittaa puuta heinää. Oikein osuva nimi
Mutta ei kai kukaan nyt esitä lapsia vanhoilla päivillä saaneensa tai käyneensä yliopistoa tai kirjoittavansa blogia lehteen tai olevansa luokanopettaja eikun toimistotyöntekijäperheenäiti ja sitten vielä puutarhuri ja lukiolainen ja salapoliisimummeli. Eihän sellainen nyt kenellekään tule mieleen. Ihan tavallisia vanhoja ihmisiä ollaan kuitenkin. Se ri
Tulevaisuudessa tuo voi kyllä olla totta. Tarvitaan monta tutkintoa eri aloilta ja multitaskaajan taidot. Lapsia syntyy keski-iän ylittäneille, kun ensin luodaan uraa ja munasolut oottaa pakkasessa.
Olen eri, mutta Kanarialla oltiin. Satamaravintolassa syötiin pizzaa aattona. Ei tahdottukaan mitään 'tekojoulua', kun ei oikeaa ollut. Ei tykätty siitä reissusta, muulloin oli kivat matkat.