Mistä johtuu, että ihmiset eivät perustele näkemyksiään
Täällä sitä näkee ehkä kerran 10 000 kommentissa ja oikeassa elämässä sitä näkee kerran tuhannessa keskustelussa. Mielestäni se on vain todella epäsosiaalista ettei osata artikuloida mihin perustaa väitteensä.
Kommentit (24)
Varmaan tämä formaatti - nettikeskustelu - on sellainen jossa pitkiä perusteita ei jakseta lukea, ISKEVÄ TYYLI saa tykkäyksiä.
Kehittymätön tunne-elämä sen aiheuttaa, ja kyky analyyttiseen ajatteluun puuttuu. Silloin oma tunne = yleinen fakta.
Kehittymättömään tunne-elämään kuuluu sekin ettei osata a) kunnioittaa eri mieltä olevia, b) keskustella asiatasolla ilman niitä kaikenjyrääviä tunteita ja c) hyväksyä etteivät kaikki koe asioita kuten itse.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan tämä formaatti - nettikeskustelu - on sellainen jossa pitkiä perusteita ei jakseta lukea, ISKEVÄ TYYLI saa tykkäyksiä.
Onko täällä oikeasti ihmisiä jotka ovat ylänuolien perässä :D No nyt olen kuullut kaiken.
Koska monikaan ei ole penkonut omia näkemyksiään kovin tarkasti, vaan jättänyt asiat pitkälti tunnepohjalle (vaikka itse jotain muuta kuvitteleekin).