Joulu menee ikkunat ja verhot kiinni
Ottaa sen verran mielen päälle tuo iänkaikkinen mustuus ja sen myötä säkkipimeys😩😭
En minä paljoa pyydä, olisi edes nollassa tai pikkupakkasessa ja vaalea kuura maassa, jos ei lunta voi sataa tai maassa olla.
Mutta tämä musta, harmaa, märkä, kuollut maa ja maisema, ei se ole joulun maisema.
Plaaah!
Kommentit (34)
Hankipa psyykenlääkkeet. Sinähän olet mielisairas kitisijä.
Ihanaa, kun ei ole lunta. Helpottaa lenkkeilyä, kiva ajaa mökille. Ei lumitöitä, eikä auton putsausta. Toivottavasti ei oo joulunakaan.
Minä en kaipaa lunta enkä pakkasia. Tänä aamuna just sopiva ulkoilusää, kun ei satanut eikä ollut kova tuuli. Viiden kilometrin lenkki aamutuimaan ja nyt voikin keskittyä kotihommiin ja laittaa jo vähän jouluakin esille.
Itse lähden tätä pimeää ja märkää karkuun. Ensimmäinen joulu yksin, koska haluan. Lennot ja hotelli varattu espanjasta. Lapsi on jo aikuinen ja viettää joulun puolisonsa kanssa. Itse en ole koskaan joulusta välittänyt, mutta kuitenkin aina lapselle sen olen tehnyt.
Millä tollonlogiikalla syytät vihervasemmistoa säästä saati mielisairaudestasi? Te persuthan ette halua tehdä mitään ilmaston lämpenemisen hidastamiseksi.
Täällä on ihana sumu noussut lähijärvestä. Ei tartte rapsutella auton ikkunoita kun ei ole pakkasta.
En kaipaa lunta. Sää ei vaikuta mun mielialoihin tai juhlintaan. Ap ilmeisesti olisi lääkehoidon/päihdekatkaisun tarpeessa kun sekoilee.
Kohta alkaa valo taas lisääntyä ja sitten alkaa valitus liiasta valosta. Silloinkin pitää olla ikkunat ja verhot kiinni koska liian valoisaa. Kesälläkin pitää olla verhot kiinni sisällä koska liian kuuma ja liian valoisaa. Sitten ollaan jo syksyssä ja silloinkaan ei voi tehdä muuta kuin valittaa pimeyttä ja sadetta.
Persulla vissiin viinat ja rahat loppu 😂
Me ulos päivällä pariksi tunniksi, auttaa kummasti mielen hyvinvointiin.Se ongelma ehkä muukin kun pimeys?
Mua v-tuttaa nää kelit sen takia, että koiraa joutuu huuhtelemaan joka lenkin jälkeen. Jos ei tarvis ulkoilla sen kanssa, niin ihan sama vaikka satais joka päivä.
Sehän se juuri on, kun nykyään lumi ei ole sitä ihanaa narskuvaa pakkaslunta, niin kuin ennen vanhaan, vaan nimenomaan loskan ja pääkallokelien edes takas vaihtelua. Olen siis tyytyväinen tämän hetkiseen tilanteeseen. Mielummin pimeyttä kuin liukasta.
Vierailija kirjoitti:
Toivomme kaikki valkoista joulua. Kiitos vihervassarit, että se ei ole sitä.
Niin, me on yritetty varoittaa ilmastonmuutoksesta 70 vuotta jo, mutta sinä taulapää et ole tehnyt mitään lopettaaksesi hiilivetoisen ylikuluttamisen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parin viikon jälkeen päivä alkaa pidentyä.
Ja ihan kohta on jo kesä!
Ja sitten taas ahdistaa, on se tuo tasalämpöisen ihmisenkuvan elämä niin vaikeaa.
Ilmasto lämpenee. Syytä itteäs vaan.