Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun Tampereen entisen TE-toimiston työntekijät siirtyivät kunnan palvelukseen, he joutuvat tekemään kaksi tuntia ilmaista työtä viikossa.

Vierailija
04.12.2025 |

Eri TES, mutta samat työtehtävät. Aika veemäistä, eikö olekin?

https://yle.fi/a/74-20197596

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on sitä parempaa (?) kokoomuspolitiikkaa.

Miten niin? Demari-Illuhan siellä Tampereella määrää. Se on sitä parempaa demaripolitiikkaa.

Kaiken voi tehdä reilummin ja meillä on sama suunta. Rahaa on!

Vierailija
22/30 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

myöskin ihan hullua pidentää työaikaa noin henkisesti vaativassa työssä ja nyt taitavat tehdä enemmän viikkotunteja kuin suurin osa virkamiehistä. Porukka vaan palaa loppuun. Suomessa pitäisi yleisesti siirtyä 08:00-15:00 työaikaan. Ihmisten hyvinvointi lisääntyisi ja tuottavuus ei kärsisi. 

Siellä mitään loppuun paleta. Julkisen puolen työntekijät ovat laiskaa porukkaa. Tiedän sen, kun kävin tuuraamassa puoli vuotta valtiolla. Aamulla heti kahville ja sitten tietenkin "oikeaan aikaan" myös. Ruokatauot venyivät ainakin kolmeen varttiin. Minulla oli tapana lähteä tauolta aiemmin pois koska en kestänyt katsella sitä velttoilua.

Kumma. Itse olen palanut loppuun kaksi kertaa julkisen puolen hommissa. Toki mulla on siitä kokemusta vain yli 12 vuoden kokemus, joten mitäpä minä tiedän -- jonkun anonyymin nettikeskustelijan 6 kk tukityöllistäminen on PAAAAALJOOON pätevämpi kokemus.

/s

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selitä tämä tuottavuus ei kärsi meille tyhmemmille.   

Vierailija
24/30 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tampere on demarikaupunki, jota johtaa bile-ilmari, Marinin bilekamu

Vierailija
25/30 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tavistyöntekijä on aina NIIN kallis mutta joku EK:n toimarin tähtitieteellinen kuukausiliksa ei ole mitään.

Niin kun ne tavistyöntekijät tekevät sen työn ja tuloksen. Ne tyhjäntoimitusjohtajat tarvitsevat suuren liksan, että jaksavat jauhaa paskaa, koska näyttöjä mistään muusta työnteosta ei ole. 

Vierailija
26/30 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

myöskin ihan hullua pidentää työaikaa noin henkisesti vaativassa työssä ja nyt taitavat tehdä enemmän viikkotunteja kuin suurin osa virkamiehistä. Porukka vaan palaa loppuun. Suomessa pitäisi yleisesti siirtyä 08:00-15:00 työaikaan. Ihmisten hyvinvointi lisääntyisi ja tuottavuus ei kärsisi. 

Siellä mitään loppuun paleta. Julkisen puolen työntekijät ovat laiskaa porukkaa. Tiedän sen, kun kävin tuuraamassa puoli vuotta valtiolla. Aamulla heti kahville ja sitten tietenkin "oikeaan aikaan" myös. Ruokatauot venyivät ainakin kolmeen varttiin. Minulla oli tapana lähteä tauolta aiemmin pois koska en kestänyt katsella sitä velttoilua.

Kumma. Itse olen palanut loppuun kaksi kertaa julkisen puolen hommissa. Toki mulla on siitä kokemusta vain yli 12 vuoden kokemus, joten mitäpä minä tiedän

Paloit loppuun, koska olit ainoa ahkera.

Vierailija
27/30 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Selitä tämä tuottavuus ei kärsi meille tyhmemmille.   

Voisitko kääntää tämän suomeksi.

Vierailija
28/30 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Demari-Ilmari ei ole kokoomuslainen. On ihan reilua, että kunnan työajat koskevat myös te-väkeä, vaikka osa täällä kokee heidät VIP-porukaksi jonka työaikakin pitäisi olla VIP-tasolla.

Vierailija
29/30 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Demari-Ilmari ei ole kokoomuslainen. On ihan reilua, että kunnan työajat koskevat myös te-väkeä, vaikka osa täällä kokee heidät VIP-porukaksi jonka työaikakin pitäisi olla VIP-tasolla.

Ei ongelmaa tehdä pidempää päivää, kunhan palkkaa korotetaan sen mukaan. 

Kaupungilla ei ole ennestään tämän alan osaajia, joten palkkakin pitää arvioida ylospäin sen mukaan. Myös työnantajan uhkailut että "saa lähteä lätkimään, paljon on tulossa töihin tilalle" on harhaa. Suomessa työhallinto on ollut yn. 65 vuoden ajan työnvälityksen pioneeri ja lähes ainut osaaja. Joten tuskin yhtä osaavaa henkilökuntaa kuin työhallinnosta tulluta äkkiä Suomesta löytää työvoimareservista. Työnantaja selvästi halveksii työntekijöitä ja väheksyy heidän osaamistaan.

Vierailija
30/30 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aha.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yksi