Yhtäkkinen isompi verenvuoto peräaukosta
Lähes viikko sitten perjantaina tunsin ulostaessa kipua ja pyyhkiessä paperiin tuli arviolta 3-4 cm veriläntti. Myös wc-pönttöön tuli pieniä veriroiskeita. Eli kivun aiheuttaja oli jokin mikä hajosi sisällä peräaukon lähellä. Ulospäin ei näkynyt mitään. Kipua tuntui saman illan ajan. Tuon jälkeen ei kuitenkaan ole kipua tuntunut eikä tullut yhtään verta, ja huomenna tulee viikko kuluneeksi tuosta.
Aiemminkin on ollut vuosien varrella ajoittain, harvoin, pientä kipua ulostaessa ja tähän liittyen on tullut vähän vertakin joskus, mutta vain aivan pikku tippa, joten en ole huolestunut. Joskus on tippa verta saattanut tulla myös liian kovan pyyhkimisen seurauksena, jos on joutunut asioimaan vessassa vaikka useammin saman päivän aikana. En ole noista pikku veritipoista huolestunut.
Mietin, pitääkö tästä isommasta verentulosta huolestua. Ikää minulla on 40+ vuotta, olen nainen ja syön terveellisesti, en ole ylipainoinen. Liikkuminen on jäänyt vähän vähemmälle, joten ajattelin että todennäköisin syy verenvuodolle taitaa olla peräpukama. Kysynkin, onko teillä ollut joskus isompaa verenvuotoa ulostaessa ja mitä teitte? Oletteko käyneet lääkärissä tällaisesta vaivasta ja mitä teille sitten on terveydenhuollossa tehty? Minkälaisia kuluja aiheutui?
Minulla ei oikein olisi varaa käydä lääkärissä kun lääkärikäynti maksaa 30€ luokkaa eikä olisi varaa mihinkään tutkimuksiin. Eikä toisaalta yhtään kiinnostaisi antaa kenenkään rassata tuota kakkosta, varsinkaan jos siellä on mitään kipua aiheuttavaa. Asiallisia vastauksia, kiitos!
Kommentit (27)
Erittäin todennäköistä että on joko peräpukauma tai pieni haavauma. Itse hakisin apteekista esim. Scheriproct Neo voidetta, käyttäisin viikon verran. Jos ongelma ratkeaa sillä, niin oli todennäköisesti kyse noista, ja on vaaratonta. Jos ovat peräpukamat, niin ne kyllä todennäköisesti sitten vuotaa välillä jatkossakin. Hyvä käydä lääkärissä jos toistuu, niin saa varmistuksen ettei ole pahempaa. Itse en ole kyllä tullut käyneeksi, parikymmentä vuotta jo ollut ajoittain vuotavat peräpukamat. Tuskin on syöpää kun vielä olen hengissä :D
Se on peräpukama. Apteekista saa itsehoitolääkkeitä. Sisäiseen auttaa suppo, ulkoiseen voide. On myös yhdistelmäpakkauksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka kauan on viimeisestä anaaliyhdynnästä?
Kolmisen päivää sitten olen ollut edellisen kerran. Kyseessä toki oli melko suurivehkeinen Afrikan mies, joten vähän ajattelinkin, että jotain vahinkoa on mahdollisesti voinut käydä.
Ap
Tämä ei ole minun lähettämäni viesti, ja ei ole ollut anaalihommia viime aikoina. - Oikea AP
Miksi ei ole?
TÄMÄHÄN SE ON!
Mikä helvetti siinä on nykyakkojen kanssa, että persehommat ei luonaa??????? Nussimalla ne nuhatkin lähtee ja nussittuna sitä nukkuukin sikeämmin!
Ei kait se sinullakaan ole ko pyllistää ja joku tekee temput ruskeaan reikääsi. Mitä häh, eikö kuulosta kivalta. On siinä mies.
luultavasti pukama. minulla oli samantyyppistä parikymmentävuotta sitten mutta parani kun aloin pestä anusaukkoa kunnolla ulostamisen jälkeen. pese paremmin, niin kuumalla vedellä kuin sietää, niin eiköhän se lopu.
Voi olla esim. pukamat, haavauma tai kasvain. Mulla oli yhtaikaa sekä pukamat että kasvain. Vetkuttelin lääkäriin menoa noin vuoden. Parempi käydä lääkärissä, jos vuoto ei katoa. Lääkäri tekee peräsuolen tähystyksen ja jos vuodon syytä ei löydy, niin todennäköisesti tekee lähetteen erikoissairaanhoitoon tähystykseen.
Vierailija kirjoitti:
Joka päivä pitää paskoa ja syödä niin että uloste pysyy pehmeänä. Toivo ettei ole sulkijalihaksen haava eli anaalifissuura. Voi olla vittumainen vaiva joka aiheuttaa suunnatonta kipua. Pidättely aiheuttaa ummetusta. Samoin tietyt ruoat.
Ei se varmaan ole sulkijalihaksen haava, kun ei ole nyt viikkoon ollut kipua eikä verenvuotoa. Minä joudun kyllä joka päivä ulostamaan, ja uloste vaikuttaa yleensä ihan normaalilta eli ei ole liian kovaa eikä liian pehmeää. - AP
Joka päivä pitää paskoa ja syödä niin että uloste pysyy pehmeänä. Toivo ettei ole sulkijalihaksen haava eli anaalifissuura. Voi olla vittumainen vaiva joka aiheuttaa suunnatonta kipua. Pidättely aiheuttaa ummetusta. Samoin tietyt ruoat.