Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joulu pilalla rahat loppu

Vierailija
04.12.2025 |

Onko muilla joulu täysin pilalla kun rahat loppu jo marraskuussa?

Siis mä oikeesti ihmettelen miten jotkut saa joulun aina hoidettua kuin elokuvissa, kun täällä mennään jo nuudeleilla ja lasten toivelistat näyttää suoraan Stockan lelukuvastolta. 

Olin ihan varma että pysyn budjetissa, mutta sitten tuli yksi tarjous joka piti hyödyntää ja laskut päälle, ja nyt tää tonttu on niin kuiva että kilisee kun kävelee. Lahjarahat = 0 €. Ja jouluruoatkin pitää varmaan ostaa Lidlistä -50 % hyllystä.

Miten te muut selviydytte tästä?

Onko muilla joulu menossa ihan reisille vai oonko mä se joka ei osaa aikuisuutta?

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mulla ulosotto pitää huolta siitä ettei mitään rahakkaampaa joulua ole seuraavat kymmenen vuotta. Eipä kyllä haittaakaan. En ole jouluihmisiä muutenkaan.

Silti voit säästää esim. 20€/kk. 240€ saa noin toimien kasaan.

Vierailija
22/31 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joulumielen saa vaikka ei olisi rahaa, sitä on niin paljon mukavia asioita mitkä eivät maksa mitään. 

sanoo aina hän jolla ON rahaa.

No meillä ON rahaa, koska me emme "hyödynnä tarjouksia" joissa myydään turhuuksia... 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että semmoista sitten vaihteeksi

Vierailija
24/31 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mulla ulosotto pitää huolta siitä ettei mitään rahakkaampaa joulua ole seuraavat kymmenen vuotta. Eipä kyllä haittaakaan. En ole jouluihmisiä muutenkaan.

Niin.. ja se ei ole ulosoton vika vaan ihan oma vikasi, mitä päätit kulutuksen tehdä aikaisemmin vieläpä kalliilla rahoituksella. Ulosotto on kallis tapa rahoittaa kulutustaan. 

Vierailija
25/31 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos rahat muka loppu niin miten ostat edes -50%

Vierailija
26/31 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakko varastaa kaupasta tai ottaa pikavippi

ap

Vierailija
27/31 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakko varastaa kaupasta tai ottaa pikavippi

ap

Aha, kunnon joulu kotiin nyysimällä kaupasta. No, voihan sen noinkin tehdä ja eihän tuosta tule kuin vähän sakkoja...

Vierailija
28/31 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin.. ja se ei ole ulosoton vika vaan ihan oma vikasi, mitä päätit kulutuksen tehdä aikaisemmin vieläpä kalliilla rahoituksella. Ulosotto on kallis tapa rahoittaa kulutustaan. 

Oma vika on. En ole muita syyttänytkään. Et tiedä yhtään mun yksityiselämästä tai mistä tuo ulosotto tuli. Joten pidä vaan mölyt mahassasi.

Vierailija
29/31 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oma vika on. En ole muita syyttänytkään. Et tiedä yhtään mun yksityiselämästä tai mistä tuo ulosotto tuli. Joten pidä vaan mölyt mahassasi.

Alahan kertoa. Heti!

Vierailija
30/31 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

99.999% tapauksista ne tulevat omasta törttöilystä. 

Vierailija
31/31 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

99.999% tapauksista ne tulevat omasta törttöilystä. 

Ei sentään kuitenkaan 100%.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kolme