Joulu pilalla rahat loppu
Onko muilla joulu täysin pilalla kun rahat loppu jo marraskuussa?
Siis mä oikeesti ihmettelen miten jotkut saa joulun aina hoidettua kuin elokuvissa, kun täällä mennään jo nuudeleilla ja lasten toivelistat näyttää suoraan Stockan lelukuvastolta.
Olin ihan varma että pysyn budjetissa, mutta sitten tuli yksi tarjous joka piti hyödyntää ja laskut päälle, ja nyt tää tonttu on niin kuiva että kilisee kun kävelee. Lahjarahat = 0 €. Ja jouluruoatkin pitää varmaan ostaa Lidlistä -50 % hyllystä.
Miten te muut selviydytte tästä?
Onko muilla joulu menossa ihan reisille vai oonko mä se joka ei osaa aikuisuutta?
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Missä tän kuun rahat?
Ryyppäsin ja pelasin ne jo :(
ap
Älä selitä, mitkään laskut eivät ole voineet tulla "ullatuksena" jos muka oli budjetoitu!
Olet sellainen uliseva wokettaja!
Olen työtön ja minulla on kaksi tonnia jouluun. Käytän ehkä 200 euroa. Ostin tänään 55 tuuman telkkarin itselleni joululahjaksi ja maksoi 400 euroa.
Ehkä ne lapset oppivat karun lapsuuden takia tekemään pitkäjänteisempiä säästösuunnitelmia.
Joulumielen saa vaikka ei olisi rahaa, sitä on niin paljon mukavia asioita mitkä eivät maksa mitään.
Olen itse alkoholisti mutta en ryyppää enkä pelaa perheen rahoja. Oon vaikka ilman, kunhan lapsille saan kivan joulun. Ei mulla ole varaa ryypätä jos meinaan ostaa lapsille lahjat, kunnon jouluruoat ja joulukuusen, ja joulukukat, ja joulukonvehdit ja karkit. Lasten joululahjabudjetti on 400 euroa.
Olet vain itsekäs. Kyllä minäkin ryyppäsin koko joulun mutta en halua pilata perheen joulua. Toki aattona juon viiniä, mutta vain sen jälkeen kun lapset on menneet nukkumaan (13 ja 21 v) enkä vedä mitään hirveää määrää, 1 pullo saa viiniä riittää
Mulla on Kela Gold ja törsään tänä jouluna niin että tuntuu...
Joulukirkko 0€ Jouluiset näyteikkunat 0€ Tavaratalojen joulupukit ja ilmaiset piparit ym
Olen koko vuoden säästänyt rahaa ja viime vuonnakin jo. Säästän aina jouluun rahaa vaikka oon työtön mut elän niukasti ja syön jotain hallpaa kuten kalapuikkoja vaan sit pari kuukautta.
Olin ihan varma että pysyn budjetissa, mutta sitten tuli yksi tarjous joka piti hyödyntää
Tarjous? Jotain turhaa sinä ostit.
Mua kiinnostaa mikä oli tarjous, joka oli pakko hyödyntää vaikka tieto oli, että sitten syödään joulun alla pelkkää nuudelia jos tarjoukseen tartutaan?
Vierailija kirjoitti:
Joulumielen saa vaikka ei olisi rahaa, sitä on niin paljon mukavia asioita mitkä eivät maksa mitään.
sanoo aina hän jolla ON rahaa.
Ekaks se joulu lahjoineen lapsille ja sitten tarjouksia, jos on varaa. Näin olis mun prioriteetit, jos olis tiukkaa.
Visalla tai masterilla työntää menemään.
miten voi olla että rahat muka loppu ja joulu muka pilalla. ainakin minulle tulee ennen joulua vielä 12 kertaa rahaa ja 3 kertaa tullut tässä kuussa. Enkä ole myynyt yhtään mitään.
Miksi sinulle ei tule.
No mulla ulosotto pitää huolta siitä ettei mitään rahakkaampaa joulua ole seuraavat kymmenen vuotta. Eipä kyllä haittaakaan. En ole jouluihmisiä muutenkaan.
Missä tän kuun rahat?