Miksi naiset laittavat poskipunaa?
Paljon helpompi on ymmärtää ripsiväri, kun ripset ovat ohuet ja/ai lyhyet niin niihin saa näyttävyyttä lisäämällä keinotekoisesti niiden paksuutta ja pituutta.
Kommentit (43)
Markkinointimiehet tehnyt tehtävänsä.
Tulee reippaampi olo kun poskissa on vähän väriä. Mulle kyllä ripsiväri, poskipuna ja kulmaväri ovat tärkeimmät. Huulia en yleensä meikkaa vaan korkeintaan laitan rasvaa. Huuleni ovat normaalin kokoiset eikä ole mitään botoxia.
Vierailija kirjoitti:
Markkinointimiehet tehnyt tehtävänsä.
Oliko heitä jo viktoriaanisena aikana?
Varmaan kalpean ihon vuoksi ja se tuo vähän muotoa kasvoille.
Poskipuna tekee ihmeitä, monen naisen kannattaisi opetella käyttämään.
Jos ensin tasoittaa ihon sävyä vaalealla meikkivoiteella, niin poskipuna on välttämätön ettei näytä kelmeältä ja elottomalta. Poskipunan laittohan on taitolaji, sitä pitää osata laittaa juuri oikeaan kohtaan ja vain vähän. Moni laittaa liikaa ja näyttää pelleltä.
Itse en ymmärrä ripsivärin suosiota. Harva osaa laittaa hyvin, ja ripset on suttuiset ja liian mustat. Varsinkin vaaleaveriset näyttää jotenkin kovalle mustassa ripsivärissä. Paljon pehmeämpi look ilman ripsaria tai hyvin kevyellä ripsarilla.
Poskipuna saa näyttämään mielihyvää kokeneelta, tiedättehän. Sitähän se imitoi jo aikoja sitten.
Lisäsi kasvoihin saa muotoa ja samalla terveemmän olemuksen.
Lääkäriin mennessä ei ikinä kannata meikata!! Muistakaa, naiset tämä.
En ymmärrä koko meikkaamisen ideaa. Eikö tule kalliiksikin?
Millaisista poskipunista tykkäätte? Puuterimaisista, voidemaisista, nestemäisistä, vaahtomaisista? Hohtavista/mattaisista? Mikä on lempivärinne?
Vierailija kirjoitti:
Itse en ymmärrä ripsivärin suosiota. Harva osaa laittaa hyvin, ja ripset on suttuiset ja liian mustat. Varsinkin vaaleaveriset näyttää jotenkin kovalle mustassa ripsivärissä. Paljon pehmeämpi look ilman ripsaria tai hyvin kevyellä ripsarilla.
Kaikki ei halua näyttää pehmeältä. Toiset, kuten minä, tykkään vahvasta silmämeikistä. Ei mun mielestä meikin tarvitse näyttää luonnolliselta, silloinhan sitä ei tarvitsisi käyttää ollenkaan.
Sen on tarkoitus simuloida seksuaalisen kiihottumisen aiheuttamaa punaa naisen kasvoilla. Ootteko ikuna nähäny?
Vierailija kirjoitti:
Se on kivaa! Hyviä poskipunia löytyy kaikista hintaluokista, jopa ihan halpiksista.
ChatGPT:
Poskipunan käyttö on monille naisille (ja muillekin) tapa korostaa kasvojen piirteitä ja luoda tietynlaista ilmettä. Se voi olla esteettinen valinta, mutta siihen liittyy myös kulttuurisia ja psykologisia tekijöitä.
Poskipunalla voidaan:
Korostaa kasvonpiirteitä: Poskipuna antaa kasvoille lämpöä ja tervettä hehkua. Se voi tuoda esiin poskipäitä ja luoda symmetrisempää ilmettä.
Ilmeiden ilmentäminen: Poskipuna voi luoda raikkaan ja nuorekkaan ilmeen, joka on monille tärkeä osa itseilmaisua. Se on myös yksi tapa tuoda esiin omaa henkilökohtaista tyyliä ja mielialaa.
Tavalla tai toisin, kauneusstandardeja: Kauneusihanteet ja -trendit vaikuttavat siihen, miten ihmiset meikkaavat. Poskipunan käyttö on pitkään ollut osa monen naisen meikkausrutiinia, koska se on osa monen kulttuurin kauneusidealeja.
Parantaa itseluottamusta: Meikkaaminen, erityisesti poskipunan käyttö, voi auttaa tuntemaan itsensä paremmaksi ja itsevarmemmaksi, vaikka se ei olisikaan muiden silmissä näkyvää. Se on monelle tapa huolehtia itsestään ja kokea oma ulkonäkö positiivisella tavalla.
Se, miksi poskipunaa käytetään juuri tietyllä tavalla, vaihtelee toki yksilöittäin. Jotkut saattavat käyttää sitä enemmän korostaakseen kasvojen piirteitä, kun taas toiset voivat suosia luonnollista ilmettä ja käyttää poskipunaa vain vähän.
Entä itse, käytätkö poskipunaa?
Vierailija kirjoitti:
Keskiverto suomi-akka on kauhusta valkoinen ja hikoilee kuin hoora kirkossa, kun kuumottelee että joku ympärillä olijoista muistuttaa asiasta, että kuinka lorttoisia ne suomi-akat ovatkaan. Yrittävät sillä saada naamarin päälle, ettei kukaan huomaisi asiaa.
Tähän voi kommentoida: Haista paska kusipää!
No täällähän voi puhua ihan mitä vaan paskaa.. Niin kuin tuo että siksi olisi laitettu, että näyttäisi saaneelta. Missään tuskin lukee tuotakaan
Vierailija kirjoitti:
Sen idea on saada ihminen näyttämään vähän paremmalta omasta mielestään. Mikä siinä on vaikea ymmärtää? Eikä kaikilla ole rahat niin tiukassa ettei muutamaa meikkitarviketta pystyisi ostamaan.
Olo on kuin omenalla. Posket punaisena ja siemenet sisällä.