Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkälaisella ihmisellä ei ole AIKAA laittaa esim. kaurahiutaleita erilliseen purkkiin?

Vierailija
04.12.2025 |

Suojaan tuhohyönteisiltä.

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho. Olen yli 60 vuotias, enkä koskaan ole nähnyt jauhoissa tai hiutaleissa tai  kaapeissani  ötököitä. Haluan säilyttää jauhot ja ryynit pakkauksissaan, että tiedän mm vanhenemispäivät.  Olen kokenut purkkeihin siirtämisen aivan turhana. 

Vierailija
22/49 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No nyt on kyllä niin järkkyä, että vankilaan kyllä tuollaiset pitäisi laittaa. Itse purkitan myös jokaisen vessapaperirullan ja laitan päivämääräjärjestykseen. Muuten pääsee tuhohyönteiset vielä persiiseen. 

Sama. Mulla myös värikoodit. Kerran ukko sai satiaiset purkittamattomasta paperista. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En siirtele mitään purkkeihin. Päiväykset on näkyvillä. Noissa purnukoissa on myös se ongelma, että kun täytät niitä purkkeja niin se täytyy tyhjentää kokonaan. Muuten on ne vanhat ryynit siellä alla. Täysin typerää työtä. 

Vierailija
24/49 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta on paljon kivemman näköistä, kun kaikki on samanlaisissa läpinäkyvissä purkeissa. En ole ajatellut ötököitä, mutta avatut jauhopussit ja pahvilootat on rumia, vaikka kaapissa ovat. 

Vierailija
25/49 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan, että kaikki tuotteet on alkuperäispakkauksissa ja niissä päivämäärä näkyvillä.  Meillä ei ole ötököitä.

Vierailija
26/49 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauhea määrä pitäisi purkkeja ostaa jos jokainen aines olisi tarkoitus omaansa sulloa.

Vierailija
27/49 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhaa säätämistä, ne tulee jo valmiiksi pussissa tai purkissa ja siitä niitä voi hyvin käyttää.

Vierailija
28/49 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailma hukkuu näihin idioottimaisiin purkkeihin ja purnukoihin. Pahvilaatikko tyhjäksi ja keräykseen. Päiväyksetkin näkyvillä. Kaapissa niitä purkkeja ei kukaan näe. 

Vierailija
29/49 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiutaleet purkittaa hiutaleita.

Vierailija
30/49 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauhea määrä pitäisi purkkeja ostaa jos jokainen aines olisi tarkoitus omaansa sulloa.

Mulla on niitä 10. Kahdessa on teetä, yhdessä kahvia, yhdessä chiasiemeniä, yhdessä riisiä, yhdessä kaurahiutaleita, yhdessä makaronia, yhdessä koirannameja ja yhdessä vehnäjauhoja. Päiväysmerkinnöillä en tee mitään, koska nämä ovat tuotteet, jotka on jatkuvassa käytössä ja viikoittain joku tyhjenee kokonaan.

Vierailija
31/49 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhoan noita purkkeja. Harvaan sopii kokonaan se jauhopussi tai ryynipakkaus. Sitten niitä avattuja koittaa säilyttää jossain. 

Vierailija
32/49 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pakkaus repeää niin ettei tuote pysy siinä, niin sitten olen laittanut pussiin tai purkkiin. Vehnäjauhot on helpompi ottaa purkista, niin nekin siirrän pussista purkkiin. Muuten ihan turhaa hommaa. 

Vierailija
33/49 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaa että osalla ei ole vaan kokemusta. Kerran oli riisihäröjä, kaapista kahden hyllyn kuiva-aineista löytyi niin kaikki oli heitettävä menemään. Sen jälkeen on ollut purkeissa kaikki. Onneksi sillä joku kerta oli jotain ötököitä yhdessä purkissa ja tällä kertaa riitti että vain sen sisällön heitti menemään. Eikä ollut mistään vanhentuneista tuotteista kyse.

Tykkään myös miltä näyttää siistit purkkirivit. Kaapit tulee hyödynnettyä paremmin kun on juuri oikean kokoiset purkit hyllyillä.

Vierailija
34/49 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko joku väittänyt joskus jossain, ettei purkita hiutaleita ajansäästön vuoksi? 

Vierailija
35/49 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minigrip pussit tulee purkkeja halvemmiksi. Ja on niitä muitakin merkkejä kuin Minigrip.

Maailma tarvitsee lisää muovia!

Vierailija
36/49 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä säilytän alkuperäispakkauksissa paitsi päiväyksen, ravintosisällön tietämisen takia. Ötököitä ei ole ollut koskaan.

Vierailija
37/49 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riisihäröä tullut kaksi kertaa riisipussissa, kerran vehnäjauhoissa. Aina koko kaapin sisältö mennyt roskiin. Hirveä homma, että viimeisetkin hyllyn reunassa livistävät ötökät saa pois. Vihaan niitä. Minulla on aikaa sulkea tiivis Minigrip-pussi, mutta perheenjäsenillä ei.

Vierailija
38/49 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomaa että osalla ei ole vaan kokemusta. Kerran oli riisihäröjä, kaapista kahden hyllyn kuiva-aineista löytyi niin kaikki oli heitettävä menemään. Sen jälkeen on ollut purkeissa kaikki. Onneksi sillä joku kerta oli jotain ötököitä yhdessä purkissa ja tällä kertaa riitti että vain sen sisällön heitti menemään. Eikä ollut mistään vanhentuneista tuotteista kyse.

Tykkään myös miltä näyttää siistit purkkirivit. Kaapit tulee hyödynnettyä paremmin kun on juuri oikean kokoiset purkit hyllyillä.

Kiva, etten ole ainoa. Olen traumatisoitunut niistä pahvilaatikoista ja jauhopusseista lapsuudenkodissani. Aina jostain mauste- tai jauhopussista pölähtää jotain, siirappia ehkä valunut kaapin hyllylle ja sitten kaikki on sellaisessa kuvottavassa mähmässä. Ei ihme, että ihmiset joutuvat tekemään erikseen suursiivouksia, kun tilanne käy tarpeeksi pahaksi. 

Vierailija
39/49 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiva, etten ole ainoa. Olen traumatisoitunut niistä pahvilaatikoista ja jauhopusseista lapsuudenkodissani. Aina jostain mauste- tai jauhopussista pölähtää jotain, siirappia ehkä valunut kaapin hyllylle ja sitten kaikki on sellaisessa kuvottavassa mähmässä. Ei ihme, että ihmiset joutuvat tekemään erikseen suursiivouksia, kun tilanne käy tarpeeksi pahaksi. 

Missä sä sen siirapin säilytät...

Vierailija
40/49 |
04.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä slummissa AP asuu, kun kotona vilisee ötököitä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kahdeksan