Voiko oikeistolainen näyttää lapsille Muumeja?
Tove Janssonin Muumeissa opetetaan toisista välittämistä, resurssien jakamista, huolenpitoa heikommista sekä empatiaa.
Kommentit (26)
ei, oikeistolainen näyttää lapsilleen handmaids talea sekä nälkäpelejä - ja usuttaa lasta luomaan maailman jossa hän pääsee kiduttamaan muita
Vierailija kirjoitti:
Minä olen käsittänyt että muumit sopii kaikille. Lähes kaikki tykkää muumeista jostain syystä.
Purrahan sanoi ettei empatia kuulu ihmiselämään?
Tietysti oikeistolainen haluaa altistaa lapsensa noille konservatiivisille arvoille.
Oikeistolaisperheissä lauletaan Eerikaa. Muumit ovat kommunismia näille hörhöille.
Vierailija kirjoitti:
Tietysti oikeistolainen haluaa altistaa lapsensa noille konservatiivisille arvoille.
Onko konservatiivihallitus mielestäsi edistänyt kyseisiä asioita viimeisen kolmen vuoden aikana?
Tavja sanoi olevansa muumimamma. Eli ei vassaripskaa lapsille
Vierailija kirjoitti:
Edustavatko Muumit mielestäsi 'vassariarvoja?
Ei voi. Muumien ideologia on fundamentaalisesti ristiriidassa kokoomuslaisen maailmankatsomuksen kanssa, saatika sitten jonkun sinimustan jossa 'alempiarvoiset' pitäisi jopa ottaa hengiltä.
Muumimaailma sijaitsee yhdessä Suomen kokoomuslaisimmista kaupungeista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivät käy töissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivät käy töissä.
Kasvattavat ja kalastavat itse ruokansa ja hankkivat polttopuut itse sekä pilkkovat ne. Rakentaneet kotinsa itse. Siinä sivussa pitää kasvattaa muutama lapsi ja vähän naapureidenkin lapsia. On siinä työtä.
Oikeistolainen ei näytä lapsilleen muumeja. Oikeistolaiset lapset opetetaan lukemaan. Heille luetaan muumikirjoja, ja sitten myöhemmin he lukevat niitä itse.
Vasurit istuttavat lapsensa ruudun ääreen katsomaan muumisarjoja, jotka ovat kalpea aavistus Janssonin luomasta hienosta maailmasta.
Muumeilla ei ole koskaan rahahuolia eikä taloudellinen vastuu paina. Muumi-Pappa betalar.
Ihan kuin sosiaalidemokraateilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen käsittänyt että muumit sopii kaikille. Lähes kaikki tykkää muumeista jostain syystä.
Purrahan sanoi ettei empatia kuulu ihmiselämään?
Ehei. Purra sanoi, että se ei kuulu politiikkaan.
Ja Purrahan on persu. Ei edusta koko oikeistoa.
Riippuu miten oikeistolaisesta henkilöstä puhutaan. Joku Wahlroos tai Häkämies varmaan repisi pelihousunsa muumien perussanomasta.
Sauli Niinistö varmaan ihan mielellään näyttäisi lapselleen kun hän on itsekin tukenut nuorisotyötä isoilla summilla ja aikoinaan lahjoitti koko 4v kansanedustajakautensa palkkiot vähävaraisten nuorten urheilutyöhön. Viimeisiä sivistysporvareita
Eihän muumeissa animaationa ole mitään vikaa. Omilla dubbausraidoilla niistä saa ihan nykypäivän mukaiset.
Vierailija kirjoitti:
Oikeistolainen ei näytä lapsilleen muumeja. Oikeistolaiset lapset opetetaan lukemaan. Heille luetaan muumikirjoja, ja sitten myöhemmin he lukevat niitä itse.
Vasurit istuttavat lapsensa ruudun ääreen katsomaan muumisarjoja, jotka ovat kalpea aavistus Janssonin luomasta hienosta maailmasta.
Tässä ei puhuttu muumikirjoista, vaan muumisarjasta. Ainakaan sinun kohdallasi luetunymmärtäminen ei ole tehnyt tehtäväänsä.
Vierailija kirjoitti:
Muumeilla ei ole koskaan rahahuolia eikä taloudellinen vastuu paina. Muumi-Pappa betalar.
Ihan kuin sosiaalidemokraateilla.
Se pappa mitään maksa, kun leijonanosan ruuanlaitosta, polttopuiden pilkkomisesta ja kotitöistä tekee Muumimamma. Pappa sarjakuvissakin lähinnä kirjoittelee muistelmiaan ja dokaa.
Vierailija kirjoitti:
Aika harvinaisen pihalla olet. Kirjastojen käyttöaste on erityisen korkea vasemmistolaisten ja liberaalien keskuudessa. Oikeistolaiset eivät osaa muuta kuin öyhöttää ja lapsille ostetaan mönkijät polkupyörän sijaan, ettei vain lapset joutuisi rasittamaan omaa kehoaan. Katso vaikka Etelä-Pohjanmaata, miten vastenimelisiä pullukoita lapsetkin ovat. Vertaa tätä yliopistokaupunkeihin, joissa ihmiset jopa lukevat ja kulkevat omalla lihasvoimalla. Eräskin persu kehuskeli sillä, ettei ole ikinä omistanut kirjastokorttia.