Miksi sosialisti ei avaa oveaan asunnottomille tai jääkaappiaan nälkäisille?
Ulkomaalainen lehtimies tuli haastattelemaan Neuvostoliitossa maatyöläisiä, ja kysyi mieheltä:
Jos sinulla olisi kaksi miljoonaa ruplaa, niin antaisitko miljoonan pois?
Tottakai, vastasi mies.
Jos sinulla olisi kaksi traktoria, niin antaisitko toisen kolhoosille?
Ilman muuta, isänmaa ansaitsee sen.
Jos sinulla olisi kaksi lehmää, niin antaisitko toisen pois?
Mies ei vastannut, joten lehtimies uudisti kysymyksen.
En.
Miksi et?
Koska minulla on kaksi lehmää.
Kommentit (8)
Neuvostoliiton "köyhän asialla" oleminen on suurin kusetus kautta ihmiskunnan historian.
No eihän sosialisti nyt omastaan anna! Muiden omaisuuden hän sosialisoi.
Vierailija kirjoitti:
Sosialismin syvin olemus selkeästi ilmaistuna.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä perheen elättämiseen tarvitaan 2 lehmää?
Oikeistolla ei ole tajua mittaluokista, sillä on vain abstraktit periaatteet.
Kohtuus saa väistyä: vaikka kaikki maailman omaisuus yhdelle tyypille, kunhan hän on sen markkinoilla onnistunut itselleen kasaamaan.
Tasapuolisuuden nimissä pitäisi valita myös oikeistoa edustamaan joku diktatuuriin romahtanut, epäonnistunut yritys.
Sitten hokea että tätä on oikeistolaisuus.
Vähän kuin sanoisi että kaatuminen ja siinä loukkaantuminen on luistelua.
MIksi pitäisi koko lehmä antaa, voisihan sitä lypsetystä maidosta jotain toisille jakaa... jos oikein kova tarve on. Ja sitten odottaa vastavuoroisuutta... Että jos autan sua, niin sitte autat mua hädän tullen. Niih.
Mutta suomalaisilla ei ole tuotakaan periaatetta, että autetaan sitten vastavuoroisuusperiaatteella. Ei ole.
No, olisko se ulkomaalainen toimittaja antanut omastaan, jos joku olisi tarpeessa ollut. Antanut vaikka vaatteet päältään. Siinä sitä kunnon sosialisti onkin, kun antaa kaiken omastaan pois. Niin. Vie kuule kaikki, mä en tarvi mitään, kuitenkin haluat, tule ja ota, mitäs minä näillä, ota pois, ota ota. Sillain niin kuin jossain matonpesupaikallakin, tyyppi tulee naama irveessä mattojaan pesemään ja kattelee että toista että siinä ja yks sossupummi, harjaa siitä ja jynssää sossurahoilla ostettua mattoaa.... ja kas, sitten se irvinaama sen toisen maton onkin vienyt mennessään kun se yks sen siihen luottavasiesti jätti valumaan ja kuivahtamaan, niin eipäs vaan enää ollutkaan kun hakemaan tuli... Siinä sitä sosiaalisaatiota kerrakseen! Irvinaama ja kuvittelee vielä että sossurahoilla ostettu... Ja kaiken lisäksi... sosialisoija tuli autolla, punaisella uudehkolla autolla, vaan se joka mukamas oli sossurahojen hyväksikäyttäjä kulki fillarilla myös sinne mattojen pesupaikalle. Sellasta. Sosialisti!
Ehkä hänellä on alun perin ollut neljä lehmää, joista kaksi on jo joutunut antamaan pois. Valtio rajoitti mitä sai omistaa.