Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskomatonta! uusin paavi LEO XIV sanoo, ettei Maria olekaan välittäjähahmo vaan vain JEESUS!

Vierailija
04.12.2025 |

https://www.theguardian.com/world/2025/nov/05/mary-not-co-redeemer-vati…

onko tämä vanhan vihtahousun uusi taikatemppu vain ja hyvä yritys käännyttää nyt ihmisiä katoliseksi vähentämällä Marian korostusta kafolisen kirkon dogmassa?

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyinenkin paavi osoittaa rukouksia Marialle ja muille pyhimykseksi korotetuille. Mutta hyvä jos on tullut jossain asiassa muutosta Raamatun suuntaan.

Kaikki paavit ovat osoittaneet rukouksia Marialle ja muille pyhille. Se on ihan Raamatun mukaista. Siis sen Raamatun, joka on yhä katolisen ja ortodoksisen kirkon käytössä. Lutherhan poisti Raamatusta 7 kirjaa. Eli mm juuri sen kirjan, jossa  osoitetaan rukouksia kuolleille tai muille pyhille.

Luterilaisten Raamatusta puuttuvat seuraavat kirjat:

1. ja 2. Makkabealaiskirja

Baruk

Siirak

Juudit

Tobit

Viisauden kirja 

Vierailija
22/37 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kaikki katolisen kirkon eksorsistitkin kuuluva Marian Sydän-liikkeeseen, itse olen haastatellut Lohjalla asuvaa katolisenkirkon ainoaa manaajaa Suomessa. Hän sanoi että Maria on se päähahmo, joka lopulta ajaa riivaajat pois! ja sanoi että luterilaiset eivät pääse lopullisesti paholaisen vallasta eroon, koska eivät kuulu k atoliseen kirkkoon

Voi sinua pientä! Ethän sinä tiedä mitään....

1. Katolisella kirkolla Suomessa ei ole mitään Marian Sydän -liikettä. Sen sijaan kirkossa on Jeesuksen pyhän sydämen pappien -sääntökunta,  eli Sacerdotes a Corde Jesu -sääntökunta, josta käytetään lyhennettä  SCJ. Heistä käytetään myös nimitystä dehoniaanit.

2- Katolisella kirkolla Suomessa on enemmän kuin yksi eksorkisti.Ei vain yhtä.  He eivät kuuluu tuollaiseen Marin  sydän -"liikkeeseen", jota siis ei edes ole, vaan ihan muihin sääntökuntiin. (Suomessa toimii pappeja, jotka kuuluvat mm. 

Jeesuksen pyhän sydämen pappien, Neokatekumenaalisen tien, Dominikaaniseen ja Opus Dei - sääntökuntiin. Heidän lisäkseen Suomessa toimii myös sääntökuntiin kuulumattomia maallikkopappeja, jotka on koulutettu papeiksi mm Rooman katolisessa yliopistossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä. Joskus tuntuu että katoliset ovat unohtaneet Jeesuksen.

Rukoilevat Mariaa ja pyhimyksiä niinkuin ainakin pakanat. 

Rukoilla voi suoraan Jumalaa, ei siihen tarvita välittäjiä.

Tulepa joskus katoliseen messuun tai tutustu muuten katolisen kirkon opetukseen, ja huomaa että kaiken keskiössä on Jeesus Kristus!

Aloita vaikka tästä paavi Benedictuksen Kristus-trilogiasta:

https://katolinenkirjakauppa.fi/kauppa/jeesus-nasaretilainen-osat-1-3/

Vierailija
24/37 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

vain JEESUS voi pelastaa sielusi eli uskoontulo, ei kirkko ei vauvakaste, ei Pappi ei ehtoollinen ei hyvät teot ei Maria

Etkö ymmärrä, että kirkko on Jeesuksen Kristuksen ruumis?

Vierailija
25/37 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kyllä jännä, miten suureen asemaan Maria on nostettu tietyissä kristillisissä suuntauksissa. Koko Raamatussa Maria mainitaan vain muutaman kerran. Jopa langennut profeetta Bileam mainitaan Raamatussa useammin kuin Maria. Silti Bileamista ei puhuta juuri koskaan missään, mutta Mariasta puhutaan jatkuvasti. Erikoista.

Vierailija
26/37 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin se Jumala tuommoisia välittäjiä tarvitsee? Huumediilerikö se on, kun ei voi suoraan asioitaan toimittaa.

Jeesus on Jumala, eli Jumala välitti pelastuksen itsensä kautta.

Vierailija
27/37 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

vain JEESUS voi pelastaa sielusi eli uskoontulo, ei kirkko ei vauvakaste, ei Pappi ei ehtoollinen ei hyvät teot ei Maria

Pystytkö Raamatunkohtaa linkkaamaan väitteeseesi liittyen?

Vierailija
28/37 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

katolinen kirkko on ILMESTYSKIRJAN 1. PETO

toinen peto on ISLAM

nämä yhdistyvät LOÅPUNAIKANA antikristuksessa eli PAAVISSA

Ilmestyskirjan pedon merkki on "maan hedelmät"

Ja jonkun ajan kuluttua tapahtui, että Kain toi maan hedelmistä uhrilahjan Herralle; ja myöskin Aabel toi uhrilahjan laumansa esikoisista, niiden rasvoista. Ja Herra katsoi Aabelin ja hänen uhrilahjansa puoleen mutta Kainin ja hänen uhrilahjansa puoleen hän ei katsonut. Silloin Kain vihastui kovin, ja hänen hahmonsa synkistyi. Ja Herra sanoi Kainille: "Miksi olet vihastunut, ja miksi hahmosi synkistyy? Eikö niin: jos teet hyvin, voit kohottaa katseesi; mutta jos et hyvin tee, niin väijyy synti ovella, ja sen halu on sinuun, mutta hallitse sinä sitä!" 1. Moos. 4:3 - 7

Ja minä näin toisen pedon nousevan maasta, ja sillä oli kaksi sarvea niin kuin karitsan sarvet, ja se puhui niin kuin lohikäärme. Ilm. 13:11

Niin te siis tunnette heidät heidän hedelmistään. Matt. 7:20

Menkää ja tutkikaa, mitä tämä tarkoittaa: 'Armahtavaisuutta minä tahdon, en uhrimenoja.' En minä ole tullut kutsumaan hurskaita, vaan syntisiä." Matt. 9:13

Ja rakentukaa itsekin elävinä kivinä hengelliseksi rakennukseksi, pyhäksi papistoksi, toimittaaksenne hengellisiä uhreja, jotka ovat Jumalalle otollisia Jeesuksen Kristuksen tähden. 1. Piet. 2:5

Vierailija
29/37 |
12.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei voi.

Me tiedämme, ettei Jumala kuule syntisiä; vaan joka on jumalaa pelkääväinen ja tekee hänen tahtonsa, sitä hän kuulee.

Sillä ylösnousemuksessa ei naida eikä mennä miehelle; vaan he ovat niin kuin enkelit taivaassa.

Minä olen ylösnousemus ja elämä; joka uskoo minuun, se elää, vaikka olisi kuollut.

Minä olen Aabrahamin Jumala ja Iisakin Jumala ja Jaakobin Jumala'? Ei hän ole kuolleitten Jumala, vaan elävien."

Minä sanon teille: tämä meni kotiinsa vanhurskaampana kuin se toinen; sillä jokainen, joka itsensä ylentää, alennetaan, mutta joka itsensä alentaa, se ylennetään.

Nöyrtykää Herran edessä, niin hän teidät korottaa.

Vierailija
30/37 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on kyllä jännä, miten suureen asemaan Maria on nostettu tietyissä kristillisissä suuntauksissa. Koko Raamatussa Maria mainitaan vain muutaman kerran. Jopa langennut profeetta Bileam mainitaan Raamatussa useammin kuin Maria. Silti Bileamista ei puhuta juuri koskaan missään, mutta Mariasta puhutaan jatkuvasti. Erikoista.

Ei nyt ihan noin. Maria maninitaan joko nimeltä tai muuten esimerkiksi Jeesuksen äitinä Raamatussa ainakin  129 kertaa, Bileam 70 kertaa. 

https://maryimmaculate.tripod.com/marian17.html

Ja tuossa luvussa ei ole mukana Jaakobin protoevankeliumissa olevat maininnat Mariasta.

Vierailija
31/37 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pystytkö Raamatunkohtaa linkkaamaan väitteeseesi liittyen?

Niitä on listattu mm tuolla sivustolla.

https://www.gotquestions.org/body-of-Christ.html

Vierailija
32/37 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maria on esimerkillinen uskossaan. Hän oli valmis olemaan kuuliainen Jumalalle, vaikka se merkitsisi kuolemantuomiota. (Lähi-idässä se, että naimaton nainen tuli raskaaksi, merkitsi aviorikosta ja siitä seurasi kivitystuomio.) Mutta Maria oli valmis tähän, jos se kerran oli Jumalan tarkoitus ja tahto.

ks 

Luuk. 1:38

Maria on täten esimerkki kaikille meille. Meidän tulee suostua Jumalan tahtoon  - tahtoipa Jumala mitä tahansa.

Vierailija
33/37 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eivät todellakaan ole unohtaneet Jeesusta. Seuraapa joskus vaikka katolista messua. Seuraava hyvä tilaisuus siihen tulee jouluyönä 24.12. 2025 klo  23.30.

https://www.telsu.fi/jouluy%C3%B6n-messu

Tai jos vaivautuisit joskus vilkaisemaan Fides-hiippakuntalehteä, niin huomaisit, ettei Jeesus ole minnekään unohtunut. 

Täältä löytyy tuorein numero:

https://fides.katolinen.fi/arkisto/

Vierailija
34/37 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maria on esimerkillinen uskossaan. Hän oli valmis olemaan kuuliainen Jumalalle, vaikka se merkitsisi kuolemantuomiota. (Lähi-idässä se, että naimaton nainen tuli raskaaksi, merkitsi aviorikosta ja siitä seurasi kivitystuomio.) Mutta Maria oli valmis tähän, jos se kerran oli Jumalan tarkoitus ja tahto.

ks 

Luuk. 1:38

Maria on täten esimerkki kaikille meille. Meidän tulee suostua Jumalan tahtoon  - tahtoipa Jumala mitä tahansa.

Eri

Kyse ei ole siitä, että pitäisi suostua mihin tahansa. Oma tahto pitäisi hiljalleen yhdistää Jumalan tahdon kanssa pyrkimällä aina mahdollisimman eettisesti ja moraalisesti korkeaan valintaan. Raamatusta voi lukea, millaiset asiat ovat niitä korkeimpia mahdollisia asioita. Ne eivät ole kaikille samoja, koska jokaisen ihmisen tilanne ja elämä on erilainen. 

Vierailija
35/37 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luther teki uskonpuhdistuksessa selväksi että me luterilaiset lähestymme vain Jumalaa Jeesuksen kautta. 

Vierailija
36/37 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luther teki uskonpuhdistuksessa selväksi että me luterilaiset lähestymme vain Jumalaa Jeesuksen kautta. 

Jep. Hyvä Luther.

Vierailija
37/37 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä tuossa mitään ikärajaa mainita. 

"Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen

ja

opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."

Matt. 28:19-20

Jeesus siis sanoi, että ensin annetaan kaste ja sitten opetus.

Ja Pietari vielä lisää:

"Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus,

1. Piet. 3:21

Edelläänkään ei mainita mitään ikärajaa.

Eli lapsena saatu kaste pelastaa siinä missä aikuisenakin saatu kaste.