Suuret ikäluokat syövät sinunkin eväitä
https://www.uusisuomi.fi/uutiset/a/2f026c55-71eb-4b3d-aab3-acfe9cec8a93
Siinä se on sanottu.. ja tätä kuitenkin yritetään myydä meille maksajille reiluna. Geriatrinen utopia panostaa vain eläkeläisiin, jotka kavalsivat hyvinvointinsa lastensa ja lasten lapsiensa kustannuksella. Mikä ahneuden ja häikelemättlmyyden huipentuma.
Kommentit (288)
Se on nämä moniosaajat jotka meidän taloutta nakertaa, ja kun niitä olisi tulossa vaikka kuinka paljon jollei asiaa hillitä.
Niiden paapomiseen menee moninkertaisesti rahaa vs. kantaväestöön ja vain harva työllistyy siten että todellakin maksaa loisimisensa takaisin yhteiskunnalle. Kerro tämä sitten sillä kun lisääntyvät kuin kanit. Jopa lehdessä oli juttu että muslimi ei töihin pääse koska toimii miehelleen patjana ja synnytyskoneena. Siitä sitten tukia x5 ja isukki ajelee taksia jolla ei koskaan onnistu maksamaan velkaansa.
Kestämätön yhtälö.
Ne myös teki ne eväät.
Kohta ollaan siinä, että maksat vanhustenhoidosta ihan suoraan. Ja auta armias, jos sun vanhemmat sattuu olemaan keskimääräistä sairaampia. Sitten sun talous romahtaa lopullisesti.
Juu, mun vanhemmista toinen on jo hoitoiässä. Tämä on hyvin konkreettista mulle. Maksavat eläkkeellään hoidon ja lääkkeet ja proteesin korjaukset. Jonkun fysioterapian vielä päälle. Onneksi minun ei tartte maksaa. Saan joskus aikanaan puolet asunnosta, arvo varmaan 3000 euroa. Mulla ei ole mitään sitä vastaan, että valtio ottais asunnon hoitoonsa. Sais sen taakan pois.
Te olette nauttineet ja kavaneet suuren ikäluokan luoman hyvinvoinnin varassa. Vähän kyllä harmittaa, kun töitä tein 44 vuotta ja haukutaan vain kiitokseksi , siitä että on teidän koulut ja asumiset saatu maksettua. Kouluttautua voi köyhäkin nykyisin vaikka maisteriksi. Ennen ei ollut rahaa, jota opiskeluun tarvittiin. Oli mentävä töihin, jos olisi köyhästä perheestä jo 17-vuotiaana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hohhoijaa, no eikö se oo kiva, et ees joku saa jotain.
Ei ole koska se kiva otetaan ansaitsematta meidän muisen taskuista.
Sääkö et ollenkaan huomaa, mitä kaikkea olet saanut ilmaiseksi? Nykyiset eläkeläiset ovat opiskelleen opintolainoilla, ei tuilla, ei edes asuistukia ollut. Töitä ei odotettu stadeista, vaan mentiin vaikka Toholamille, jos sieltä töitä sai.
Ja monet kävi kuolemssa rintamalla, että teillä kakkiaisvinkujilla olisi parempi elämä kuin sodan jälkeen köyhyydessä elävillä isomummoillanne ja ukeillanne oli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hohhoijaa, no eikö se oo kiva, et ees joku saa jotain.
Ei ole koska se kiva otetaan ansaitsematta meidän muisen taskuista.
Näin tekevät vain opiskelijat ja työttömät.
Vierailija kirjoitti:
Ne myös teki ne eväät.
Kohta ollaan siinä, että maksat vanhustenhoidosta ihan suoraan. Ja auta armias, jos sun vanhemmat sattuu olemaan keskimääräistä sairaampia. Sitten sun talous romahtaa lopullisesti.
Juu, mun vanhemmista toinen on jo hoitoiässä. Tämä on hyvin konkreettista mulle. Maksavat eläkkeellään hoidon ja lääkkeet ja proteesin korjaukset. Jonkun fysioterapian vielä päälle. Onneksi minun ei tartte maksaa. Saan joskus aikanaan puolet asunnosta, arvo varmaan 3000 euroa. Mulla ei ole mitään sitä vastaan, että valtio ottais asunnon hoitoonsa. Sais sen taakan pois.
Ei työikäiset 595 yleistuella mitään maksa, hyvå kun vuokran omasta asunnosta.
Kuten sinäkin kun eläkkeelle pääset, lapsesi maksavat osan eläkkeestäsi.