Suuret ikäluokat syövät sinunkin eväitä
https://www.uusisuomi.fi/uutiset/a/2f026c55-71eb-4b3d-aab3-acfe9cec8a93
Siinä se on sanottu.. ja tätä kuitenkin yritetään myydä meille maksajille reiluna. Geriatrinen utopia panostaa vain eläkeläisiin, jotka kavalsivat hyvinvointinsa lastensa ja lasten lapsiensa kustannuksella. Mikä ahneuden ja häikelemättlmyyden huipentuma.
Kommentit (288)
Muuta ulkomaille jos ei miellytä. Me oltiin täällä kuitenkin ensin.
Luen joskus väärin😬 Luin että suuret ikäluokat syövät sinutkin elävältä🥶🥶
Vierailija kirjoitti:
Määrittele ironia: sukupolvi jolla oli vakituisia töitä ,lomaili jo teini-iästä palkallisella kesälomalla, ei maksanut tyel-maksuja , inflaatio söi lainat, työikäisenä huomtosuhde kunnossa. Sai tehdastyöstä palkkaa ettö saattoi rakennuttaa talon ja hankkia mökin ja käydä etelässä, Jäi 59v lomailemaan loppuiäkseen palkallisena muiden piikkiin haukkuu nuorempia sukupolvia pullamössöiksi ja kokee itsensä sankarisukupolveksi. Voiko pahempaa suuruusharhaa ollakaan?
Et ole työelämässä koska et tunne lomanmääräytymisperusteita? Siinä ei ole alaikärajaa. Esim mainostenjaosta sai lomarahaa jotain 8 % brutosta kun lapseni niitä jakoivat.
Nytkin jos teini on kesätöissä kyllä hänelle lasketaan lomarahat. Lomana tilapäiset ei voi lomakorvaustaan pitää
.
Tuo nyt on kaikkein hulluinta kadehtia lakisääteistä vakituisen työntekijän kesälomaa.
Suuret ikäluokat sitä ja tätä eli Niinistö edustakoon suuria ikäluokkia, niinkö? Kaikki lipposet, kekkoset, ahtisaaret ja kumppanit ovat vanhempia, ahot, kaikkoset, marinit ja orpot nuorempia. Syyttömiä siis!
Niinistön vika!
Vierailija kirjoitti:
Puhutaan "Suuret ikäluokat" . Se on käsite, ei absoluuttinen mittari.
"Suuret ikäluokat" tarkoittavat Suomessa toisen maailmansodan jälkeisiä, poikkeuksellisen suuria vuosikertoja, jotka ovat syntyneet yleensä vuosina 19451950. Lähde AI. Saman tieto on saatavissa myös muuten googlaamalla.
Suurten ikäluokkien edustajia lienee tällä hetkellä hengissä noin 300000, joten he eivät muodosta edes eläkeläisten enemmistöä. Jatkuvat posketon syyllistäminen on siis perusteetonta.
Tämä ketjun aloittajalle: on ala-arvoista linkittää juttu, joka on maksumuurin tai erillisen kirjautumisin takana.
Ketähän sitten syyllistetään, kun viimeinenkin suuren ikäluokan edustaja on kuollut. Vai laajeneeko syyllisyys koskemaan kaikkia sen aikaisia eläkeläisiä, kuten osittain jo nyt.
Joten varokaa te nyt 50+ -vuotiaat, 10 - 20 vuoden kuluttua te olette ne syntipukit, jotka viette leivän lasten suusta.
Vierailija kirjoitti:
"Ei ole koska se kiva otetaan ansaitsematta meidän muisen taskuista."
Kun teidän taskuista ei voi ottaa yhtään mitään, suuret ikäluokat onneksi keräsivät meillekin tarpeeksi, mutta vain tarpeeksi, ei lahjoitettavaksi asti.
Ahaa no sehän hienoa. Suuret ikäluokat pärjäävät siis omillaan? Eivät vaadi nykyisiä työikäisiä enää elättämään heitä? 😆
Tuntuu se vähän hullulta että vanhempani saavat yhtä paljon eläkettä kuin minä saan palkkaa. Äitini ei ollut työelämässä kuin 30 vuotta. Minä olen ollut nyt jo melkein saman ajan mutta eläkeikä alkaa vasta 16 vuoden päästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on ymmärrys ja sympatia näitä vanhoja eläkeläisiä kohtaan alkanut loppua kun heidän nettikirjoitteluaan lukee.
Kun puhutaan nuorten ja opiskelijoiden ahdingosta niin aina siellä on eläkeläislauma haukkumassa nykynuoret pystyyn. Ovat muka vaatimassa liikaa ja heidän elämänsä on aivan liian mukavaa jo nytkin ja lisää vain pitäisi kiristää. Siis tässä taloudessa joka on polkenut paikallaan jo ennen kuin nuoret ovat saaneet äänestää, tuhotussa työelämässä, kiristyneissä koulutusvaatimuksissa, leikatuissa opintotuissa, synkissä tulevaisuudennäkymissä... Kaikki tämä on nuorten vika ja eläkeläisille pitää antaa lisää, nuorilta ottaa. Näin sanovat eläkeläiset.Eläkeläiset antoivat myös oman ehdotuksensa huoltosuhteen korjaamiseksi. Nostetaan eläkeikää ja samalla jyrkkä ei eläkeleikkauksille. Ei riitä muoden kustantama pitkä senioriloma. Lisä
No siitähän vasta haloo olisi syntynyt, jos eläkeläiset olisivat ehdottaneet sitä ilmeisintä ratkaisua huoltosuhteen korjaamiseksi: lopettakaa vinkuminen ja ruvetkaa tekemään lapsia, niin saadaan pikkuhiljaa huoltosuhdekin raiteilleen.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se on liiallinen m. muutto, joka syö suomalaisten eväitä.
M. muutto on loppumaton rahasyöppö. Joka näkyy kaikilla sektorilla Suomessa.
Liika on liikaa vaikka kerjätessäkin.
Niin. Niihin menee miljardeja, mutta vihervassut/RKP vaatii niitä väkisin tänne ja suvuittain!
Ihmettelen tätä sukupolvien välistä juopaa -syyllisiä kaikkeen ovat suuret ikäluokat. Petteri vie teiltä työttömyysturvan , asumistuet, toimeentulotuen. Totisesti minua säälittää nuoret, joilta päivittäin ilmoitettavat irtisanomiset, sairaanhoitopiireissä tehtaissa etc vievät unelmat paremmasta tulevaisuudesta - ja hallitus ei edes ole huolissaan, näkee vain uusia toivonpilkahduksia on nähnyt tätä jo kuukaudesta toiseen - mutta ei välitä - ei ryhdy tositoimiin. Äänestä itsellesi parempi tulevaisuus.
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu se vähän hullulta että vanhempani saavat yhtä paljon eläkettä kuin minä saan palkkaa. Äitini ei ollut työelämässä kuin 30 vuotta. Minä olen ollut nyt jo melkein saman ajan mutta eläkeikä alkaa vasta 16 vuoden päästä.
Mikä on ammattisi ja mikä oli äitisi ammatti.
Uskallatko kertoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on ammattisi ja mikä oli äitisi ammatti.
Uskallatko kertoa.
Lääkärivanhempien syrjäytynyt tytär.
Siksi olisikin korkea aika lailliastaa eutanasia
Hyvää itsenäisyyspäivää vaan kaikille, kateelliset suomalaiset. Oikein kiva teidän kanssa täällä lusia.
"Vuonna 2023 Suomen sosiaaliturvamenot olivat 87 miljardia euroa.
Sosiaaliturvan menoista suurin osuus (43%) oli ikääntymiseen liittyviä menoja.
Sosiaaliturvamenoista eläkeläisiin liittyvät menot 38 miljardia euroa ja työttömiin liittyvät menot 4 miljardia euroa. "
https://thl.fi/tilastot-ja-data/tilastot-aiheittain/sosiaali-ja-terveyd…
Nyt voitaisi poistaa kaikki edut, jotka suuret ikäluokat ovat teille hankkineet, esim. Kotihoidontuki, lomaraha, opintoraha yms....paljon muuta.
Säästyisi valtiolle rahaa.
T. 55v boomerin,tytär
Miksi tällainen vihanIietsomisketju saa olla täällä päivästä toiseen?
Aivan asiallisia ketjuja poistetaan minuuteissa. Mutta tämmöinen ryxxxätrollille haiseva oksennus vaan pysyy, vaikka moni on ilmoittanut tämän asiattomaksi. Onko palstan moderointi siirretty ryxxien käsiin?
Ole nyt itse yli 40 v työelämässä ja puhu/kirjoita sitten vasta.
Vierailija kirjoitti:
Luen joskus väärin😬 Luin että suuret ikäluokat syövät sinutkin elävältä🥶🥶
Hassuinta siinä on, että nykyiset kolmekymppiset ovat suurin iläluokka maassamme. Pitänee alkaa varomaan kolmekymppisiä ettei tule syödyksi.
Jatkuva vihamielinen keskustelun lietsonta sopii hallitusohjelmaan, viedään keskustelua sivuraiteelle näillä keskusteluilla, nyt Ukraina on hyvä aihe kun Orpokin ottaa kantaa vaikka ei ole minkään sorttista vaikutusta kun isot valtiot keskustelee, kaiken harhautusyrityksen taustalla on että Suomen talous sukeltaa eikä sitä pystytä enään pystytä pitelemään kun EU:n tarkkailuluokallekkin jouduttiin , Orpon hallitusvastuussa ollessa ollaan jo kaksi kertaa pudottu luottoluokituksessa alaspäin. Kinataan me vaan täällä keskenään niin saa hallitus vähän helpotusta samalla ja saa tämän hallitusrotiskon pidettyä pystyssä niin kauan että EK:oon tavoitteet saadaan vietyä maaliin.