Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syyskuiset vauvat

25.09.2008 |

onko syyskuisilla saaneilla siis uunituoreilla :) äideillä kiinnostusta aloittaa tällä puolella, kun odotus on vaihtunut vaipanvaihtoon ja unettomiin öihin.Mulla hormonit sekasin ja uni ei taho tulla vaikka pikkumies 10 pvä nukkuu tosi hyvin...

No sit iltapppäivällä olenkin ihan tasaraha...Kai tää tästä tasottuu.Tuntuu vaan et aivot on ihan narikassa...En muista mitään ja unohdan kaiken jos en paperille kirjota.Vauva on onneksi ihanan rauhallinen ja mieskin antaa levätä, kun siltä tuntuu.

Iloista syyspäivää kaikille!

TAnu Ja Jesse

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
25.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kans jäi jääkaapin ovi auki, ja aloitin monta asiaa mut ne unohtui kesken..

Taikka nyt jo vähän helpottaa, eka viikko oli ihan toivotonta :D

Isäntä sanoikin, että mitähän tästäkin tulee, kun hänellä on huono muisti ja emäntä ihan pyörryksissä :D

mut pikkuhiljaa pikkuhiljaa..

Mies palasi tällä viikolla töihin, ja hyvin on "arki" rullannut vanhempien muksujenkin kanssa :)

Meillä "Onni" nukkuu hyvin, ja syö hyvin, oikein kiltti pieni neiti.

Kauhean rakastuneita ollaan kaikki, vaikka kuinka kauan jaksaisi pientä ihmettä katsella ja höpötellä kaikkea, vanhempi poika sanoikin että näytät äiti ihan tärähtäneeltä :D

Ensimmäisen kerran käytiin neuvolassa alkuviikolla ja mukavasti oli lähtenyt paino nousemaan ja pituuttakin tullut lisää :)

Aurinkoista viikkoa syyskuun mammoille ja vielä kerran onnittelut kaikille vauvan saaneille!!

Marili ja "Onni" tänään tasan 3 viikkoa =)

Vierailija
2/10 |
25.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä sitä pystynyt millään mielikuvituksella arvaamaan, mihin myllerrykseen joutuu, kun vauvat lopulta tulevat maailmaan... Ensimmäiset kolme viikkoa menivät kuin unessa. Johtunee siitä, että unta pahimpina vuorokausina sai n.puoli tuntia. Vaikka mies auttoi ja anopistakin on paljon apua. Nyt alkaa tuntua siltä, että kyllä me pärjätään :) Hajamielisyydestä sen verran, että pää tuntuu välillä olevan joku ylimääräinen uloke hartioilla...

Tytöt on kasvaneet hienosti, molemmille on tullut yli 600g lisää syntymäpainoon. Nyt saatetaan nukkua yli kaksikin tuntia samaan aikaan. Huuto on vähentynyt, kun oppii pikkuhiljaa arvaamaan / ennakoimaan mitä tytöt haluaa ja kumpi mahdollisesti odottaa 5min kauemmin...

Onnea minunkin puolesta kaikille vauvan saaneille!

Norah81 ja tytöt 3vk4pv

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
25.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuhässäkästä on täälläkin selvitty. Mua jännitti eniten että miten lähtee arki sujumaan, kun olen kotona puolitoistavuotiaan esikoisen ja vauvan kanssa. Ajoittain on ollut rankkaa, välillä aivan ihanaa ja hetkittäin kaoottista, mutta nyt jo tiedän että kyllä tämä tästä lähtee.

Meidän "Pikku" on aikasta rauhallinen heppu, mutta sitten kun pinna palaa, niin huutoa on vaikea saada loppumaan - ihan selkeä persoonallisuusero isoon veljeen. Ukkelin mahaa on kipristellyt nyt parina päivänä, toivon kovasti, että ois vaan ohimenevää.

Meillä on kastejuhlat nyt tulevana viikonloppuna. Ihanaa, kun voi julkisestikin alkaa kutsumaan herraa oikealla nimellä. Ja kastejuhlat on muutenkin niin ihanan lämminhenkiset juhlat, oikein odotan sitä tunnelmaa.

Tsemppiä kaikille muillekin pätkissä nukkuville, kirjoitellaan!

Adalmiina ja Pikku 2 vkoa 5 päivää

Vierailija
4/10 |
26.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa kiva että löytyi niitä odotus sivuilla olleita!

Täällä on hiljasta kun huopatossutehtaalla, pikkunen nukkuu ja isäntä nukkuu ja viime yönä sain nukuttua itekkin.Jee!!!Tosin mun lempisarja eli House jäi eilen väliin kun vaivuin just ennen sitä, mut täytyy myöntää et tuli tarpeeseen ne unet.Meillä pikkunen syö sujuvasti myös pullolta joten isäntä ilmotti kahelta et jatka unia hän hoitaa tän.Kylläpä tuntu mukavalta!

Eli vähän virkeempänä viikonloppuun!

Huomaa et tunteet hieman pinnassa:eilen tuli sairaala sarjassa synnytys ja minä fiilistelin ihan huolella.Isäntää hymyilytti.Se sano et joko mä itken tai nauraa hörötän tv:tä katsellessa, kaikki välimuodot puuttuu...

Meillä isäntä viel ens viikon kotona mut sit alkaa arki ja mä olen täällä ihan issekseni aikas paljon, joten varmaan tulee vauvan nukkuma aikoina seikkailtua kaikenmaailman sivuilla...

no sen takia mä tän läppärin hankinkin et on yhteydenpito keino , muuten vois jäädä aika itelleen.Ja täällä on kiva käydä kun on samas tilanteessa olevia..

No iloista päivää kaikille!

T:Anu ja Jesse 11 pvää

Vierailija
5/10 |
26.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei vielä tuo muistamattomuus ja höperyys ole vaivannut, mutta muistan kyllä esikoisen ajoilta miten tyhmiä asioita tuli tehtyä. Meillä Jarkko on rauhallisen ja tyytyväisen oloinen vauva. Aivan toista maata kuin isoveljensä. Tosin vielä tuo tilanne saattaa muuttua. Jaksaa valvoa aika pitkiäkin pätkiä, aina aamulla ja illalla, jopa 2.5 -3 tuntia kerralla. Välillä vedetään tissimaratooneja ja välillä tyytyväisenä katselee ympärilleen.

Kovasti minuakin jännitti miten 2v esikoisen kanssa pärjätään, mutta hyvin on lähtenyt. Isovelikin on kova silittämään vauvaa. Mustasukkaisuutta on ilmassa, mutta sehän nyt asiaan kuuluukin. Välillä isoveljen puolesta oikein harmittaa, kun vauva on rinnalla ja toinenkin haluaisi leikkiseuraa. Ja aina sitten isoveli joutuu odottamaan. Hänkin kun on niin pieni vielä, vaikkakin kasvoi vauvan synnyttyä isän ja äidin silmissä todella paljon ;o)

Itse olen vieläkin puolikuntoinen. Eppari haavasta on ompeleet auennut yhdestä kohtaa ja on aika järkyttävän kipeä. Täytyy myöntää, että näitä synnytyksiäni on tullut kyllä miehelle pillitettyä. Välillä tuntuu niin epäoikeudenmukaiselta, että molemmat synnytykseni ovat olleet rankkoja eivätkä ole sujuneet "normaalin" kaavan mukaan. Ja vaikka tämä syntyikin lopulta alakautta, niin eipä tämä toipuminen ole ollut yhtään sen helpompaa kuin esikoisestakaan. Mutta onneksi vauva on aivan ihana, sen voimin jaksaa eteenpäin aina kohti parempaa huomista.

Elohlemi ja Jarkko 12vrk

Vierailija
6/10 |
26.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän tyllerö syntyi 13.9 klo 22.28 rv41+0 tasan :) oli viikon yliajalla kasvatellut kiharat tukkaansa ;) kyllä otti koville yli menevät päivät! itku pääsi joka aamu.. kovasti sitten vain koitin huomioida esikoista ja nauttia massusta :)

synnytys kesti 5h5min ja spinaalilla ja ilokaasulla mentiin. synnytys käynnistyi supistuksilla (olin vieläpä päiväunilla, kun alkoivat eli ei lähtenyt ässillä käyntiin), ja samantien tulivat 2-5min välein. ponnistusajaksi kirjattiin 1,5min eli en kerinnyt käytännössä tekemään mitään! :) helpolla siis päästiin. tytön syntymämitat olivat 3460g ja 49cm. 6pv iässä paino oli jo noussut 200g syntymäpainoon, joten tissiä on kovasti syöty :)

oma vointi synnytyksen jälkeen on ollut hyvä. maito nousi hyvin ja sitä on ollut liiaksikin (maitoa) ;) jälkisupistukset olivat aikamoisia, mutta ovat nyt onneksi loppuneet. painokin on tippunut hurjasti, vaikka olen herkutellut joka ilta. lähtöpainoon on enää 2kg matkaa :)

kantoliina ollut ihan pelastus tässä arjessa, kun esikoinen 1v.7kk on vaatinut osansa huomiosta. minulle on osoittanut mieltään, mutta vauvaa hoivailee suukoin ja halein.

yöt meillä mennään kahdella herätyksellä. klo 21-1 ja n.2-7 nukutaan joten helppo tapaus on tämä toinen tyttö! :) tosin mistään rytmeistä en vielä tämän ikäisestä kertoilisi, kun vaihtelee päivittäin miten nukkuu ja syö. esikoinenkin heräilee nykysellään sen kaksi kertaa yössä, joten univelkaa on päässyt kertymään.

ristiäisiä meillä vietellään vasta marraskuun ensimmäisenä launtaina, koska olisi tarkoitus viettää niitä isommalla porukalla ja järjestelyt vievät aikaa :/ nimi on jo valkattu ja hän on nimensä veroinen ja näköinen!

olettekos jo ulkoilleet kovasti? me ollaan tämä viikko nyt pikku hiljaa totuteltu ja hän on alkanut nukkua tunnin päikkäreitä vaunuissa :) saan siinä ajassa hyvin ulkoilutettua esikoisen ja itsekin napattua raitista ilmaa.

cec ja typykki 13vrk

Vierailija
7/10 |
27.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavaa turista myös nyt vauvakuulumisia, kun tuolla odotuspuolella ainakin sai hyvin vertaistukea samassa jamassa olevilta:)

Meillä tämä arki lähtenyt olosuhteisiin nähden loistavasti käyntiin. Meillä mies ei juuri kotona ole kerennyt olemaan ja anopin kutalekkin on reissussa eli yksin olen nyt huushollia pyörittänyt. Helmi kuitenkin nukkuu hyvin, mitä nyt vähän masua nippailee, mutta olen sentään saanut ihan hyvin nukkua!

Mehän kotiuduttiin sairaalasta jo alle vuorokauden iässä tiistaina ja keskiviikkona meillä kävi Tayssista kätilö tarkastamassa ja nyt eilen oli sitten lääkärintarkastus tayssissa ja kaikki hyvin. Enään ei tarvi Helmiltä mitata verensokereita ja painokin lähtenyt hyvin nousuun.

Oma olo on loistava, synnytyksessä ei tullut kuin pieni taisteluarpi ja toipuminen on ollut nopeaa, ainut mikä mulla oli niin aivan järkyt jälkisupistelut. Niin ja melkoista hormonimyllerrystä tämä on ollut ja itku on kovin herkässä.

Ollaan oltu kerran Helmin kanssa pikaisesti kärryttelemässä ja toivotaan, että ilmat pysyis hyvinä niin pääsis totuttelemaan ulkoiluun enempi. Tekisi omallekkin päälle hyvää päästä tuulettumaan ulos.

Ceciliahille myös kovasti onnea pienen prinsessan johdosta! Kerkesinkin jo ihmetellä, että mihin olet kadonnut:)

Viikonloppua kaikille!

Kimaro ja Helmi 5 vrk

Vierailija
8/10 |
27.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille syntyi poika 20.9. Painoi 2580g ja pituutta 48cm. Pieni mutta terhakka tapaus. Synnytys oli nopea, 3h 7min. ja pikku nirhaumilla selvisin, pari tikkiä vaan piti ommella. Sairaalassa seurattiin vauvan lämpöjä ja verensokereita pari vuorokautta ja maanantaina päästiin kotiin!

Kotona arki on sujunut yllättävän hyvin, vaikka vauva heräilee parin kolmen tunnin välein (ja jos ei herää, niin pitää herättää syömään) päivin ja öin. Jossain ylivirittyneessä tilassa taidan mennä, kun edes päivällä ei saa unenpäästä kiinni vaikka yrittäisikin... Maitohommat vähän takkuilee, pieni ei jaksa imeä kovin kauaa ja lisämaitoa annan aina imetyksen lopuksi (näin toki neuvottiin sairaalassakin). Tuntuu vaan että omaa maitoa tulee vähän eikä riitä ja lyhyet imetyshetket (n. 20min kerrallaan on max.) ei varmaan riitä lisäämään maidontuotantoa.

Nyt poika heräs, jatketaan myöhemmin!

t. Sanelma

Vierailija
9/10 |
28.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille syntyi melkein kolme viikkoa etuajassa pieni prinsessa 22.9. Synnytys oli nopea 3.5h. Painoi syntyessään 2955g ja pituutta oli 46cm. Sairaalassa oltiin 2vrk. Kotiinlähtiessä paino oli pudonnut 2700g. Vauva on meidän perheen 4. lapsi, isommat lapset ovat kohta 5v tyttö, 10v poika ja 12v tyttö.

Heräilee syömään 2-3h välein, syötöillä pitää välillä herätellä että söisi masun täyteen kerralla, aikaa kuluu yhdellä aterialla lähes tunti. Maitoa tulee reilusti yli neitokaisen tarpeen, niin olen joutunut maitoja pakkaseen lypsämään. Olen kuitenkin yrittänyt lypsää vain pingoituksen pois ettei maitomäärä enää hirveästi lisääntyisi. Varsinkin yöllä on kurjaa lypsää lähes tunnin imetyksen jälkeen.

Vauva on vielä ollut hyvin tyytyväinen, nukku ja syö. Itkukin on lähinnä pientä vikinää. Tänään käytiin ensimmäisen kerran ulkona vaunuilla ajelemassa.

t: spp ja pieni prinsessa 6vrk

Vierailija
10/10 |
29.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoittaudun mukaan vauvapuolelle.

Tullaanpas tänne mukaan, kun pino on jo valmiina :-)

Vauva-arki on lähtenyt ihan kivasti liikkeelle. Mitä nyt äiti vähän väsymyksestä kärsiikin... Poitsu nukkuu max. 4 h pätkiä, yleensä unet on noin 2,5 h mittaisia. Aamuyöt on meillä aika rauhattomia, poika kitisee ja kätisee, milloin haluaa tissiä, milloin vaan olla vieressä. Taitaapa olla aika normaalia vauva-arkea :-)

Poika syö hyvin, painokin oli viikossa noussut 250g. Saas nähdä miten paino on noussut nyt viimeisen viikon aikana, huomenna poitsun neuvola.

Ulkoilu aloitettiin 8 vrk:n ikäisenä viime viikolla. Nyt onkin ollut niin ihania aurinkoisia syyspäiviä, että oikein sielu lepää raikkaassa ulkoilmassa!

Toivottavasti kauniit syysilmat jatkuisivat myöhälle syksyyn!!

Pömppänä ja pikkumies tasan 2 vkoa