Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä mieltä ihmisistä joilla vielä kymmenenkin raskauskiloa jäljellä vaikka lapsi 2kk?

Vierailija
20.04.2007 |

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli mitä siitä vaikka jollain pienen vauvan äidillä olisi vähän ylimääräistä mahan seudulla. En minä ainakaan sen äidin vyötäröä tarkkaile vaan yleensä kurkin vaunuihin. :)

Tietysti on jokaisen oma valinta haluaako niistä parista viimeisestä ylikilosta eroon vai kantaako niitä kauankin mukanaan.

Musta tällä palstalla vaan on välillä kanssa ihan outoja mielipiteitä " lihavuudesta" ja " läskistä" . Joidenkin mielestä normaalipainoinenkin on läski jos vaikka bmi on 24...

Todelliset ongelmat esim. terveyden kannalta painon suhteen alkavat kun puhutaan huomattavasta ylipainosta, ei siitä onko joku " hoikka" vai " normaali" (mitä ne nyt sitten ikinä kenellekin tarkoittavatkaan...)

8

Vierailija
22/39 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

itselläni kertyi imetysaikana hirvittävästi nestettä elimistöön ja kilot karisivat vasta imetysajan päätyttyä, kun turvotuskin lakkasi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse surin muutamaa kiloani ja jumppasin vaikka oikeasti olisi pitänyt olla itselleen armollinen ja nauttia vauva-ajasta.

Vierailija
24/39 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sohvalla ja syö pullaa kaiken muun ajan mitä jää vauvan hoidolta

Vierailija
25/39 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viisi raskautta ja jokaisen kanssa paino noussut 5-8kg!

Kilot jäivät laitokselle ja vaatteisiin mahtui.

Yhden kanssa raskausmyrkytys eikä silloinkaan jäänyt mitään!

Enemmän nyt iän kanssa normaalioloissa saa katsoa mitä suuhunsa mättää ja kuinka paljon liikkuu!

Taas täytyy parin kilon verran skarpata ennen kesää!

Vierailija
26/39 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, eipä ollut kovin hellyttävää, mutta minkäs sitä makeanhimolleeen voi tämmöinen löysä tyyppi. Puolessa vuodessa kuitenkin sulivat ja nyt vuoden päästä jo 4 kiloa päällekin.

Imetys onnistunut molempien kanssa hyvin, eli kertynyt rasva oli tarpeeseen. Eihän musta muuten olisi mitään jäljellä! (tai ehkä ei olisi niin hyvin onnistuntu ilman vararavintoja, en tiiä)

Ja molemmilla kerroilla laitokselle jaäi 2-3 kg. Miten on mahdollista, älkää kysykö. En mä nyt kilotolkulla tuolloin suklaatakaan vetänyt...

Vierailija
27/39 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja muutenkin oli nälkä koko ajan ja ainoastaan epäterveellisten lihottavien ruokien syöminen auttoi siihen krapulamaiseen pahoinvointiin. Joten olen kyllä valmis uskomaan sitä, joka sanoo, että suurin osa raskauskiloista on ihan itse syömällä hankittuja, itsekin sain hankittua 20 ylimääräistä kiloa, joista 4-5 on jäljellä ja lapsella ikää 1v4kk. Nuo viimeiset kilot on todella vaikea saada pois!

Vierailija
28/39 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos äiti kovin hoikka, ei maitoa usein erity tarpeeksi. Kroppa varastoi jo raskausaikana tällaisissa tapauksissa enemmän raskauskiloja.

Lihaville/pulleille kiloja tulee vähemmän ja ne ovat hyvinkin pudonneet kun vauva on 2kk, koska vararavintoa riittää maidoneritykseen.

T: Hoikka, jolle tullut 13 kg kummassakin raskaudessa. 8 kg jäänyt laitokselle ja loput 5 kg lopetettuani imetyksen kuukaudessa. Oikein holahti kaikki raskausaikana keraantynyt pois, kun imetys loppui.

Vierailija
29/39 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän ne kilot pitää jäädä synnytyslaitokselle!

Jos noin paljon jäljellä, niin pitää kyllä mennä rasvaimuun heti ensi viikolla!

Vierailija
30/39 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtöpaino oli 52kg ja BMI alle 17. Joten raskauksissa kiloja tuli +20kg. Olkoon vaan et vauva ja muut on vain n7kg ja loput turvotusta ja läskiä. Mun mitoilla tarvittiin enemmän kiloja ja söin kyllä terveellisesti. Molemmissa raskauksissa kilot hävisi 6kk enkä laihduttanut. Olen jopa suht myöhään saanut lapseni siinä +-30-vuotiaana. Olen huomannut et usein hoikat/laihat naiset saa enemmän raskauskiloja kuin jo valmiiksi läskit!!

Vierailija
31/39 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja itselläni oli kyllä ihan läskiä, ylimääräisiä kiloja oli noin 6 kuukautta. Imetys ei laihduttanut muuten ollenkaan vaikka en herkkuja jatkuvasti syönytkään!!! Ja sektion jälkeen olin ensimmäiset pari kuukautta niin sairas että en olisi pystynyt kuntoilemaan sitten niin yhtään. Hyvä että kävelemään pääsin :(

Vierailija
32/39 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tuli 20kg raskauden aikana kyllä ne raskauskilot lähti pikku hiljaa itsestään. Vähän kauemman meni kyllä kuin 2kk (n. 3kk) mutta minulta alkoi tuossa 2kk jälkeen vasta turvotukset laskemaan! 2kk kohdalla oli vielä 4kg jäljellä, mutta kun turvotukset lopulta lähti, niin olin lähtöpainossa nopeasti.

Nyt jo -4kg lähtöpainosta ja alipainon raja kohta paukkuu vastaan... Imetys siis kyllä vie multa kaiken irtonaisen. Pitäis jaksaa syödä enemmän.

Vierailija:

mitä 2kk jälkeen on jäljellä on ihan itse suuhun laitettu.

Vierailija
33/39 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos en syönyt tarpeeksi usein, oireena oli oksentaminen ja kova heikotus. Ja himo mulla kyllä kohdistui erityisesti KEITETTYIHIN PERUNOIHIN. Niitä oli pakko saada joka päivä. Normaalisti en ole mikään perunoiden ystävä...

Vierailija
34/39 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitsi, että masentaa. Nimittäin se, että te kyttäilette ja ihmettelette mun raskauskilojani. Voisi kuvitella, että olisi fiksumpiakin miettimisen aiheita ja ongelmia.

Kyllä mä heikkouteni tiedän ja tunnistan! Huomaatteko te omianne? ;)

Vierailija
35/39 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja nyt vasta alkaa paino tippua tosissaan. Mulla lähtöpainona 55 kg ja enimmillään painoin 80 kg. Oli turvotusta sun muuta. Imetysaikana kroppa pitää kiinni vararavinnosta, ja nyt kun vauva syö soseita ja imetys tästä pikku hiljaa vähenee, kroppakin " uskaltaa" laskea kiloista irti. Tällä hetkellä painan 59 kg joten muutama kilo pitäis vielä lähteä. Eikös niin sanota että nää viimeiset 5 kg on tiukimmassa? Mulla ainakin kesti ikuisuuden että keikuin 60-61 kilossa eikä millään laskenut alle tuon kuudenkympin!

Vierailija
36/39 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ämmät tappelee onko 10kg läskiä vai turvotusta, itse suuhun tungettua vai ei. Hohhoijaa.

Vastatkaa nyt sitten edes kysymykseen. MITÄ MIELTÄ olette? Siis jos teillä tosta joku mielipide muodostuu niin antakaa tulla. Huvittais nauraa vielä vähän lisää ;-D

Vierailija
37/39 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olis ehkä ollut parempi jos olisi heti vaan lopettanut imetyksen, että olisi voinut oikein tosissaan laihduttaa...

Vierailija
38/39 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tulee mieleen videoita tuijottava kasa joka napostelee koko ajan jotain herkkua eikä saa itseään ylös ja ulos.

Vierailija
39/39 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt synnytyksestä neljä viikkoa ja -15kg eli kyllä ne kilot karisee jos vaan haluaa.