Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

"Uskoon" tulleet rikoksentekijät joista tullut julkkiksia?

Vierailija
03.12.2025 |

Tuli taas vastaan Facebookissa Late J. uutinen, hänelle kerätään rahaa jouluksi. Hän on nykyisin puhuja ja kiertää ympäri Suomea. On tullut uskoon ja sen kautta pätevöitynyt tehtäväänsä.

Huumeisiin kuolleen isän lapsena minua suututtaa tämäkin  herra ja muut samanlaiset joista on tullut julkkiksia Suomessa, heitä haastatellaan ihan  televisiossa jne.

Minä kasvoin päihdeperheessä ja oli arkipäivää nähdä isän piikittävän heroiinia suoneen. Vessassa roikkui nahkavyö siihen hommaan. Lapsena jouduin osaksi huumekauppaa, minut lähetettiin ovelle kun velkojat tulivat. Isä myös myi huumeita. Kuoli epäselvissä olosuhteessa väkivaltaisesti. Liikkui samoissa piireissä mm Johanssonin kanssa ja oli kaikenlaista epäselvää isän kuolemassa.

Äiti ja isä erosivat jossain vaiheessA kun isä yritti tappaa minut veitsellä. Olimme sen jälkeen asunnottomia äidin kanssa pari vuotta. Äiti käytti huumeita myös. Isäpuoli tuli kuvioihin kun olin 7 v, hän oli ihan vaan alkoholisti ja vihasi minua. 

Minä olen aikuisiällä yrittänyt saada itseäni kokoon. Ei ole onnistunut. Olen tätä nykyä yh,ja työtön, elämme sos tuilla. Terapiaa en enää saa kun ole yli 40v. Eikä se minua auttaisikaan, pari terapeuttia menneisydessä ei kestänyt kuulla kaikkia juttujani.

Varsinkin  se että olen täysin yksin, ei ole sukulaisia ( sieltä suurin osa käyttänyt tai käyttää huumeita edelleen), muut eivät välitä.muuten vaan ja lapsen isä oli väkivaltainen on monelle liikaa ja ovat ihmetelleet miten olen järjissäni.

Olen elämässä kiinni heikosti,päivästä päivään vaan. Nämä ex rikolliset jotka ovat tappaneet ja osallistuneet huumekauppaan eläen rikollista elämää ovat tuhonneet myös niiden tappamiensa ihmisten läheisiä henkisesti.

Minulta ei ole kukaan pyytänyt anteeksi tai auta selviämään ja herättää vihaa nähdä näitä alanasilman ihmisiä mm puhumassa televisiossa. Se että jouduin siihen maailmaan jo lapsena herättää minussa vihaa,ja nyt minä.olen lapseni kansa se jika elää köyhyydessä ja ex rikolliset ovat julkkiksia? 

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt kuulostaa kyllä tekosyiltä ja itsesääliltä. Ryhti kuntoon ja tekemään asialle jotain. Terapiaakin kyllä saa yli nelikymppinenkin, ihan täyttä soopaa.

En ole ap. Sanon vain, että terapiaa saa kyllä, jos on rahaa maksaa. Ne joilla ei ole rahaa edes omavastuuseen, eivät saa. Ja kaikille ei todellakaan edes kkrjoiteta lausuntoa Kelan maksamaan terapiaa, vaikka tarve olisi. Tämä on sitä priorisointia. 

Vierailija
22/42 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lauri Johansson kertoo karun totuuden rikollisen elämän "ihanuudesta"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt kuulostaa kyllä tekosyiltä ja itsesääliltä. Ryhti kuntoon ja tekemään asialle jotain. Terapiaakin kyllä saa yli nelikymppinenkin, ihan täyttä soopaa.

Kaikki vastoinkäymiset heittävät minut henkisesti nurkkaan. Olen tehnyt kaikenlaista elämässäni ja päässyt eteenpäin. Vastoinkäymisen kuten työpaikkakiusaaminen heittää nurkkaan taas ja masennus palaa. Onnistuin myös valitsemaan väkivaltaisen miehen ja väkivalta toi traumat lapsena koetusta väkivallasta pinnalle. Toisenlaisilla kokemuksilla oleva ihminen olisi selvinnyt aikuiselämän vastoinkäymisistä paremmin. Minä siedin väkivaltaa vuosia kun olin tottunut lapsena sinnittelemään. 

Vierailija
24/42 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää kaveri itse otti vankilasta yhteyttä poliisiin ja ilmiantoi itsensä parista muustakin murhasta. Kärsi tuomion ja on nyt vapaalla köyhänä saarnamiehenä. Miten tuota voi pitää pahana asiana?

Se,ettei uhrit voi elää enää elämäänsä. Se on heiltä ikuisesti mennyt ja nämä murhaajat elää elämäänsä ihan kuin mitään. Se on väärin

Ammattirosvoja olivat kaikki. Mitään hyvää saaneet ikinä aikaan.

Vierailija
25/42 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemuasiantuntijan rooli on yksi suurimmista sudenpauloista entisestä elämästä irti pääsemiseen.

Se vähän kuin aa-kerhon kuivahuikka.

Vierailija
26/42 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen uskoon tullut murhamies on/oli "Kilu" Murhamies hänkin ja uskossa vuosikymmeniä.

Vierailija
27/42 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lauri Johansson kertoo karun totuuden rikollisen elämän "ihanuudesta"

Näitä en pysty katsomaan. Tulee heti huono olo. Elän tuossa maailmassa henkisesti edelleen vaikka oikeasti en. 

T: ap

Vierailija
28/42 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää kaveri itse otti vankilasta yhteyttä poliisiin ja ilmiantoi itsensä parista muustakin murhasta. Kärsi tuomion ja on nyt vapaalla köyhänä saarnamiehenä. Miten tuota voi pitää pahana asiana?

Se,ettei uhrit voi elää enää elämäänsä. Se on heiltä ikuisesti mennyt ja nämä murhaajat elää elämäänsä ihan kuin mitään. Se on väärin

Eivät niin. Mutta Late vei heiltä sen saman mahdollisuuden, minkä itse sai: muuttaa elämänsä suuntaa. 

Vierailija
29/42 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
30/42 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä välitä ikävistä kommenteista, ap. Jotkut ovat hanakasti arvostelemassa vaikka heillä ei ole mitään käsitystä siitä millaista on kokea asioita joita olet kokenut.

Vierailija
31/42 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät niin. Mutta Late vei heiltä sen saman mahdollisuuden, minkä itse sai: muuttaa elämänsä suuntaa. 

Ammatinvalinnan haittapuolia tuo riski ja itse sen tietävät.

Vierailija
32/42 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin onhan meillä tuon Laten kanssa se ero että minä olen uhri ja uhrin läheinen ja hän se rikollinen. Siksi ehkä on ollut helpompi se suunnanvaihto elämässään. Niinhän se on joka asiassa elämässä.

Siksi ihmettelen miksi häntä kohdellaan kuin sankaria? 

Vierailija
33/42 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luuletko ettei ole kärsinyt ja katunut?

Vierailija
34/42 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se että elät köyhyydessä johtuu omista valinnoistasi. Sinulla on ollut rankkaa lapsena, mutta et ole kyennyt aikuisena järjestämään elämääsi. Ei se ole muiden vika.

Eikö se ole kaikkien etu, että joku lopettaa rikollisen elämänsä ja alkaa sen sijaan tekemään jotakin hyödyllistä, kuten puhumaan rikollisen elämän haitoista, typeryydestä? Jopa saamaan elantonsa siitä? Jos hekin eläisivät sossun tuilla ja vailla toivoa, niin olisiko se yhteiskunnan etu? No ei. Mutta joillakin ihmisillä on niin paljon katkeruutta oman elämänsä asioista, etteivät kykene suomaan muillekaan onnistumista.

Joo, en kykene tästä nousemaan enkä ansaitse apua ja tukea kuten ex rikolliset. Se että olen paska enkä minkään arvoinen ei ikinä minusta sisältä häviä. Muistot tulevat myös usein päälle varsinkin ajoista kun elin äidin kanssa asunnottomana. Turvattomuus jäi. 

Pyydä apua samalta tyypiltä kuin nuo murhamiehet. Hän auttaa sinua kun.

Vierailija
35/42 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä arvostan näitä entisiä jengirikollisia saman verran kuin kuppaa. Oksettaa katsoa niiden lässytystä. Joitakin asioita vaan ei tarvi antaa anteeksi.

Samoilla linjoilla osin. Anteeksi voi kyllä antaa, mutta tämä julkisuuteen pyrkiminen on aika feikkiä. Vaikka elämäntavat on muuttuneet ja rikollinen elämä jäänyt, niin kyllä ne samat luonteenpiirteet sieltä esiin paistaa yhdellä jos toisellakin. Nyt on vaan jengin sijaan joku toinen "auktoriteetti" jonka taakse piiloutua ja josta päteä, ja se on uskonto.

Vierailija
36/42 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin onhan meillä tuon Laten kanssa se ero että minä olen uhri ja uhrin läheinen ja hän se rikollinen. Siksi ehkä on ollut helpompi se suunnanvaihto elämässään. Niinhän se on joka asiassa elämässä.

Mielestäni häntä ei kohdella kuin sankaria.

Hän todistaa Jeesuksen Kristuksen elämän muuttavaa rakkautta. Se on viesti myös ihmisille, jotka ovat siellä rikos- ja huumemaailmassa. Että sieltä voi päästä pois. Ja viesti nuorille, jotka sellaista saattavat ihailla: että se ei kannata. 

Ettei tulisi uusia rikollisia, huumekauppiaita ja murhaajia.

Vierailija
37/42 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei häntä kohdella kuin sankaria, se on sinun kuvitelmaasi. Arvostellaanhan häntä kaikkialla, tässäkin.

Kyse on siitä, että kun on langetetun rangaistuksen suorittanut ja ottanut elämässä täysin uuden suunnan, miksi se on huono asia? Eikö se ole koko yhteiskunnan kannalta parempi? Etenkin jos ihminen levittää tietoa rilollisen elämän haitoista.

Vierailija
38/42 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei häntä kohdella kuin sankaria, se on sinun kuvitelmaasi. Arvostellaanhan häntä kaikkialla, tässäkin.

Kyse on siitä, että kun on langetetun rangaistuksen suorittanut ja ottanut elämässä täysin uuden suunnan, miksi se on huono asia? Eikö se ole koko yhteiskunnan kannalta parempi? Etenkin jos ihminen levittää tietoa rilollisen elämän haitoista.

Ei nuo uhritkaan mitään pulmusia olleet, mutta ei tuo tosin oikeuta tappamaan ketään. Jos valitsee huumeet ja elää velaksi on osa syy omaan kohtaloonsa, oli se kohtalo mikä tahansa.

Vierailija
39/42 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Latehan on periaatteessa kuoleman uhan alainen kaiken aikaa, mikäli siis tullut aidosti uskoon ja irtaantunut piireistä.

Siinä vaiheessa tosin kuolemaakaan ei tarvitse pelätä, koska vahvin mahdollinen suoja on turvana.

Vierailija
40/42 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

TÄMÄ