"Uskoon" tulleet rikoksentekijät joista tullut julkkiksia?
Tuli taas vastaan Facebookissa Late J. uutinen, hänelle kerätään rahaa jouluksi. Hän on nykyisin puhuja ja kiertää ympäri Suomea. On tullut uskoon ja sen kautta pätevöitynyt tehtäväänsä.
Huumeisiin kuolleen isän lapsena minua suututtaa tämäkin herra ja muut samanlaiset joista on tullut julkkiksia Suomessa, heitä haastatellaan ihan televisiossa jne.
Minä kasvoin päihdeperheessä ja oli arkipäivää nähdä isän piikittävän heroiinia suoneen. Vessassa roikkui nahkavyö siihen hommaan. Lapsena jouduin osaksi huumekauppaa, minut lähetettiin ovelle kun velkojat tulivat. Isä myös myi huumeita. Kuoli epäselvissä olosuhteessa väkivaltaisesti. Liikkui samoissa piireissä mm Johanssonin kanssa ja oli kaikenlaista epäselvää isän kuolemassa.
Äiti ja isä erosivat jossain vaiheessA kun isä yritti tappaa minut veitsellä. Olimme sen jälkeen asunnottomia äidin kanssa pari vuotta. Äiti käytti huumeita myös. Isäpuoli tuli kuvioihin kun olin 7 v, hän oli ihan vaan alkoholisti ja vihasi minua.
Minä olen aikuisiällä yrittänyt saada itseäni kokoon. Ei ole onnistunut. Olen tätä nykyä yh,ja työtön, elämme sos tuilla. Terapiaa en enää saa kun ole yli 40v. Eikä se minua auttaisikaan, pari terapeuttia menneisydessä ei kestänyt kuulla kaikkia juttujani.
Varsinkin se että olen täysin yksin, ei ole sukulaisia ( sieltä suurin osa käyttänyt tai käyttää huumeita edelleen), muut eivät välitä.muuten vaan ja lapsen isä oli väkivaltainen on monelle liikaa ja ovat ihmetelleet miten olen järjissäni.
Olen elämässä kiinni heikosti,päivästä päivään vaan. Nämä ex rikolliset jotka ovat tappaneet ja osallistuneet huumekauppaan eläen rikollista elämää ovat tuhonneet myös niiden tappamiensa ihmisten läheisiä henkisesti.
Minulta ei ole kukaan pyytänyt anteeksi tai auta selviämään ja herättää vihaa nähdä näitä alanasilman ihmisiä mm puhumassa televisiossa. Se että jouduin siihen maailmaan jo lapsena herättää minussa vihaa,ja nyt minä.olen lapseni kansa se jika elää köyhyydessä ja ex rikolliset ovat julkkiksia?
Kommentit (42)
Uskovaisissa piireissä ollaan aina valmiita ottamaan vastaan miehiä, jotka ovat oikein kunnolla tehneet pahaa toisille ja nyt haluavat saada huomiota uskollaan. Se on sellainen loppusijoituspaikka. Toinen vastaava ovat nuo isämmaamystävien piirit.
Vierailija kirjoitti:
Se että elät köyhyydessä johtuu omista valinnoistasi. Sinulla on ollut rankkaa lapsena, mutta et ole kyennyt aikuisena järjestämään elämääsi. Ei se ole muiden vika.
Eikö se ole kaikkien etu, että joku lopettaa rikollisen elämänsä ja alkaa sen sijaan tekemään jotakin hyödyllistä, kuten puhumaan rikollisen elämän haitoista, typeryydestä? Jopa saamaan elantonsa siitä? Jos hekin eläisivät sossun tuilla ja vailla toivoa, niin olisiko se yhteiskunnan etu? No ei. Mutta joillakin ihmisillä on niin paljon katkeruutta oman elämänsä asioista, etteivät kykene suomaan muillekaan onnistumista.
Joo, en kykene tästä nousemaan enkä ansaitse apua ja tukea kuten ex rikolliset. Se että olen paska enkä minkään arvoinen ei ikinä minusta sisältä häviä. Muistot tulevat myös usein päälle varsinkin ajoista kun elin äidin kanssa asunnottomana. Turvattomuus jäi.
Vierailija kirjoitti:
Se että elät köyhyydessä johtuu omista valinnoistasi. Sinulla on ollut rankkaa lapsena, mutta et ole kyennyt aikuisena järjestämään elämääsi. Ei se ole muiden vika.
Eikö se ole kaikkien etu, että joku lopettaa rikollisen elämänsä ja alkaa sen sijaan tekemään jotakin hyödyllistä, kuten puhumaan rikollisen elämän haitoista, typeryydestä? Jopa saamaan elantonsa siitä? Jos hekin eläisivät sossun tuilla ja vailla toivoa, niin olisiko se yhteiskunnan etu? No ei. Mutta joillakin ihmisillä on niin paljon katkeruutta oman elämänsä asioista, etteivät kykene suomaan muillekaan onnistumista.
Ei normi palstalainen osaa ajatella noin moniulotteisesti. Suuhengittäjiä valtaosa..
Vierailija kirjoitti:
Sellainen avautuminen tänään
? Kirjoitin aloitiksen kun tuli paska fiilis nähtyäni tuon Late j perustetun keräyksen.
Tää kaveri itse otti vankilasta yhteyttä poliisiin ja ilmiantoi itsensä parista muustakin murhasta. Kärsi tuomion ja on nyt vapaalla köyhänä saarnamiehenä. Miten tuota voi pitää pahana asiana?
Minä arvostan näitä entisiä jengirikollisia saman verran kuin kuppaa. Oksettaa katsoa niiden lässytystä. Joitakin asioita vaan ei tarvi antaa anteeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei normi palstalainen osaa ajatella noin moniulotteisesti. Suuhengittäjiä valtaosa..
Kuulostat ihan isäpuoleltani joka hoki minulle päivittäin ettei minusta tule mitään ja että minun pitäisi kuolla pois.
Sama ollut aikuisena, en ple ollut avuk arvoinen kun olen tälläinen " suuhengittäjä".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, en kykene tästä nousemaan enkä ansaitse apua ja tukea kuten ex rikolliset. Se että olen paska enkä minkään arvoinen ei ikinä minusta sisältä häviä. Muistot tulevat myös usein päälle varsinkin ajoista kun elin äidin kanssa asunnottomana. Turvattomuus jäi.
Tottakai ansaitset ja myös saat apua ja tukea, mutta siihen täytyy itse asennoitua ja sitoutua. Monilla on tilanne, että tavallaan jo elävät sen surkean elämäntilanteensa ja historiansa kautta, eivätkä ole edes motivoituneita muutokseen. Ei se ole muiden syytä. Se asia pitäisi ensimmäisenä ymmärtää, ettei kaikesta voi syyttää muita. Meillä on joka ikinen päivä mahdollisuus muuttaa itseämme.
Vierailija kirjoitti:
Tää kaveri itse otti vankilasta yhteyttä poliisiin ja ilmiantoi itsensä parista muustakin murhasta. Kärsi tuomion ja on nyt vapaalla köyhänä saarnamiehenä. Miten tuota voi pitää pahana asiana?
Ihmiset janoavat kostoa. Latenkin uhrit olivat jokainen paatuneita ja vaarallisia ammattirikollisia, joille valtaosa kansasta toivoisi kuolemaa. Mutta nyt onkin mukamas niin kamalaa kun poistettiin maan päältä.
Tosiaan, rangaistus kärsitty ja todistetusti ollut kaidalla tiellä jo pitkään. Eikä arvosta rikollisuutta pätkääkään.
Vierailija kirjoitti:
Ei ne kaikki jutut ole niin yksinkertaisia. Varmaan selvää noissa piireissä eläneille ja läheisille.
Nyt kuulostaa kyllä tekosyiltä ja itsesääliltä. Ryhti kuntoon ja tekemään asialle jotain. Terapiaakin kyllä saa yli nelikymppinenkin, ihan täyttä soopaa.
Vain Jumala tietää totuuden, kuka on oikeasti vilpittömästi uskossa.
Nämä "ex-kriminaalit" kiertävät puhujat ovat paras keino saada joku yhteys rikollisiin ja päihdeongelmaisiin. He ymmärtävät toisiaan, toistensa kokemukset. Tavallista elämää elånyt ei voi ymäärtää.
Surullista että et ole saanut tukea ja kannustusta. Et ole sen suhteen. Jotkut vanhemmat ovat pahoinpidelleet ja laiminlyöneet lapsiaan henkisesti ja fyysisesti, vaikka kulissit ulospäin olisivat lähes normaalit. Toki päihdekodissa kasvaminen tuo vielä erilaisia ulottuvuuksia elämiseen.
Outoa että lastensuojelu ei puuttunut perheesi tilanteeseen, etenkin jos olitte asunnottomiakin. Vaikea ymmärtää.
Sen ymmärrän, että et ole päässyt elämässäsi eteenpäin. Vaikka tässäkin ketjussa on kommentti, että se olisi oma vikasi, näin ei aina ole. Ei kannata välittää näistä syyllistämisistä, he eivät ymmärrä, että kaikki eivät todellakaan kykene nousemaan.
Kaikkien ei ole pakko seurata näitä.
Kiitos kun jaoit elämääsi. Apua ja tukea on saatavilla.
NA tarjoaa mm. vertaistukea huumeita käyttävien läheisille.
Alkoholistien aikuisille lapsille tarkoitettu vertaistukiryhmä sopii myös huumeriippuvaisten aikuisille lapsille.
https://www.nasuomi.org/tietoja-nasta/omaisille-ja-laheisille/
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset janoavat kostoa. Latenkin uhrit olivat jokainen paatuneita ja vaarallisia ammattirikollisia, joille valtaosa kansasta toivoisi kuolemaa. Mutta nyt onkin mukamas niin kamalaa kun poistettiin maan päältä.
Tosiaan, rangaistus kärsitty ja todistetusti ollut kaidalla tiellä jo pitkään. Eikä arvosta rikollisuutta pätkääkään.
Juuri näin. Aamen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo. Niissä piireissä isä ja eräs sukulaisensa pyöri. Minäkin olin osa touhua kun myin huumeita 6 vuotiaana. Kaikki ei ole niin mustavalkoista. Kerran heitin löytämäni valkoisen jauheen roskiin siitäkin seurasi kaikenlaista pahaa isälle.
Vierailija kirjoitti:
Se,ettei uhrit voi elää enää elämäänsä. Se on heiltä ikuisesti mennyt ja nämä murhaajat elää elämäänsä ihan kuin mitään. Se on väärin