En vieläkään tajua mitä tarkoittaa "kannattaa ottaa työtä vastaan"
Ei mulle ole tarjottu mitään työtä vaikka olen työttömänä ollut jo vaikka kuinka kauan. Miten voi ottaa vastaan sellaista mitä ei tarjota?
Kommentit (48)
"Yleistuki kannustaa työntekoon" = se tulee olemaan vähemmän kuin nykyiset työttömyystuki, asumistuki ja toimeentulotuki yhteensä.
Vierailija kirjoitti:
Miksei teollisuus ota tilauksia vastaan? Nyt kannattaisi.
Niinpä. Makaavat vain passiivisina yritystuilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä ja mitä arvoa on työllä, jonka palkalla ei elä?
Menee vähemmän rahaa ruokaan kun ei käy koko ajan jääkaapilla tylsyyteen syöden, ja muutenkin on tekemistä ja rutiinia. Ja jos on töissä, niin on todennäköisempää tulla palkatuksi parempaan työpaikkaan.
Mulla ainakin menee työpäivinä enemmän rahaa ruokaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sellaistakaan työtä ole tarjottu. Ei mitään työtä ole tarjottu mulle.
Ap
Niin, itsehän sitä pitäisi hakea.
Sitä että poliitikko jolla ei ole mitään kokemusta koko ongelmasta koittaa ratkoa tuossa sellaista ongelmaa jota ei enimmäkseen ole olemassa kun suurin ongelma on, ettei töitä ole ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Aktiivimalli on tietääkseni voimassa eli pitää hakea, ja jos osaa hakea sieltä, mistä töitä ei saa, voi olla rauhassa kotona vaikka kuinka kauan. Sitten kun todetaan toivottomaksi tapaukseksi, voi päästä kuntouttavaan työtoimintaan. Näin olen käsittänyt.
Ai että työttömät haluavat kuntouttavaan? Buhaha. Eihän sitä kehtaa laittaa edes CV:aan.
Ei sitä kukaan tajuakaan, paitsi oikeisto kuumehoureissaan. Tuonee heidän elämäänsä jonkinlaista sisältöä fantasioida "kela-pummeista jotka eivät ota työtä vastaan". Kuka tietää. Normaalien ihmisten maailmassa ihmiset tekevät töitä sitä myöten kun niitä on.
Viimeisimpään työhakemukseen vastaus: olemme saaneet 92 hakemusta joista olemme valinneet jatkoon blaa blaa. Valintamme ei tällä kertaa osunut sinuun. Jepjep, aina löytyy kokeneempi 28-vuotias tekemään homma kuin homma.
Sitä että työn tekemisestä saa enemmän rahaa kuin työttömänä olemisesta. Silloin kannattaa ottaa työ vastaan. Jos työttömänä saa enemmän kuin työtä tekemällä, ei kannata ottaa työtä vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Sitä että työn tekemisestä saa enemmän rahaa kuin työttömänä olemisesta. Silloin kannattaa ottaa työ vastaan. Jos työttömänä saa enemmän kuin työtä tekemällä, ei kannata ottaa työtä vastaan.
Silloin työnantajan kannattaisi nostaa rupupalkkojansa.
Vierailija kirjoitti:
Ei. "Kannattaa pyrkiä saamaan työpaikka" kuvaa tuota tilannetta.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ja huomiosi liittyy tosimaailmaan miten? Jos tarkoitat että työttömällä pitäisi olla mahdollisuus tehdä töitä tukensa päälle, ilman sanktioita ja uhkaa tuen menetyksestä (kuten nyt on asianlaita), olen samaa mieltä.
Koen, ettei minulla ole mitään velvollisuutta hakea töitä, niin kauan kuin elelen omilla rahoillani. Sanoin tämän työkkärin tädille ja se oli hänelle aivan ok. Työnhakuvelvoite lähtee käyntiin vasta kun haen työttömyyskorvausta.
En ole koskaan ollut tilanteessa jossa olisi virallisesti tarjottu työpaikkaa ja en olisi ottanut sitä vastaan. Pois olen tietysti lähtenyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletuksena olet hakenut ja tullut valituksi.
Jos noin on käynyt, kuka ihme edes silloin kieltäytyisi? Tietenkin jokainen ottaa työn vastaan mitä tarjotaan, ellei työehdot tai palkka jotenkin olennaisesti muutu siitä mitä on esim haastattelussa puhuttu. Yhdyn aloittajaan, tämä on outo puhetapa.
On tällä palstalla ollut aloituksia, joissa pohditaan, että ottaako tarjotun työn vastaan, kun ei oikeasti jaksaisikaan esim. pitkää työmatkaa. Enkä tarkoita syyllistää ketään, vaan ymmärrän, että aluksi voi olla suurikin innostus jotain työtä kohtaan, eikä halua miettiä sen negatiivisia puolia.
Vierailija kirjoitti:
Koen, ettei minulla ole mitään velvollisuutta hakea töitä, niin kauan kuin elelen omilla rahoillani. Sanoin tämän työkkärin tädille ja se oli hänelle aivan ok. Työnhakuvelvoite lähtee käyntiin vasta kun haen työttömyyskorvausta.
Miksi edes juttelit työkkärin tädin kanssa tuossa tilanteessa? Olet outo. Ei sinne ole pakko ilmoittautua, jos ei rahaa tarvitse.
Vierailija kirjoitti:
Työkkäri kyllä tarjoaa töitä kaikille halukkaille, se on heidän tehtävä.
Päivitä tietosi työkkäristä, ei se enää mene niin että marssitaan sisään ja saa osoitteen mistä käydä kysymässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ain ihmetyttää palkalla ei elä. Onko silloin menosi aivan liian suuret?
Minä saan osa-aikatyöstä noin 500 euroa kuussa. Ovatko menoni todellakin liian suuret, kun en tuolla palkalla elä?
Vierailija kirjoitti:
Työkkäri kyllä tarjoaa töitä kaikille halukkaille, se on heidän tehtävä.
Elätkö vielä 80-luvulla?
Aloituksen pointtia et ainakaan käsittänyt.
Ap