En vieläkään tajua mitä tarkoittaa "kannattaa ottaa työtä vastaan"
Ei mulle ole tarjottu mitään työtä vaikka olen työttömänä ollut jo vaikka kuinka kauan. Miten voi ottaa vastaan sellaista mitä ei tarjota?
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
Niinpä ja mitä arvoa on työllä, jonka palkalla ei elä?
Ei sellaistakaan työtä ole tarjottu. Ei mitään työtä ole tarjottu mulle.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Saat tuntea itsesi yhteiskunnan tarpeelliseksi osaseksi. Olet kuin suuren koneen laakeri, omalla pikku panoksellasi olet turvaamassa koneen toimintaa. Toki hierryt ja kulut siinä pikkuhiljaa, ja sitten sinut vaihdetaan uuteen.
Miksi et ole hakenut töitä? Ei niitä voi tarjota jos et hae.
Työkkäri kyllä tarjoaa töitä kaikille halukkaille, se on heidän tehtävä.
Vierailija kirjoitti:
Eihän tarjoa.
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan tarjoa :D Millä vuosituhannella elät?
Oletuksena olet hakenut ja tullut valituksi.
Mä en ylipäätään ole koskaan ymmärtänyt sitä hokemaa, että "työssä oleva saa uuden työpaikan paljon helpommin kuin työtön".
Itselläni on mennyt ihan päinvastoin, jos olen ollut työttömänä olen todella nopeasti saanut töitä, aina, mutta jos olen työssä ollessani hakenut muuta työtä, ei ole natsannut kertaakaan 😂
Monta kertaa se on nimenomaan ollut etu, että voin aloittaa työt heti. En vasta irtisanomisajan jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Miksi et ole hakenut töitä? Ei niitä voi tarjota jos et hae.
Ei se ole tarjoamista, jos itse niitä anelen. Mulla on profiili Työmarkkinatorilla ja Linkedinissä ja edelleen odotan tarjouksia.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan tarjoa :D Millä vuosituhannella elät?
Varmaankin 1950-luvulla, risusavottojen aikaan.
Vain 70 vuotta myöhässä on tuon trollin kalenteri.
Vierailija kirjoitti:
Ain ihmetyttää palkalla ei elä. Onko silloin menosi aivan liian suuret?
Olen yrittäjä, ja yritykseni oli velkainen, en kyennyt nostamaan palkkaa, mieheni elätti perheemme täysin. Työlläni oli todella iso arvo.
Jos nyt jäisin työttömäksi, saisin 600€ työttömyyskorvausta. Minulla on fiilis että huonosti palkattu työ on paljon enemän kuin 600€.
Vierailija kirjoitti:
Heidän tehtävänsä on olla työttömyystukien portinvartijana, EI välittää töitä.
Teen vain kotona käsitöitä of katsellen.
Propagandaa ja mielipiteen muokkausta. Annetaan kuva, että suomalaiset työttömät ovat laiskoja ja ahneita ja vaativat korkeaa palkkaa. Pakko roudata ahkerampia muualta.
Niin, mikä tämä kannattaa ottaa työtä vastaan juttu oikein on?
Olen työtön. Mun netto tulot (ansiosidonnainen, ove, osingot yms) on yli 4000 /kk.
Mun tapauksessa työ kannattaisi ottaa jos siitä maksettaisiin (yli) 10 000 (brutto) ja ei tarttis mennä mihinkään toimistolle yhdeksästä viiteen.
Vähemmän on noita tarjolla.
Vierailija kirjoitti:
Oletuksena olet hakenut ja tullut valituksi.
Jos noin on käynyt, kuka ihme edes silloin kieltäytyisi? Tietenkin jokainen ottaa työn vastaan mitä tarjotaan, ellei työehdot tai palkka jotenkin olennaisesti muutu siitä mitä on esim haastattelussa puhuttu. Yhdyn aloittajaan, tämä on outo puhetapa.
Miksei teollisuus ota tilauksia vastaan? Nyt kannattaisi.
Vierailija kirjoitti:
Menee vähemmän rahaa ruokaan kun ei käy koko ajan jääkaapilla tylsyyteen syöden, ja muutenkin on tekemistä ja rutiinia. Ja jos on töissä, niin on todennäköisempää tulla palkatuksi parempaan työpaikkaan.
Aktiivimalli on tietääkseni voimassa eli pitää hakea, ja jos osaa hakea sieltä, mistä töitä ei saa, voi olla rauhassa kotona vaikka kuinka kauan. Sitten kun todetaan toivottomaksi tapaukseksi, voi päästä kuntouttavaan työtoimintaan. Näin olen käsittänyt.