Onko minun lapseni virikehoidossa?
Minulla on kaksi lasta: melkein 5 ja melkein 7 v. Isompi on eskarissa. Vien lapset klo 9 mennessä j haen klo 14-15.
Olemme muuttaneet uudelle paikkakunnalle kuukausi sitten, lapsilla ei ole muita kavereita kuin pk:n kaverit, koska lähellämme ei asu samanikäisiä lapsia. Minä haen töitä, mutta en ole vielä niitä saanut.
Ovatko minun lapseni näitä virikelapsia?
Kommentit (16)
Miksi noin pitkät hoitopäivät, joka päivä? Miksi ei isommalla 8-12 eskaria joka päivä, ja pienemmällä vaikka 2-3 aamupäivää viikossa?
Sehän on täysin teidän oma asianne, jätä taman palstan kommentit toisarvoisiksi.
Tuntemieni kotiäitien eskarit on pk:ssa vain puoleenpäivään.
Päivät ovat noin pitkät useammastakin syystä: lapset haluavat olla siellä, ja isompi haluaisi olla siellä vieläkin pitempään. Kuten sanoin, niin heidän ainoat kaverit ovat siellä.
Toinen syy on se, että syököön siellä,kun kerran siitä maksan. Olisin halunnut pienemmän osapäivähoitoon, mutta pk:n johtaja sanoi, ettei hän halua puolipäivähoitoon, koska sitten hänen pitää ottaa siihen toinen lapsi ja plaa plaa plaa.
Kolmas syy on se, että pk on hieman kaukana, ettei onnistu, että haen lapset eri aikaan.
Eikä noin nyt niin kovin pitkiltä päiviltä kuulosta. Siinähän menee jo puolet ajasta syömiseen (ja päikkäreihin jos nyt pienempi niit viel nukkuu). En mä itsekkään hae mun lasta tarhasta kesken päikkäreiden vaan vasta unien ja välipalan jälkeen n.14.30.
Hänen palkkansa (kuten muunkin hlökunnan) kun ei ole lainkaan riippuvainen siitä, miten paljon lapsia pk:ssa on, ja miten pitkää päivää he ovat. Taidat keksiä satuja ;)
Lapset haluaa monia asioita, mutta kaikkeen ei pidä suostua.
Lapset syö pk:ssa vaikka olisivat siellä 8-12. Vai oletko tosiaan niin pihi että pidät jonkun jogurtin ja voileivän (välipala) vuoksi lapset päiväkodissa pidempään? :-O
Hae molemmat klo 12.
Missä oikein asutte, kun ei lähistöllä asu lapsia? Ja onhan lapsilla toisensa leikkiseuranaan.
Ymmärrän ja hyväksyn täysin sen, että lapset olisivat hoidossa 8-12 (vaikka sen nuoremman ei kyllä täytyisi olla joka pvä), mutta pidemmät hoitopäivät taitaa vaan olla äidin mukavuudenhalusta kiinni.
Mutta sun lapset, sun asiasi. Mielipiteitä ilmeisesti kaipasit, kun tänne asiasta kirjoitit? Kyllä, sulla on kaksi virikehoidossa olevaa lasta.
Vierailija:
Päivät ovat noin pitkät useammastakin syystä: lapset haluavat olla siellä, ja isompi haluaisi olla siellä vieläkin pitempään. Kuten sanoin, niin heidän ainoat kaverit ovat siellä.
Toinen syy on se, että syököön siellä,kun kerran siitä maksan. Olisin halunnut pienemmän osapäivähoitoon, mutta pk:n johtaja sanoi, ettei hän halua puolipäivähoitoon, koska sitten hänen pitää ottaa siihen toinen lapsi ja plaa plaa plaa.
Kolmas syy on se, että pk on hieman kaukana, ettei onnistu, että haen lapset eri aikaan.
jos lapset 5 ja 7. Eivät ne vaadi koko ajan hoitamista.
Eikä se työnhaku voi viedä tuntikausia joka päivä. Onnistuu kyllä ihan työssäkäyviltä, jopa perheellisiltäkin, ja kotiäideiltä aivan mainiosti.
Aloitin tämän ketjun, koska en itse koe, että lapseni ovat virikehoidossa (kiitos kympille ymmärryksestä :.-). Jos minä saan huomenna töitä, niin aloitan työt huomenna. En ole siis " kotiäiti" , kuten joku asian ilmaisi.
Isovanhemmat kyllä asuvat aika lähellä, ja saisin pojat hoitoon heillekin tarvittaessa. Mutta ei vanha ihminen korvaa kaveria, ja lapset ovat suoraan sanottuna kamalat silloin, kun he ovat isovanhemmilla kylässä. Hyppivät seinillä.
Vierailija:
lapset ovat suoraan sanottuna kamalat silloin, kun he ovat isovanhemmilla kylässä. Hyppivät seinillä.
Koit itse asian miten tahansa, lapset ON virikehoidossa. Miksi sitä ei voi myöntää? Oma lapsenikin on, enkä häpeä sanoa sitä. Hän on hoidossa 3 päivää viikossa 9-14, oman jaksamiseni takia.
Vaikka olen yh, eikä mulla ole muita sukulaisia lähellä kuin oma isäni.
Vierailija:
jos lapset 5 ja 7. Eivät ne vaadi koko ajan hoitamista.Eikä se työnhaku voi viedä tuntikausia joka päivä. Onnistuu kyllä ihan työssäkäyviltä, jopa perheellisiltäkin, ja kotiäideiltä aivan mainiosti.
Kyllä se johtaja niin minulle sanoi. Hain siis ensin kokopäivähoitoa molemmille lapsille, koska vanha työni piti ensin siirtyä mukanani tänne. Kun se ei siirtynytkään, niin otin etukäteen johtajaan yhteyttä, että voisinkohan vaihtaa paikat puolipäivisiksi. Siihen johtaja aloitti sen litanian, ettei ole hyvä, koska sitten hänen pitää tehdä sitä ja tätä.
Tuo johtaja muuten puhui minulle ummet ja lammet eilen siitä, että minun kannattaa ottaa lapset koko kesäksi pois päiväkodista. Niin otankin, mutta ihmettelin, mitä se hänelle kuuluu?
Nyt pitää poistua linjoilta. Menen kirjastoon hakemaan lisää lastenkirjoja ja sitten lapset pois.
ap
mutta ap itse kysyi, että onko tuo virikehoitoa. Ja on se.
Ps. Ei ainakaan meidän lähileikkipuistossa ole päivisin koskaan lapsia. Kaikki on tarhassa...
" Oikea" hoitolapsi hänestä tulee, kun aloitan työt kesäkuun alussa.