Suomalaiset nuoret miehet joutuvat valtavan paineen alle asevelvollisuutensa vuoksi
Ajatelkaa, että maailmassa on miljardeja miehiä ja niistä vain häviävän pientä osaa koskettaa ylipäätään mikään asevelvollisuus.
Eikä näiden miesten ajatuksista tai mietteistä ole kukaan kiinnostunut koska oletusarvo on se että jokainen sen suorittaa.
Nuoret ovat sosiaalisen paineen alla sellaisessa maailmantilassa jossa on paljon huolia ja ongelmia muutenkin.
Vanhemmat ikäluokat taas ei tee muuta kuin arvostelevat ettei tämä paine ole mitään. Että pitää kestää kuin mies.
Jotenkin se tuntuu kohtuuttomalta. Siinähän se on, kaikki pitää vain sietää kuten kaikkina niinä vuosisatoina ennenkin niin kauan kunnes kuolo korjaa. Valittamisesta ei ole hyötyä. Suomalainen kansanviisaus ja kuulemma maailman onnellisin kansa.
Kun miehet koulutetaan siihen, että kaikki on pakko sietää eikä valittaa saa, niin jotenkin se läikkyy yli. Mutta miten? Onko koko aihe tabu eikä siitäkään puhuta tässä onnelassa?
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Nato intoilijat saavat puolustaa Suomea, itse poistun Suomesta välittömästi sodan uhatessa.
Ottaen huomioon, että kirjoitat Venäjältä käsin, hassua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nato intoilijat saavat puolustaa Suomea, itse poistun Suomesta välittömästi sodan uhatessa.
Ihan Suomalaisena kirjoitan, oma henkeni on arvokkaampi kuin Suomen itsenäisyys.
Vierailija kirjoitti:
Huvittavaa oli kun esim jääkiekkoilija Mikko Rantanen sai vapautuksen armeiasta, oli huono kuntoinen (liikaa vaivoja) mutta NHL kaukaloihin kunto riittää.
Suomessa kaikki naiset saavat vapautuksen armeijasta, joten se siitä.
Ei se naisillekkaa pahasta olis ku nykyajan naiset on samanlaisii heikkoja kermaperseitä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan Suomalaisena kirjoitan, oma henkeni on arvokkaampi kuin Suomen itsenäisyys.
Suomalainen tietäisi, että suomalainen kirjoitetaan pienellä lauseen keskellä, iigori.
Eilen tuli hyvä dokkari Moskovan juhlivasta nuorten eliitistä, ja onnellisesta rakennusmiehestä, joka lähti paremman elämän ja toimeentulon perään Ukrainan aroille "maataan puolustamaan".
Juhlat jatkuu Moskovan eliitillä, rakennusmies lieneekö jo kuollut tai vammautunut loppuiäkseen. Säälin venäjän vähäosaisia. He maksavat ökynuorten yleelliset juhlat, ja lopuksi maatuvat Ukrainan tantereeseen. Kahtiajako on aivan kauhea. Toiset elää yltäkylläisyydessä, ja toiset onnettomat aivopestyt kuvittelevat olevansa maanpuolustajia hyökkäyssodassa. Surua surun perään, mutta ei kuitenkaan koskaan Moskovan eliitille.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on pitkät perinteet miesten asepalveluksesta ja tykinruokana olemisesta. Jo Ruotsin armeijassa suomalaiset tappelivat verissä päin viimeiseen mieheen.
Meillä on tosiaan pitkät perinteet siitä, kun teemme tykinruokaa muista kansoista. Suomalaiset sotilaat ovat taistelleet menestyksellä eri lippujen alla poliittisten tilanteiden vaihdellessa, mutta täältä on aina saatu eliittisotilaita noiden maiden armeijoihin. Hakkapeliitat olivat Ruotsin kovin valttikortti. Suomessa on koulutettu tasokkaita upseereita niin Ruotsin kuin Venäjänkin armeijoihin. Tätä sotilaallisen huipputaidon perinnettä olemme myös ylläpitäneet laajapohjaisena läpi viimeisenkin pullamössön puolivuosisadan ja jatkamme edelleen. Täällä ollaan valmiina. Kuka ikinä uskaltaakaan yrittää, saa tuta nahoissaan.
Vierailija kirjoitti:
En muista tällaista ininää pari vuosikymmentä sitten. Reippaita oli poijjaat silloin.
Työtään Igor vain tekee. Siitä hänelle ruplissa Pietarin trollitehtaalla maksetaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli sukunimesi on Suomalainen?
Vain haiseva ryssssssä tekee tällaisen alkeellisen virheen.
Veikkaan että painetta on enemmän kun kouluttamattomana ja valmistautumattomana kattelee tankkeja takapihallaan ja hautaa rai ska tut lapsensa...
Tässä olen kyllä samaa mieltä vanhemman polven kanssa: homman voi hoitaa ajallaan päiväjärjestyksestä pois ja kestää kuin mies.
Ihan höpöhöpöä. Tavalliset nuoret, joista suurin osa käy suorittamassa asevelvollisuuden, on hyvin motivoitunutta, koska tekevät sen nimellisellä korvauksella vaikka vapautuksen saa nykyään helpommin kuin koskaan. Se onkin meidän puolustuskyvyn ydin edelleen.
Eri asia sitten kaikesta itkevät tapaukset ja Kremlin propagandaosasto, jonka toiminta on naurettavuudessaan ihan omaa luokkaansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En muista tällaista ininää pari vuosikymmentä sitten. Reippaita oli poijjaat silloin.
Työtään Igor vain tekee. Siitä hänelle ruplissa Pietarin trollitehtaalla maksetaan.
Arvostaisivat edes sen verran että kirjoittaisivat kunnolla. Paskaa saa pyytämättäkin. Varusmiespalvelus on suomessa monipuolinen ja hyvä koulutus toisin kuin venäjällä joten eihän ne siellä ymmärrä ettei tuosta mitään paineita oteta, vähän kuin saada ajokortti 18 vuotiaana - kansalaistaitoja ja aikuisuuteen kuuluva juttu joka suoritetaan pois.
Mä olin melkein vuoden intissä, oli hauskaa ja viihdyin siellä. Ja olen valmis lähtemään heti tositoimiin jos itänaapuri änkeää rajan yli.
Se vähentää kokonaisvaltaisesti oma-aloitteisuutta myöhemmin. Siellä oppii tekemään vain välttämättömän. Poikkeuksia tietysti on, mutta tämä on se ongelma, joka on ehkä konkreettisin.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän tämän päivän nuorien paineet on se kumma että Naton takia ollaan tässä tilanteessa vaikka Putin on hullu silti olemme vetäneet päälle jo vuosikausia Jumalan vihan, herra rankaisee ja valitettavasti sotahullun Putinin toimesta, eikä asiaa ole yhtään auttanut että Suomessa päättäjät eivät ole edes halunneet neuvotella rauhaa.
Mitä ihmettä selität?
Vierailija kirjoitti:
Edelleen koska ahansa voi ajaa pakkoarmeijan alas kansalaisaloitteella. Jos miehet niin kovasti siitä haluavat eroon niin hommiin vaan.
Taisit unohtaa että jos kansalaisaloite edes kerää tarpeellisen määrän kannatusta, se menee edelleen eduskunnan käsittelyyn... Eikähän se taida olla ihan läpihuuto juttu sekään, että se siellä saisi kannatusta. Miehet eivät halua siitä eroon, vellihousut kyllä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei todellakaan ole.
Ei mitään paineita kannata ottaa. Ei sinne pakko ole mennä. C paperit saa helposti. Vähän värittää totuutta. Minulla ei ollut aikaa leikkiä siellä, joten hommasin C paperit ja se siitä.
Vierailija kirjoitti:
Sotikoot ketä kinnostaa...minäkin lähden samantien jos kahina uhkaa pukata päälle..
Sekin paljon parempi kuin olla venäläinen maaorja.
P.s. Siellä olivat myös ne ruotsalaiset itse.