Jos päiväkotiin pitää pukeutua juhlavasti, niin mitä pukisit tytölle ja pojalle?
Kyseessä 2- ja 4-vuotiaat lapset. Pe Itsenäisyyspäivän "juhlat". Pitäisi pukeutua juhlavasti, mutta en nyt kyllä viitsisi ihan parempaa seppälää laittaa sinne lasten päälle... Tytölle joku mekko... Pojalle siisti neule ja siistit housut?
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en ainakaan edes ostanut lapsille epämukavia vaatteita, kun olivat päiväkoti-ikäisiä. Enkä epäsiistejä vaatteita. Eikä haitannut, jos ne likaantui päiväkodissa. Juhlapäivänä ne siistit juhlavaatteet aamulla päälle ja niillä sitten mentiin koko päivä. Ei ollut ongelma ja aina oli lapset asianmukaisesti pukeutuneet.
Osaavat muuten edelleen yläkoululaisina pukeutua aina siististi ja tilanteenmukaisesti.
No, kyllä ne jotkut kauluspaidat, liivit ja suorat housut on epämukavia leikeissä.
Kuten sanoin, en edes ostanut sellaisia lapsille päiväkoti-ikäisinä. Tilanteenmukainen pukeutuminen tarkoitaa muuten myös sitä, että ei ylipukeuduta.
Suomessa on harvemmin vaarana ylipukeutua. Pikemminkin ei pukeuduta ollenkaan,
Enpä ole juurikaan nähnyt ihmisiä, jotka eivät olisi pukeutuneet juhliin siistimmin kuin arkeen. Ehkä pyöritään sitten eri ympyröissä. Lasten päiväkoti"juhlat" ei kuulu mihinkään viralliseen pukeutumisetikettiin.
Tytölle joku talvinen mekko ja pojalle kauluspaita ja suorat housut. Terveisin neljän äiti
Vierailija kirjoitti:
Pojalle kauluspaita, tytölle juhlava mekko. Juhlaan pukeudutaan juhlavasti. Reppuun voi sitten laittaa rennommat vaihtovaatteet.
Eipä tässä taida olla kyse nyt juhlasta.
Se mamma, joka pukee päiväkoti-ikäisen lapsensa vimpan päälle valkoisiin kauluspaitoihin ja juhlaliiveihin poraa, kun se Matti-Anselmi olikin sutannut sen päivän aikana eikä ne pahuksen hoitajat olleet ehtineet vaihtaa Matti-Anselmin vaatteita hyvissä ajoin...
Oma poika laittoi kauluspaidan ja siistit mustat collarit. Lisäksi hänellä oli kuminauhallinen rusetti minkä osasi itse laittaa ja ottaa pois.
Koska mä en näe sitä samalla tavalla. Mulle vaatteet on aika tärkeät ja minulla on tietty pukeutumistyyli, jota seuraan. Vaatteet ovat minulle jotain, millä ihmiset voivat ilmaista itseään. Mulle on ihan sama miten toiset pukeutuu, kunhan ne nyt on suurin piirtein säädyllisissä vaatteissa. Mun mielestä on oikeastaan hienoa nähdä ihmisiä erilaisissa vaatteissa. En itse vaikka koskaan pukeutuisi punk-tyyliin, mutta on tosi hienoa nähdä, kun joku on nähnyt vaivaa asunsa suhteen ja pitää sitä, vaikka tietää, ettei se ole mikään yleisesti pidetty tyyli. Mun ei tarvitse rakastaa toisen tyyliä arvostaakseni sitä.
Minulla on täsmälleen sama filosofia lapseni vaatteisiin. Musta olisi ihanaa, jos hän haluaisi pukeutua vakosamettihousuihin, kauluspaitaan, rusettiin ja neuleeseen, mutta jos se ei ole hänen tyyliään, niin mua ei haittaa. Jos mä haluan pukea lasta kauniisiin, oman makuni mukaisiin vaatteisiin, ostan nuken.