Miten kieltäydyit kummiudesta
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Kieltäydyin aikoinaan ja äiti veti välit poikki. Kohta tapahtumasta 10 vuotta ja edelleen on poikki.
Pyysikö äitisi sinua veljesi/sisaresi kummiksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kieltäydyin aikoinaan ja äiti veti välit poikki. Kohta tapahtumasta 10 vuotta ja edelleen on poikki.
Pyysikö äitisi sinua veljesi/sisaresi kummiksi?
Lapsen äitiä meinasin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin ehtinyt erota kirkosta niin en voinut ryhtyä virallisesti kummiksi. Olin tosin veljen lapsen kanssa enemmän tekemisissä kun hänen oikeat kummit.
Kyllä meidän kirkossa pääsi kummiksi vaikka oli eronnut kirkosta. Pojan kummeista 2/3 ei kuulu kirkkoon.
No ei voi olla kirkon virallinen kummi. Toki muuten.
Eivät he paljastaneet etteivät kuulu kirkkoon.
En halua olla kakarasi kanssa missään tekemisissä. Ehkäisy on keksitty.
Sanoin, ettei kiinnosta sellainen touhu.
Minua on suojannut hyvin tältä kummipyydöltä se että olen enemmän aikuisaikaani ollut sinkku kuin parisuhteessa ja lisäksi matkaillut ja asunut paljon ulkomailla. Eli olen ollut heikosti kotimaasta tavoitettavissa. Lisäksi se että kavereilleni on ollut paljon sukulaisia ja ovat pyytäneet yleensä heitä kummeiksi. Sitten kerran minua kummiksi pyydettiin ja oli selkeää että olin se viimeinen jolta tätä kysyttiin kun muita ei kummeiksi saatu. Varmaan sukulaiset loppui kesken. Noh, olin jo tuolloin suunnitellut että lähden taas ulkomaille ja totesin että etäkummiksi minusta ei ole.
Yhdessä vaiheessa toivoin että yksi ystäväni olisi pyytänyt minua kummiksi lapselleen mutta eipä hän näin tehnyt. Olin hieman pettynyt mutta edelleen ollaan paljon yhteydessä eikä asia vaivaa minua pätkääkään.
Sanoimme, ettemme tunne niin hyvin. Oli puolison kaveri.
Olin ahne paska ja eronnut kirkosta muutaman veropennosen takia. Eli ahneus oli syy
Sanoisin että en ole lahjakone enkä hallitse kristillistä kasvatusta, jota kummin kuuluu toteuttaa