Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pelottaako muitakin kananmunien keittäminen?

Vierailija
02.12.2025 |

Onko kenellekkään käynyt että muna räjähtää juuri kun on siinä vieressä ja kiehuva vesi lentää päälle? Usein kattilasta löytyy näitä räjähtäneitä munia kuitenkin, onneksi en ole ollut lähellä.

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kahden munan keitin. Kätevä ja nopea 2 hengen taloudessa, aina saa juuri sellaiset kananmunat kuin haluaa, vahtimatta.

Vierailija
42/52 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä muna räjähtelee vain makkarissa. Siellä saattaa joskus lentää naamallekin asti. Keittiössä näin ei ole koskaan käynyt. 

No olipa taas hauska juttu. Voisitteko te keskenkasvuiset mennä jonnekin muualle ikäistenne seuraan. Ja koittaakaa saada ne aivot siirtymään omalle paikalleen sieltä jalkojen välistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anna kiehua minuutti, levy pois päältä ja kannen alla siellä vedessä 10 min. Valmista.

Ei toimi, kokeiltu on. 7 minuutissa keittäen tulee parempia.

Toimii, tosin itse teen näin:

Munat kylmään veteen kattilaan, liesi päälle ja kun vesi alkaa kiehua, niin kansi päälle ja virta pois.

10 minuuttia kannen alla ja kaada sitten kuuma vesi pois ja laske kylmää vettä kattilaan, munat alkavat jäähtyä ja kypsentyminen päättyy.

Jos haluaa varmistua helposta kuorimisesta, niin ennen kattilaan laittamista napsauttaa pienen pienen reiän 

munan alapäähän ( se leveämpi pää) vaikka puukon kärjellä.

Vierailija
44/52 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä kuulen välillä niistä munista pientä tuskaista sirkutusta. Kananpojan alkion kuolinlaulu. Se vähän hirvittää, saa tuntemaan itsensä julmaksi murhaajaksi.

🙄😅

Se " sirkutus" on sitä kun munan ilmakuplasta tihkuu ilmaa ulos

Vierailija
45/52 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anna kiehua minuutti, levy pois päältä ja kannen alla siellä vedessä 10 min. Valmista.

Munat kylmään veteen kattilaan, liesi päälle ja kun vesi alkaa kiehua, niin kansi päälle ja virta pois.

10 minuuttia kannen alla ja kaada sitten kuuma vesi pois ja laske kylmää vettä kattilaan, munat alkavat jäähtyä ja kypsentyminen päättyy.

Jos haluaa varmistua helposta kuorimisesta, niin ennen kattilaan laittamista napsauttaa pienen pienen reiän 

Se on munan yläpää ! Niinpäin ne kotelossa on ja sillä on tietty merkitys

t. Tipujen kasvattaja

Vierailija
46/52 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et ole kattilan vieressä kuuntelemassa, niin miten sitten huomaat sen, jos jossain munassa onkin kananpoika ja se alkaa kirkumaan?!?

Vierailija
47/52 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kanikset voi keittää aika vapaasti. Voi vaikka kokeilla keittää yhden kaniksen kahvikupissa mikrossa.

Aromikasta kahvikanista saa kun laittaa kaniksen vanhaan kahviin kahvikupissa ja kupin mikroon. Mikron tehosta riippuen joku 2..4 minuuttia riittää.

Vierailija
48/52 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se pelottaa, jos se onkin kukonmuna.

Vierailija
49/52 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on kahden munan keitin. Kätevä ja nopea 2 hengen taloudessa, aina saa juuri sellaiset kananmunat kuin haluaa, vahtimatta.

Ei kuulosta kovin kätevältä . Meillä on myös kahden hengen talous, mutta minä syön 4 munaa ja vaimoni yhden. 

Vierailija
50/52 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on munan yläpää ! Niinpäin

Kyllä, se on munan yläpää kennossa ollessaan.  

Vierailija
51/52 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on munan yläpää ! Niinpäin

Mikä merkitys sillä on?

Vierailija
52/52 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

häh