Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lentoliput painon mukaan

Vierailija
02.12.2025 |

Kevyet maksaa lentolipusta vähän ja lihavat paljon, kuulostaa ihan järkeenkäyvältä.

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011661497.html

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä on ihan oikein periä kahden istuimen hinta sellaiselta, joka ei kerta kaikkiaan mahdu yhteen istuimeen istumaan. Oletko koskaan matkustanut sellaisen vieressä? Minä olin kerran joutua lentämään vieruskaverina nainen, joka valui minun puolelleni istuinta sen verran pahasti, että ahdasta oli, vaikka olinkin silloin nuorena itse tosi hoikka. Onneksi konetta ei oltu myyty aivan täyteen, niin sain vaihtaa paikkaa. Olisi muuten tullut tukala lento.

Olen myös joutunut istumaan yhden lennon Milanoon järkyttävän lihavan ja vielä valkosipulilta haisevan vieressä. Tv. Pieni ja siro nainen. 

Se pieni siro nainen voi haista hajuvedelle tai liikkua kokoajan tai yrittää keskustella tai naputtaa jalkaansa, tökkiä edessä olevaa penkkiä , yskiä kokoajan yms.. Ylilihavat voivat ostaa kaksi paikkaa ja myös ne ,jotka eivät siedä ihmisiä.vieressään. 

Vierailija
22/52 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä on ihan oikein periä kahden istuimen hinta sellaiselta, joka ei kerta kaikkiaan mahdu yhteen istuimeen istumaan. Oletko koskaan matkustanut sellaisen vieressä? Minä olin kerran joutua lentämään vieruskaverina nainen, joka valui minun puolelleni istuinta sen verran pahasti, että ahdasta oli, vaikka olinkin silloin nuorena itse tosi hoikka. Onneksi konetta ei oltu myyty aivan täyteen, niin sain vaihtaa paikkaa. Olisi muuten tullut tukala lento.

Tuosta syystä maksan junassa tyhjästä paikasta vieressä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen myös joutunut istumaan yhden lennon Milanoon järkyttävän lihavan ja vielä valkosipulilta haisevan vieressä. Tv. Pieni ja siro nainen. 

Voi nyyh sentään. Ihan Milanon matka ja piti varmaan istua siinä koneessa ainakin kolme tuntia vai kuinka? Ihmisillä ei nykyään ole minkäänlaista resilienssiä. Olisit syönyt itsekin valkosipulia niin et olisi edes huomannut hajua.

Vierailija
24/52 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tarvitsee kaksi paikkaa, niin sitten pitää ostaa kaksi paikkaa. Eihän nyt voi mennä puoliksi jonkun toisen päälle istumaan, joka on omasta paikastaan maksanut.

Vierailija
25/52 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lentokoneissa saisi olla leveitä paikkoja kalliimmalla lipulla. Mutta niitä saisi ostaa vain lihavat tai muuten isot. 

Siitä tulisi aika kova valitus. 

Vierailija
26/52 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukekaa uutiset kunnolla. Lisämaksu menee vain, jos varaa kaksi paikkaa yhdelle, eli henkilö ei mahdu yhteen tuoliin. Mitään painorajoja ei tietenkään tule.

Vierailija
27/52 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itsekin aatellut aiemmin että vaa'alle sekä ihminen että matkatavarat ja sitte katotaan kuka maksaa lisää ja kuka saa takasin. Ärsyttää kun nillitetään yhdestä ylimääräisestä kilosta ja joku saa kantaa 50 kiloa per seessään. Samoten jos ei mahdu yhdelle paikalle niin ostettava 2 paikkaa eikä varastetttava sitä toiselta maksettua tilaa. Hyvä suunta!

Joo, tää ois hyvä. Sekä ihminen, että KAIKKI hänen matkatavarat puntariin ja XX kilon yli menevät lisämaksulle. Olen itse lihava, mutta v*tuttaa, kun käsimatkatavarat ei mahdu matkustamoon, kun joka toisella on ylisuuri käsimatkatavara, toppatakki ja 4 kassia taxfree-ostoksia... 

Vierailija
28/52 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

yli 120 kiloset rahtina

Vierailija
29/52 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten selvisit siellä Milanossa, kun siellä kaikki haisevat valkosipulille??

Vierailija
30/52 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö entisaikojen mitoilla tehdyt istuimetkin ole jo historiaa? Hehtaariahterit eivät enää mahdu istuimille. Henkilön paino + matkatavaran paino olisi hyvä maksimirajoite. Mitä painavampi matkustaja, sen pienempi saisi matkatavaran paino olla.

Painan alle 60 kg enkä ole fyysisesti vahva. Lentolipun hintaan sisältyy yleensä yksi iso matkalaukku, joka pannaan ruumaan. Ennen sai laittaa ruumaan kaksi pienempää laukkua. En pysty nostamaan jotain 15 kilon painoista  jättilaukkua hihnalle.  Tuntuu epäoikeudenmukaiselta, kun joillakin on sitten tosi suuria ja painavia laukkua ja itsekin ovat isompaa kokoa.

Vierailija
31/52 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lentokoneissa saisi olla leveitä paikkoja kalliimmalla lipulla. Mutta niitä saisi ostaa vain lihavat tai muuten isot. 

Jokatoinen eri puolella että kone ei kaadu.

Vierailija
32/52 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tarvitsee kaksi paikkaa, niin sitten pitää ostaa kaksi paikkaa. Eihän nyt voi mennä puoliksi jonkun toisen päälle istumaan, joka on omasta paikastaan maksanut.

Tän pitäis myös olla helposti mahdollista netin tai äpin kautta varatessa. Mutta onko se? Ei ole. Jos ostat yhden paikan, saat yhden istuimen, eikä lisäpalveluna voi ostaa lisäpenkkiä. Jos ostat 2 paikkaa, pitää syöttää toisen matkustajan henkilötiedot. Jos syötät omasi, ei mene varaus läpi tai jos menee, saat soiton lentoyhtiöltä, että olet sössinyt. Yksi ihminen voi istua yhdellä paikalla.

Vierailija
33/52 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli yhtiö menee konkkaa, asiakkaa hylkää.

Tosin lentely vähenee

Vierailija
34/52 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö entisaikojen mitoilla tehdyt istuimetkin ole jo historiaa? Hehtaariahterit eivät enää mahdu istuimille. Henkilön paino + matkatavaran paino olisi hyvä maksimirajoite. Mitä painavampi matkustaja, sen pienempi saisi matkatavaran paino olla.

Painan alle 60 kg enkä ole fyysisesti vahva. Lentolipun hintaan sisältyy yleensä yksi iso matkalaukku, joka pannaan ruumaan. Ennen sai laittaa ruumaan kaksi pienempää laukkua. En pysty nostamaan jotain 15 kilon painoista  jättilaukkua hihnalle.  Tuntuu epäoikeudenmukaiselta, kun joillakin on sitten tosi suuria ja painavia laukkua ja itsekin ovat isompaa kokoa.

Jos nyt mennään tälle linjalle ja jo asiattoman puolelle niin eikö pienikokoisella pitäisi olla pienemmät ja vähemmän tilaa vievät vaatteet, jotka myös mahtuvat pienempään laukkuun.

Vierailija
35/52 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

yli 120 kiloset rahtina

Alle 60-kiloisen käsimatkatavarana, alle 50kg edessäolevan istuimen alle.

Vierailija
36/52 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa ei koskisi minua, koska bmi yli 40 ja mahdun silti, ainakin viimeksi kun matkustin, yhdelle istuimelle, ilman mitään lisäsävyöitä. Sen sijaan usein vierustoverin, erityisesti miesten jalat ja kädet ulottuvat useasti minun istuimen ja jalkatilan puolelle. Noh ei minua haittaa, siirtäkööt jalkansa pois minun puolelta sitten kun minun läskien lämpö tarpeeksi heitä kuumottaa. Ehkä ovat vilukissoja.

Eniten häiritsee penkkien taaksepäin kallistajat. Koko kallistustoiminnon voisi ottaa pois. Economy paikoilta ainakin, olkoon se sitten bisneksen etu tms.

Vierailija
37/52 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienikokoinen siis oikeastaan saa ottaa laukun painorajaan oikeastaan enemmän tavaraa kuin lihava.

Vierailija
38/52 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten selvisit siellä Milanossa, kun siellä kaikki haisevat valkosipulille??

Ensinnäkin italiassa ei käytetä valkosipulia kuten suomessa että se peittää kaiken muun maun ruoasta koska sitä mätetään ihan liikaa ja toisekseen et istu niin lähellä ketään kuin lentokoneessa.

Vierailija
39/52 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on eri asia, mutta Helsingissä julkisten liikennevälineiden istuimet ovat jo vuosia olleet liian kapeita. On kamalaa joutua istumaan käytävänpuolen paikalle. Silloin kaikki ohikulkevat matkustajat tönivät siinä istuvaa. Ei, en ole iso, mutta yleensä vieressä istuva henkilö ei mahdu omalle istuimelleen, joka on tosiaan liian pieni. Mm monet teinit eivät ollenkaan mahdu yhdelle istuimelle eikä tarvitse edes olla ylipainoinen.

Vierailija
40/52 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää ois hyvä. Mutta ei se onnistu ku sit vingutaan, et miksi noilla lihavilla on enemmän tilaa. Mikään ei kelpaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kuusi