Tuleeko syötyä tulista ruokaa?
Itse nautin suuresti. En mistään supertulisesta, mutta sellaisesta joka näemmä tottumattomalle nostaa hien pintaan.
Kommentit (33)
Ei ole sellaista rajojen kokeilufiilistä tulisuuden suhteen, mutta tykkään käyttää keskitulisia kastikkeita jotka eivät peitä tulisuudellaan ruoan makua vaan tuovat sen pikemminkin esiin. Esim. Poppamiehen Barbados (muistaakseni 6/10) on mainio kanaruokien kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Thaimaalainen, intialainen ja meksikolainen keittiö. Suomessahan nämä kaikki on ravintoloissa yleensä miedosti maustettuja junttikansaa varten mutta aina silloin tällöin saa myös kunnolla tehtyä. Thaimaalainen nyt ei varsinaisesti mitään kovin tulista olekaan, tai riippuu mihin on tottunut. Ulkomaanmatkoilla aina kysyvät meiltä eskimoilta kuinka tulista laitetaan. Olen vastannut että tehkää sellaista kuin tekisitte omalle pojallenne ja yleensä on ollut ruuassa makua.
Thaimaa, Intia ja Meksiko ovat nimenomaan kuuluisia siitä ettei niissä asu yhtäkään junttia.
Mutta siellä ne juntit syövät ruokaa mikä maistuu jollekin muullekin mausteelle kuin pelkälle suolalle.
Tuskinpa se kenestäkään sen enempää tai vähempää junttia tekee miten ruokansa maustaa. Ihan hyvä että on erilaisia keittiöitä mistä valita. Tuon perusteella Japanissa tai Grönlannissa taitaisi asua kaikkein junteimmat ihmiset, koska mausteiden käyttö on minimalistista.
Mulla menee currysta vatta hulivisonnalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Norminuudelien chilit ei tunnu enää kyllä missään. Muistan kun 90-luvun alussa ei uskaltanut laittaa chilipussista kuin osan, koska tuntuivat niin tulisilta. Ensi kosketus opiskelijana tuliseen ruokaan. Sitä ennen olin ehkä jossain nähnyt tabascopullon kerran.
Sama täällä. Nyt on toleranssi tulisuudessa noussut huomattavasti.
Luulen, että se chilijauhe on vaan muutettu miedommaksi.
Tunnen ihmisiä jotka eivät edelleenkään voi laittaa koko pussillista sitä, niin epäilen ettei ole. Oma toleranssi ei tietenkään kerro enää mitään asiasta.
Mulle esim. tavalliset Buldak-nuudelit on ihan överitulisia. Mama-nuudeleihin koko chilipussin eikä ne ole siltikään yhtään tulisia, joten epäilen vahvasti, että joku on tuossa maustepussissa muuttunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Thaimaalainen, intialainen ja meksikolainen keittiö. Suomessahan nämä kaikki on ravintoloissa yleensä miedosti maustettuja junttikansaa varten mutta aina silloin tällöin saa myös kunnolla tehtyä. Thaimaalainen nyt ei varsinaisesti mitään kovin tulista olekaan, tai riippuu mihin on tottunut. Ulkomaanmatkoilla aina kysyvät meiltä eskimoilta kuinka tulista laitetaan. Olen vastannut että tehkää sellaista kuin tekisitte omalle pojallenne ja yleensä on ollut ruuassa makua.
Thaimaa, Intia ja Meksiko ovat nimenomaan kuuluisia siitä ettei niissä asu yhtäkään junttia.
Mutta siellä ne juntit syövät ruokaa mikä maistuu jollekin muullekin mausteelle kuin pelkälle suolalle.
Tuskinpa se kenestäkään sen enempää tai vähempää juntti
Et ole käynyt koskaan Japanissa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Norminuudelien chilit ei tunnu enää kyllä missään. Muistan kun 90-luvun alussa ei uskaltanut laittaa chilipussista kuin osan, koska tuntuivat niin tulisilta. Ensi kosketus opiskelijana tuliseen ruokaan. Sitä ennen olin ehkä jossain nähnyt tabascopullon kerran.
Sama täällä. Nyt on toleranssi tulisuudessa noussut huomattavasti.
Luulen, että se chilijauhe on vaan muutettu miedommaksi.
Tunnen ihmisiä jotka eivät edelleenkään voi laittaa koko pussillista sitä, niin epäilen ettei ole. Oma toleranssi ei tietenkään kerro enää mitään asiasta.
Mulle esim. tavalliset Buldak-nuudelit on ihan överitulisia. Mama-nuudeleihin koko chilipussin eikä
Buldakit onkin tulisempia kuin monet. Se 3x tulinen on jo melko kovan työn takana saada syötyä. Eka jäi syömättä, mutta pari kk väliä ja sinnillä sai toisen jo sitten syötyäkin. En kyllä enää lisää aikonut kaappiin niitä ostaa, kaksi kokeilukertaa riitti.
Vierailija kirjoitti:
No ei sitä nyt mitenkään "tule syötyä" niin ikään. Olen syönyt vuosi joka päivä, mutta vatsa ei kestä. Pitää rajoittaa vknlopuille.
*vuosia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskinpa se
Satoja tai tuhansia kertoja.
Thaimaalainen somtam on kyllä tulista yleensä , ja hyvää.
Jotkut kiinan potuista tulisempia,mutta mielestäni thaikkusafkat ylivoimaisesti eniten tulisia.
Vierailija kirjoitti:
Thaimaalainen somtam on kyllä tulista yleensä , ja hyvää.
Jotkut kiinan potuista tulisempia,mutta mielestäni thaikkusafkat ylivoimaisesti eniten tulisia.
Korealaisnuudelit on paljon tulisempia kuin thaikut.
Mustalla etiketillä oleva Tabasco on myös ihan oikeasti tulista. Mutta ei sisällä oikeastaan kuin pelkkää poltetta maun sijaan. Ei sillä oikeastaan mitään järkevää käyttöä ole. Scorpion chilistä taisi olla.