Miksi työnantajan pitäisi valita joku osaamaton märkäkorva suoraan koulun penkiltä?
Kun markkinoilla on paljon 40-50v ammattilaisia, joiden tietotekniset valmiudet ja kielitaito ovat huippuluokkaa verrattuna nykypäivän tiktok-sukupolveen. Lisäksi näille ammattilaisille voi maksaa suoraan parempaa palkkaa, eikä kouluttamiseen tarvitse käyttää mahdollisesti turhaan yrityksen henkilökunnan aikaa ja voimavaroja.
Kommentit (5)
Ja sen lisäksi nuo märkäkorvat ovat vain muutaman vuoden ja sen jälkeen lähtevät "osaajina" muualle.
Ei tarvitse jos oikeasti on pilvin pimein osaajia tarjolla. Mutta kun ei ole, kun kuuntelee yrittäjien valitusta lehdissä.
Se ei ole huono asia. Oma yritykseni palkkaa juuri tällaisia, koska noihin huippareihin ei ole rahaa. Märkäkorvan ei tarvitsekaan osata alussa juurikaan mitään. On vain hyvä ettei ole ollut "muualla" oppimassa haitallisia käytäntöjä. Mutta se on huono asia, jos ei ole motivaatiota, eikä ole millään tavalla läsnä, istuu omassa nurkassaan pelttorit päässä, eikä osallistu työryhmän sisäiseen tiedonvaihtoon ja keskusteluun, ja näin ollen ei opi ollenkaan sitä hiljaista tietoa joka kokeneemmilla on, ja joka on juuri se asia, jota firma palveluissaan myy.
Olen 50 v ja työkokemusta 23 vuotta. Ei silti enää kukaan palkkaa minua vaikka olen tietoteknisesti kokenut ja hyvä työntekijä. Kyllä se on niin ettei vanhempaa väkeä palkata enää koska palkkaa ei haluat maksaa. Mielummin ottavat nuorempia koska niitä saa lähes palkattua ilmaiseksi.
Jokainen niistä 40-50v ammattilaisistakin on joskus ollut märkäkorva.