Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

~~KESÄKUISTEN pe-su~~

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi huonosti nukuttua yötä takana. Supistuksia, lonkkakipuja, painajaisia... Eilinen sitten muutenkin oli huono päivä. Meidän 5vee oli mun kanssa kotona ja keksi mulle kaikenlaista tekemistä koko ajan. mm. löysi vanhan hajuvesipullon, jonka mummo oli noille lapsille antanut, ja tietenkin tämä neiti päätti lotrata sitä hajuvettä kaikkiin pehmoleluihinsa, sohvaan, sänkyyn... Koko asunto haisi niin hirveälle, että siitä sai kamalan päänsäryn. Mies oli vielä pitkän päivän töissä ja tuli kotiin vasta klo 21 jälkeen, että sain hoitaa kaikki nämä kotirutiinit yksin. Muutenkin tuntui, että koko ajan piti tehdä jotain ja olla pystyssä. Siitä tuli sitten ihan järkyttävä paine tuonne alapäähän ja koko päivän sateli supistuksia. Olin illalla ihan varma, että yöllä tulee lähtö sairaalaan. No, supistuksista huolimatta, ei onneksi tullut. Tänään päätin sitten olla tekemättä mitään ylimääräistä ja pötkötellä tässä sängyllä mahdollisimman paljon. Vauvakin on tuolla jossain tosi alhaalla varmaan ihan mytyssä, kun liikkeet tuntuu pääasiassa navan alapuolella. Ei yhtään kivaa.

HULDA. Mulla tulee kanssa istuessa tosi nopeasti se paineentunne ja viimeksi lääkäri tuolla äitipolilla selitti, että istuma-asento onkin se kaikkein pahin ja aiheuttaa eniten painetta kohdunsuulle. Minäkin sain ohjeen olla joko seisten tai pitkällään.

Oletko muuten varma, ettei sulla ole pissatulehdus? Silloinhan se vessassa käyminen voi olla yhtä tuskaa ja vertakin tulla virtsaputkesta. Mulla on pari kertaa ollut niin paha tulehdus, että verta tuli melkein lorottamalla.

Ai niin, noista supistuksista piti vielä kysymäni, että onko jollain tietoa, voiko supistus tulla vaan osaan kohtua? Mulla välillä kiristää alamahaa ihan kuin menkat olisi alkamassa, mutta yläosa kohdusta ei silloin kovetu ollenkaan. Mietin, että onko se supistus vai painaako vauva niin alhaalla, että tuntuu kovana möykkynä..

Nyt ei muistu, että pitikö mun jotain muutakin kommentoida, mutta palailen, jos tulee mieleen.

miira 33+0

Vierailija
2/21 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo kauan kun ihmettelin miehelleni, että tää vauva ei hikottele ollenkaan sillai kun tuo esikoinen hikotteli masussa. No, nytpä oon tuntenu vauvan hikan n. viikon ajan ja sillä on hikka tosi useasti :-). Se on niin söpön tuntoista. Oiskohan niin, että ne hengitysharjoitukset on nyt alkaneet ja se aiheuttaa hikottelua.

Mulla on [b]Princess80[/b] sama tilanne töitten kans kuin sulla. Eli oli määräaikainen työsopimus ja sit ilmoitettiin, että sitä ei jatketa äitiyslomalla. Mua kyl niin kiehuttaa tää naisten tilanne työmaailmassa! Kaikkee törkeetä meille pystytään tekemään :-[!! Ja sit joku hallituspelle puhuu, että naisten pitäis tehdä lapsia tähän maahan. Hyvin meitä kannustetaan siihen...

Mua myös välillä pelottaa, että onko tämä vauva terve ja myös vauvan kuolema pelottaa. Ois ihan kauheeta menettää tämä pieni ihminen. Näin vanhemmiten sitä osaa murehtia kaikenlaista etukäteen. Nyt kuitenkin ollaan jo näin pitkällä ja otetaan vastaan mitä tulee. Enimmäkseen yritän olla murehtimatta ja miettimättä asiaa. Mitään sille ei voi itse tehdä...

Olipas [b]kiisseli[/b]llä ollut varsinaista rumbaa eilen! Onneksi äitisi selvisi ilmeisesti säikähdyksellä.

[b]Hulda80[/b]: mulla on myös tuota vihlontaa jossain kohdunsuun tienoilla ja kovaa painetta alapäässä. Kohdunsuuntilanne tarkastettiin keskiviikkona ja mitään ei ollu siellä tapahtunut. En yhtään muista, että esikoisesta ois ollu tällaista, mutta ehkä tuokin on normaalia näillä viikoilla. Levossa kuitenkin oon nyt kun supistukset ja nuo kivut yltyy kun kävelen.

Hyvää perjantaipäivää kaikille!

-satu ja sintti rv 32+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tuorein kummilapsi syntyi tänään aamulla klo 7. Poika tuli ja toivottavasti saadaan mennä illalla katsomaan.

Itsellä laskettu aika 6 VIIKON PÄÄSTÄ! Mihin ihmeeseen tää aika karkaa?

Nyt toivonkin, ettei menis pahasti yliaikaiseksi, koska ristiäiset varmaankin viimeistään heinäkuun alussa. Kerkeis vähän itse elpymään synnytyksestä...

(.) Yö sujui muuten suht hyvin, mutta heräilin siihen, että ylhäältä vatsanahkaa kiristi tosi kipeesti. Vauveli kai jotenkin änkes kokonaan ylöspäin. Nyt pystyssä ollessa taas asettuu alemmas. Vähän samanlaista kipua oli esikon loppuodotuksessa, kun pää oli ylhäällä kylkiluitten alla.

Sain eilen maalattua vauvan huoneen seinää, tänään taas jatketaan. Tai luultavasti mies jatkaa ja mä lähden ostamaan jotain söpöä kummipojalle : ) Sopivan harmaa päivä shoppailulle.

T.miitu rv 34 tasan

Vierailija
4/21 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan on pökkyräpää tänä aamuna: Lonkka huusi hoosiannaa koko yön ja sain muutaman tunnin torkuttua. Taisin pitää itseni lisäksi valveilla avokinkin sillä möyrimiselläni ja heittelehitimiselläni. Siitäkin vielä ahdistuskin iski, kun olisi halunnut vaan käpertyä kipua karkuun tarjottuun kainalopaikkaan, mutta kun ei, kun ainut asento missä oli suht siedettävä olo, oli puolikylki-x-asento. huh! Oli jo aamulla töihin lähtiessä sellaien olo, että kiesus, jos tää nyt tällasena loppuun asti jatkuu!

No mutta: HULDA: minäkin istua napotan täällä päivät pitkät ja aika samanlaisia on siitä seuraavat oireet, lievempiä vain: etenkin kun nousee pitkän istunnon jälkeen jaloilleen, niin tuntuu aikas hurjaa painetta ja vihloo välillä tuonne alas. Pitäisi kai vaan nousta useammin jaloittelemaan.

PRINCESS80, määräaikaisella sitä ollaan täälläkin, tiesin kyllä sopparia kirjoittaessani, että ei sitä kyllä taatusti jatketa äitiysajalle. Lohduttaudun aina vaan sillä että lakisääteisesti, jos määräaikainen työsuhde loppuu äitiyteen, tulee työnantajalle muutaman kuukauden karenssi, jolloin he eivät saa samaan tarpeeseen palkata uutta työntekijää. Periaatteessa siis jatkuvaan tarpeeseen ei määräaikaista työvoimaa saisi palkata....SE miten tuota käytännössä sovelletaan onkin ihan eri juttu, ainahan niitä nimikkeitä voi vaihtaa:/

Nyt eikun hyvää perjantaipäivän jatkoa kaikille, kohta on taas yksi viikko pulkassa:)

Pakko laittaa vielä päivän plussia, ettei ihan menisi synkistelyksi!

+ Jalkojen turvotus on hellittänyt hetkeksi

+ Päällä on uusi mammamekko, jossa on taivaallisen helppo hegittää!

Maarula 31+4

Vierailija
5/21 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas yksi huonosti nukuttu yö takana *huoh* - yskin tällä hetkellä sen verran, että uni häiriintyy (+pissareissuja ainakin 6 yön aikana..). Onneksi otin kesäloman tähän saumaan :). Päivällä vessassa ei tarvitse juosta tiheään, mikä on outoa yöhön verrattuna!

MIIRA: mulla on samanlaista painontunnetta alavatsalla silloin tällöin; varsinkin noustessa autosta tai reippaamman kävelyn jälkeen. Vaavi on poikittain vatsassa, joten en tiedä, mikä sinne painaa? Muuten ei ole ollut mitään kipuja, joten en tiedä sitten, onko supistelua, koska en ole havainnut mitään vatsan kiristymistä?

Nyt kaappien siivouksen pariin; rauhallisesti pari päivässä maksimissaan, ettei tule stressiä :)

Leppoisaa viikonloppua :)

Mami 37 rv31+0

Vierailija
6/21 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sitä loppua kohden näköjään väkisinkin aktivoituu tännekin... :D Tai, no taitaa vaan johtua siitä, että enemmän asioita mielessä ja enemmän aikaa niitä pohtia.

Miira: Mäkin sitä pissatulehdusta oon miettiny, mut sitä tarkistettiin pariinkin kertaan eikä ainakaan silloin ollu. Mut huolettaa kyllä, kun mulla on aikuisiällä ollu yks piilevä tulehdus just raskauden aikana. Ittekin silloin verenvuodon aikaan pohdin, että oisko voinu tulla virtsarakosta tuo vuoto, kun tosiaan se hulahduskin tuntui kuin pissat ois tullu housuun. (Ja olin just noussu sohvalta mennäkseni pissalle...) Mut siinä oli 2 euron kolikon kokoisia hyytymiä 2-3 kpl ja lääkäri näki, että vuoto tuli kohdunsuulta.

Meille tulee läppäri tässä piakkoin kai, joten sithän mun ei tarvi enää istuakaan tässä koneella niin paljon. Tosin ei jaksais aina pelkästään maata ja siestäkään. Huoh, kyllä mä eilen mietin, että miten jotkut nauttii tästä raskaana olosta...???

Miitu: Mulla oli tollaista kiristystä kun vauva kääntyi. Ekana iltana taisi kääntyä poikkitilaan ja sit lopulta ja onneksi raivotarjontaan. Onnittelut kummipojasta!

Työsopimuksista oli puhetta. Mun työnantaja (tosin teen vaan keikkaa) sanoi raskaudesta kuullessaan, ettei uskalla mulle töitä enää tarjotakaan. Eikä todella oo tarjonnukaan, vaikka puute on kyllä joka päiväistä! Onneks kerroin sille vasta rv 25... Sain tehdä töitä rv 27 asti, kun ne oli sovittu jo etukäteen. Mut vaikka hoitoalalla on niin hirvee pula työntekijöistä ja ennen töitä sateli enemmän kuin ehdin vastaanottaa, niin nyt ei kyllä oo kukaan työnantaja edes korvaansa lotkauttanu, jos oon maininnu raskaudesta.

Ja kyllä mua senkin takia vähän ottaa päähän, että ministeriks sit valittiin (määräaikainen) raskaana oleva nainen. Jotenkin niille kaikki tuntuu olevan helpompaa...

ON: Nyt taas ei yön jäljiltä tunnu paineen tunnetta missään ja olo kutakuinkin hyvä. Verensokeri tuntuu tosin taas huitelevan pilvissä. Vaikeempi pitää sitä kurissa nyt kun ei oikein voi liikkua. Joka päivä enemmän ja enemmän alkaa toivoa ja ajatella sitä H-hetkeä, kun pääsee mahasta eroon ja saa nyytin syliinsä. :)

Hulda 32+1

Vierailija
7/21 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta vaan kaikille!

Aamu alkoi neuvolan rutiinitarkastuksella, kaik oli vallan OK, paitsi että hemppa oli 110, eli rautakuuri odottaa. Ei haittaa vaikka tulis vähän ripuliakin kuurin syömisestä...UMMETUS perhana ekaa kertaa elämässä kummittelee tän raskauden myötä...GRRR ;(

Neuvolatädin kanssa juteltiin näistä supistuksista, ei nyt vaan mahda mittää, taitaa olla supistusherkkä kohtu täällä. Ja vihlontaa on mullakin tuolla emättimen seudulla, mut toivotaan, että äijä pysyis matkassa vielä reilusti aikaa =D

Esikoisen kanssa käytiin kans jo aamul lääkärissä, syksystä asti ollut jatkuvaa sairastelurumbaa...PLAA. No, korvat ei terveet muttei ihan mätäisetkään, eli kuuria ei aloitettu. Kolmen viikon päästä jälkitarkastua ja sitten putket mahdollisesti edessä.

Meillä olis tutista luopumisrumba nyt viikonloppuna suunnitteilla, ONKO IDEOITA? Meinattiin viedä tutti pikkuoraville metsään...saas nähdä miten tehoaa...

MIIRA, ei mitään herkkua varmaan toi hajuvedellä läträäminen ;) Tulee pää kipeeks ittellä pienimmistäkin hajuista, kun tuntuu, että hajuaisti on vähintään satakertainen nyt raskauden aikana...NAM!

KIINAN-PÖPÖ täällä kans välillä mietitään, että onko vauva OK ja mitä jos jotain käy...esikoista oottaessa en osannut pelätä mitään saatikka jännittänyt synnytystä. Kai sitä nyt on sitten jotenkin " valveutunut" ...emmää tiiä. Turhaa noita on sen enempää miettiä, kun ei ne miettimällä parane. Sitäpaitsi täytyy ottaa vastaan se mitä annetaan...

MIITULLE onnea kummilapsen syntymän johdosta! Varo vaan ettei iske vauvakuume kun meet sykeröä katsomaan... HEEHEE =D

Noista lonkkakivuista vielä MAARULALLE...neuvolassa sain vinkin, että kannattais nukkua soffalla, on kovempi verrattuna sänkyyn. Täytyy siis alkaa tekee pesäeroa miehestä tässä vaiheessa...hih. Koita oikeesti sitä lämpöjuttua, jos yöllä heräät! Mulla ainakin tehonnut hetkellisesti ainakin.

MÄÄRÄAIKAISESTA TYÖSUHTEESTA...on kyllä ihan PER*****STÄ miten meitä naisia kohdellaan. Mä olin kans ekaa ootellessa määräaikaisella, mut hommia jatkettiin onneks silti äitiysloman ja hoitovapaan ajan. Nyt just kk:ta ennen ku ilmoitin tästä raskaudesta niin mut vakinaistettiin, ihan jees fiilis oli kyllä. Liian usein sitä kuulee, että määräaikaista " EI OLISI MUUTENKAAN ENÄÄ JATKETTU" , kun tieto raskaudesta menee työnantajalle...juu, ei varmaan. Täytyy varmaan kuulkaa naiset alkaa joukolla hakee eduskuntaan ;)

Oolrait, eipä kummempaa, kivaa viikonloppua kaikille (vaikka räntää sataa niskaan...) KRÄÄK.

Sattuukos täällä muuten muita mammoja luuhaamaan täältä länsirannikolta päin?

Monni ja pikkufutari 33+2

Vierailija
8/21 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamu alkoi hieman nihkeästi, kun tuo mun alhainen verenpaine aina välillä muistuttaa olemassaolostaan. Pelkkä istuminen jo sai silmissä mustumaan ja kovan tuskanhien päälle. Ei kivaa. Join vettä oikein urakalla ja söin salmiakkia. Ei muuten olis niin väliä ollutkaan, mutta kun kierrätyskeskuksesta piti äijien tulla hakemaan meidän vanha sänky ullakkovarastosta ja pelkäsin, etten pysty nousemaan sängystä. Lopulta kuitenkin -juuri kun olo oli hivenen parempi- puhelin soi ja tulivat. Ihan hyvin siis pystyin käymään ylhäällä ovenavausreissulla. Nyt olo on jo ihan tasaisen oloinen ja hyvä.

MÄÄRÄAIKAISISTA työsoppareista on ollut puhetta. Mun vanhassa työpaikassa yksi tyttö oli kutsuttu pomon luokse juttelemaan vakipaikasta, jota hänelle oli ajateltu tarjota. Tietysti toinen kovasti onnessaan, mutta velvollisuudentunteesta kertoi myös vasta alkaneesta raskaudestaan. Ja arvaahan sen, mitä pomo siihen sanoi. Eipä saanut vakkaria, ei. Ja siis myös tämä esimerkki hoitoalalta. Kumma homma, että naisvaltaisillakin aloilla käyttäydytään noin tympeästi, kun luulisi äitiyslomien olevan ihan arkipäivää.

Seurailen aina välillä tuota toukokuistekin pinoa ja sinne on syntynyt jo ensimmäiset " touko" vauvat. Voitteko kuvitella! Ei varmasti mene enää kauaa, kun tästäkin porukasta ekat poksahtelevat. :)

Huokaus... mitähän sitä tänään jaksaisi tehdä. Pesin eilen kovasti noita Millin vaatteita ja ehkäpä tänään olisi hyvää aikaa silittää niitä. Ja sairaalakassiinkin voisi valita parhaat päältä. Puhti vaan on jotenkin ihan poissa taas.

Kivaa muuten, kun kesäkuisetkin ovat aktivoituneet kirjoittamaan enemmän. Uusiakin otetaan vielä vastaan iloisin mielin. :)

Taidan taas lopetella tälläkertaa...

Odessa79 ja Milli 33+6 (huomenna jo 34 *poks*)

Vierailija
9/21 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas yks yötön yö takana.. ensin en meinannut unta saada millään.. sellasta tyynyrallia vaikka kuinka kauan.. lopulta olin jossain reilusti puolen yön jälkeen nukahtanu, niin kakkonen herätti kolmen jälkeen itkullaan... siinä sit kun sain sen vihdoin nukahtaan niin eipä mua enään paljon nukuttanut... onneks canalilta tuli hyvä leffa minkä sit tapitin tohon melkein kuuteen asti. Sit jo 8 kakkonen alotti uudestaan huutonsa ja tuli pyöriin meidän sänkyyn..

Muutenkin mua alko raivostuttaa kaikki asiat jo heti aamusta... kiva päivä siis tulossa!!!!!!! mieskin menee iltaan töihin ja nyt vasta viitti nostaa perseensä ylös sängystä... ai että mua V***** ihan tahallani sammutin kahvinkeittimenkin kun ei kerta aikasemmin voinu nousta vaikka tunnin huusin sitä ylös.... Eniten suututtaa kun ite ei saa koskaan nukkua/maata pitkään ilman että joku kiekuis ylös... muutenkin tota unta saa niiiiiiiiiiin paljon!!!

Eilen siivosin 2 huonetta ja keittiön romukaapin yksin... siis kaikki turha tavara kaatopaikalle menetelmällä. Kannoin pari kaappia ja hyllykönkin peräkärryyn yksin... eikä illalla tuntunu missään.. hieman ehkä ahisti.. mun raskaus menee varmaan kuukaudella yli lasketun!

Räntääkin on luvattu ainakin kaks päivää, jotenka mieli korkeella varmasti jatkossakin!

mani " valivali" ja purri rv 33+1

Vierailija
10/21 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä olen aktivoitunut vaan niistämään omaani ja pikkusen nenää. kauhee räkätauti pukkaa päälle, ei jaksa edes ulos mennä kun on vetelä olo. Mua ei nukkuessa kolota mihinkään, eikä kyllä oo nyt taas kolottanut oikeestaan mihinkään sen sunnuntain episodin jälkeen, eikä kyllä vuodakkaan mitään.

Hulda kyseli vuodon määrää, jos näin karkeesti sanois ni semmoset parit ruokalusikalliset tuli, mulle sanottiin et kaikki loppuvaiheen vuodot pitää tutkia. Kumma jos sulla ei oo tutkittu sen tarkemmin...

mä sain meidän kärryt myytyä joten nyt aktivoidun ettimään niitä tuplia, mies on ihastunut phil and tedsiin..koon puolesta, miettii mielessään kuinka saadaan peräkonttiin rattaat kaikkien kamojen kans mahtumaan ens kesän matkaa ajatellen. Minä ihan kauhuissaan tuijotin niitten kärryjen hintaa!! En ehkä tuijota toista kertaa, googlettakaapa huviksenne noita kärryjä..jumalauta hikirattaat maksaa lähes 900 egee

nyt mä menen laittamaan tytön parvekkeelle nukkumaan ku alkaa riekkua siihen tahtiin

kuumetta rv 32+4

Vierailija
11/21 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva oli taas lueskella kuulumisianne, vaikka nämä kuulumiset ei enää tässä vaiheessa raskautta aina niin mukavia ole. On kaiken maailman kolotuksia, turvotuksia, unettomia öitä ja plaa plaa. Onneksi ollaan jo niin voiton puolella kaikki tässä raskaudessa.

Mulla on hyvin saman kuuloista paineen tunnetta, vihlontaa jne. alapäässä, kun mitä moni muukin on täällä sanonut. Varsinkin just istumisesta ja kyykkimisestä ja kumartelusta tulee pahimmat oireet. Eli lienee kuuluvan tähän raskauden vaiheeseen??

Olin eilen Ideaparkissa etsimässä itselleni kenkiä ja sukkahousuja sinne häihin ja voi pyhä per..honen, kun oli taas hankalaa löytää, vaikka liikkeistä ei ollut kyllä ainakaan pulaa. Äitiyssukkahousuja oli kyllä joo, mutta ei oikean värisiä, pelkästään mustaa ja ihan kunnon paksuja ruskeita kamaluuksia. Kiitos Lindexin ihanan myyjän, joka antoi vinkin, että ostaa ihan normaalit (tosin pari-kolme numeroa tavallista isommat sukkahousut.) ja kääntää ne jalassa sitten toisin päin. ELi siis se takapuoli tuohon mahan kohdalle. Ja tsadaa näin sain oivat ja kauniit mammasukkahousut. Ja oliko vaikea löytää niitä siroja, mustia ja tukevia korkokenkiäkin. Joilla pystyisi aikuisten oikeasti kävelemään ja olemaan koko päivän tämän mahan kanssa. Ihan kuulkaa itku tuli yhdessä vaiheessa, kun oli niin ruma, paksu, kömpelö ja turvonnut olo. Supisteli ja koski se kaikki kyykkiminen, kävely ja kiertely ja olin kyllä onnellinen, että ei tarvinnut enää mekkoa alkaa etsimään..

Tänään lähdetään ajamaan sitten kohti itäistä Suomea. Huomenna aamulla pitkästä aikaa kampaajalle, IHANAA!!!!

Pitää jatkaa tavaroiden pakkaamista ja vähän siivotakin täällä ennen lähtöä niin on kivempi sitten su palata kotiin pitkältä matkalta kera puutuneen ja kipeän ahterin ja selän.;)

Tuuli@ (32+6) kera hikkaavan pikku kirpun. (Vauvan hikka muuten tuntuu mulla tuolla alapäässä tooosi alhaalla.)

Vierailija
12/21 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kans tuntuu painetta alapäässä varsinkin kun on pitkään ollu jaloillaan, ja tuntuu myös ihan turvonneelta tuolla alhaalla muutenkin:( Yks päivä olis enää töitä jälellä.. kyllä kehtuuttaa maanantaina vielä töihin lyllertää mut sitpä se olis ohi. Mua ei sinänsä haittaa että työt loppuu tähän kun määräaikaisena olin, koska matka oli pitkä (päivittäin ajoin 145 km) ja palkka ei mikään päätä huimaava koska työ oli osapäiväinen, 30 tuntii viikossa. Tiesin jo elokuussa aloittaessani että vajaan vuoden täällä vain olen ja sit katsellaan muuta, oltiin myös siinä vaiheessa yritetty vauvaa jo jonkin aikaa. Että ihan työkokemuksen takia jaksoin vuodenkin ajella!:) Ymmärtiköhän tota kukaan...;) Mulla iski muuten paniikki äsken; Mulla on rinnat kutissu aika paljon tässä viimeisen parin kuukauden ajan ja terkalle oon sitä sanonu ja se on kysyny et oonko rasvaillu ja kutiaako muuaalta, esim,jalkapohjista ja kämmenistä. No ei oo kutissu muuaalta, ennen ku viime yönä. Kävin vessassa ja menin takas sänkyyn ja sen jälkeen alko kämmenet kutista hirveesti, jonku aikaa niitä aivan puoliunessa raavin ja aattelin et nyt ne kutiaa. Sit nukahin. aamulla mietin et näinköhän unta vai kutisko oikeesti. Vieläkään en oo ihan varma. Tosi tyhmä olo. Mut äsken siis etin netistä tietoo ja sieltä tuli että maksassa olis jotain häikkää jos kämmenet kutiaa ja kutisee muukin keho. Äidille ei niinkään vaarallinen mut vauvalle voi aiheuttaa ahdingon ja pahimmassa tapauksessa kohtukuoleman! Arvatkaa mietityttääkö? tietenkin nyt on perjantai-ilta ettei voi neuvolaankaan soitella pariin päivään ja sairaalaan tuntuu tyhmältä soitella.. vai onko se tyhmää? Onko kellään mitään kokemusta asiasta? Taas mä rustaan vaan omaa oloa.. koittakaa kestää... Princess80 33+4

Vierailija
13/21 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sateista perjantai-iltaa..

Kyllä on kela joskus nopeakin.Maanantaina tuli kirje että äippäpakkaus tulee kahen viikon kuluttua,tänään oli postilaatikos lappu että saa hakea pakkauksen postista!

Viime vuoden pakkauksen ny sain,ehkä pikkasen poikavärinen mutta oli kyllä kaikenkaikkiaan ihana!

Tuntu kivalle hypistellä ja esikoisen kanssa niitä sit tutkittiinkin.

Monni tuos kyseli että onko länsirannikolta ketään,no minä olen.Olen siitä Vaasan ja Porin väliltä,pikkasesta kaupungista.Mistäpäin sinä olet Monni?

Okei,lopettelen nyt,mukavaa viikonloppua kaikille!

-Tessa 30+4-

Vierailija
14/21 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kauhee kiire töissä ja kotona oon innostunut siivoomaan, sisutamaan ja mylläämään. Eilen muutettiin kalat uuteen isoon kotiin. Kauhee homma meni koko ilta ja koko ilta tänäänkin siivoomiseen! Lähetin miehen kaljalle että saan rauhassa siivota loput ja sitten maata tässä sohvalla. Kyllä sen vaan huomaa miten väsyy aika helposti ja sitten on kammo nälkä koko ajan.

Maanantaina on neuvola ja katsoin aamulla kotipuntarilla että taitaa mennä plus 10 kiloa rikki... Nyyh, ei kai sitä nyt ihan kauheesti ehdi enää tulla kuitenkaan. Mahassa on melskettä ja niinkun tosi monella yöt alkaa olla hankalia, särkee ja pissattaa. Mulla on myös uni tosi ohutta, heräilen aivan törkeen helposti. No eipähän tätä kauaa ole kaiketikaan jäljellä;)

Kyllä vähän jännittää tuleeko vauva suht ajallaan vai odotellaanko synnytystä kotona tyhjässä Helsingissä, se olisi todella tylsää! Onko kellää la juhannusaattona? Mulle tulee aina mieleen juhannuslapsista mun yläasteen matematiikon opettaja, joka oli saanut juhannuksen kunniaksi nimen Muisto Johannes... Huh!

Täällä vaan edelleen odotellaan pakkausta ja päätöstä saisi tulla tuo poikapakettikin kun poika on 3D:n mukaan mahassa.

Viikonloppuja kaikille

Rouvaii 32 ja 1

Vierailija
15/21 |
21.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on taas rehkitty..

vessa siivottu, olohuone järjestelty uusiks ja siivottu samoin eteinen.

Peräkärry täyttyy kohta täyteen ja sen saa raijata kaattikselle. Vielä olis kaappeja (pari hassua) ja sit noita vaatteita mitä vois mennä läpi ja veidä siitä " huonommat" spr:lle ja loput laittaa huuto.nettiin.

KUUMETTA

huuto.netissä on parit phil&tedit ollu myynnissä.. käy kurkkaan vieläkö ne on ilman uutta omistajaa..

Ite kanssa ihailin niitä kun ne olis oikeesti tosi pitkä ikäiset käytössä.. tavalliset tuplat voi laittaa heti myyntiin kun toinen lapsista ei enään suostu/halua/tartte ratas kyytiä.. noilla menis monta vuotta.. Jostain ku sais rahat niihin niin ostaisin heti sellaset meille.

P** ilma joten hyvin voinu mennä noita kaappeja ja muita läpi näillä keleillä.. sit taas kun on hienot ilmat niin ei viitti paljoa sisällä kupata!

Tilasin hobbyhallista sen hoitopöydän, mutta sieltä ei oo vieläkään kuulunu mitään.. olis vaan kiva saada tota makuuhuonetta kuntoon kaikilta osin vielä kun pääsee liikkuun ja touhuaa.. vaikkakin selkä kyllä sit V*tyilee kun makuuasentoon pääsee..

Toissapäivänä kun kävin kaverin kanssa kävelyllä (pitkästä aikaa siis lenkillä) niin nyt mulla on sit toi leikattu polvi niin jumalattoman kipee tosta polven yläpuolelta..

Viime yö meni ihan harakoille, joten toivotaan että tänä yönä sais nukuttua edes tillin paremmin.. tosin ei hirveen lupaavalta vielä vaikuta..

( . )

meillä möykätään aina näihin aikoihin kamalasti.. mitenkähän käy kun on ulostautunut tuolta asunnostaan.. loppuu yksiö biletykset kun äiskä laittaa sille stopin=D

viikonloppuja mahakkaat siskot... =D

++iltapalaks vedin kyllä suklaajätskiä palkaks

Vierailija
16/21 |
21.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useampi viikko on vierähtänyt kirjoittamisesta ja nyt vasta lueskelin tämän viikon juttujakin. Välistä on jäänyt lukemattakin kun olen järjestänyt itselleni niin paljon tekemistä. Hammasremontti on käynnissä ja vihdoin käytin viime vuonna lahjaksi saamani jalkahoidon. Ajattelin että hyvä hoitaa tällaset jutut nyt kun vielä pääsee menemään.

Tutuilta kuulostaa monet vaivat vaikka onneksi itse vielä aika hyvin nukun yöni. Tosin aamulla aina herään seitsemän maissa, joten ei passaa kovin pitkään illalla kiekua pystyssä.

Paineen tunnetta alapäässä on ollut myös täällä, ja pari kuukautta jo muistelen ajatelleeni että turvonneet on paikat myös. Tiesin toki että verenkierto alapäässä lisääntyy, joten pidin sitä normaalina. Kun alapäähän sitten ilmestyi ihmeellinen pallukka, varasin ylimääräisen lääkäriajan. Lääkäri sitten totesi alapäähän tulleen suonikohjuja ja kehoitti lepäilemään ja nostamaan jalkoja ylös mahdollisuuksien mukaan. Kertoi myös että voivat tulla tosi kipeäksi (kääks!) mutta toistaiseksi noista ei varsinaista haittaa ole ollut, ainut se jokapäiväinen paineen tunne. Toinen raskaus tämä minulla on ja esikoiselta ei mitään tällaista ollut.

Huldan kanssa olen samassa veneessä eli pätkätyötä teen hoitoalalla. Minä sen sijaan jouduin ihan alusta asti kertomaan raskaudestani pahoinvoinnin takia. Minä sain kyllä hyvän vastaanoton kertomiseen, varsinkin työkaverit olivat ihania ja pitivät huolen että ehdin ruokatauolle jne. Samanlaiset pätkätyöt jatkuivat, raskauden puolen välin jälkeen ehkä hieman tarjoukset vähenivät, mutta loppuun asti töitä oli tarjolla. Noin kolme viikkoa sitten päätin kieltäytyä kaikista töistä kun supistelut yltyivät ja lepo oli tarpeen. Sitä ennenkin otin mielelläni vastaan muutaman päivän keikkoja koska en olisi viittä päivää putkeen jaksanut mielestäni tehdäkään. Saa sitten nähdä miten työasiat äippäloman jälkeen, tavoitteena kun olisi löytää päivätyö. Koulutuksia on kolme, ja viimeisin koulutus onkin päivätyöhön, mutta oman kaupungin työnäkymät vaan niin huonot ilman työkokemusta!

Miiran kanssa minulla tuntuu olevan paljon yhteistä... meillä mies ei koskaan tule ennen seitsemää illalla kotiin, ja kerran pari viikossa menee vielä pidempään. Vaikka aamulla lähtee seitsemän maissa...eikä kyse ole edes pitkästä työmatkasta. Todella tylsää, eikä toki miehenkään mieleen, mutta mutta... Ne päivät kun ollaan esikoisen kanssa kotona (hänellä 10 hoitopäivää kk) tuntuvat jo aika rankoilta kun aamusta iltaan kaikki hoitaa itse ja neiti on hyvin touhukas kohta neljävuotias. Mulla on lisäksi Miiran kanssa ihan samanlaisia tuntoja ja pohdintoja. Eli mitä se on kun tuntuu alavatsassa kuukautiskivuilta (niin kuin minulla supistukset tuntuivat synnytyksessä), mutta en ainakaan selkeästi tunne silloin vatsan supistavan. Onko se supistus vai jotain muuta? En tiedä, mutta niin myös täällä. Onneksi ei tapahdu kovin usein joten en ole jäänyt asiaa liikaa miettimään!

Minä yritän siis samaan aikaan saada paljon aikaiseksi ja levätä mahdollisimman paljon. Välillä onnistuu, välillä ei. Ostoskeikat kaupungilla rupeavat olemaan jo aika rankkoja, aikaa kuluu kun hiljaa yrittää hipsutella : ) Vauvalle en ole ostanut kuin yhden bodyn, eikä juuri tarvettakaan ole, esikoisen tavarat on säästetty. Sukupuolikaan ei tiedossa joten yritän malttaa mieleni!

Vierailija
17/21 |
21.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän tässä taistella päikkäreitä vastaan ; )

Käytiin aamulla koko perheen voimin rakennusmessuilla, oli kylläkin mielestäni tosi köyhät ja paljon huonommat kuin viime vuonna. Tyttäret on päikkäreillä ja pitäis kovasti tehdä hommia......mistähän sais virtaa? Eilen sain ekat verhot uuteen asuntoon, jippii!

Mietin just yks päivä että pitäis vissiin vauvallekin alkaa laittamaan tavaroita valmiiksi, jos sattuukin syntymään ajoissa..... Kaikki on vielä laittamatta ; (

Onko muilla kenellä useampi lapsi kaikki mennyt yli???? Meillä tytöt syntynyt 41 ja toinen 41+2

Vointi on ollut ihan kohtalainen. Mulla kanssa sitä painon tunnetta alapäässä aikas paljonkin. Itsetunto on nollassa kun näyttää ihan norsulta ja muutenkin on niin kömpelö olo. Maanantaina onkin viimeinen ultra perinnöllisyyspolilla. Pitää vissiin samalla käydä moikkaan työpaikalla ja palauttaa pukukaapin avain....

Vointeja kaikille....

Tiina

Vierailija
18/21 |
21.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmaa on tääkin päivä. Tsemppasin itseni ulos ihan vaan esikoista ajatellen ja oltiin tunti. Katsotaan nyt jaksaisko mennä uudestaan, kun poitsu herää päikkäreiltä...

Käytiin sit eilen illalla katsomassa kummipoikaa sairaalassa ja voi miten pieniä ne vastasyntyneet onkaan! On jo ihan unohtunut tässä 1,5v aikana. Kaikki oli hyvin ja nyytti suloinen. Tuntui sylissä höyhenen kevyeltä : ) Samalla tuli sellainen olo, et en enää muista miten noin pientä hoidetaan! Muistui mieleen pullojen ja tuttien keittämiset sun muut kuviot + nyt on sitten toi esikoinen pyörimässä kintuissa. Miten ihmeessä sen kaiken taas jaksaa, niin ihania kuin vauvat ovatkin...

Oman haasteensa asettaa myös vähäiset unet. Mies ei herää mihinkään ja on yleensä herätettynä pahuksen huonotuulinen. Minä oon pääsääntöisesti herännyt yöllä ja aamulla esikoisenkin kanssa, mut jos vauvan kanssa valvoo paljon yöllä, niin ei mitenkään virtaa riitä aamutouhuihin isomman kanssa. Nyt pelottaa tuleva tosissaan...

( . ) Takana suht hyvä yö, pari heräämistä ja kyljenkääntöjä.

Paineentunnetta ja vihlomisia alapäässä välillä, mut niihin alkaa jo tottua.

Vauvan huone on maalattu, enää boordi kiinni ja listat. Sitte pääsee siivoomaan ja siirretään esikko sinne väliaikaisesti, kun rempataan hänenkin huone. Voipi kuitenkin vauvan vaatteita jo sitte laitella kaappiin valmiiks...

Eipä täs kummempia tälle päivälle. Vettä tulee ulkona taas vaakaan. Ollaan esikon kanssa kahdestaan, mies on töissä vuorokauden. Kohta se viikko taas vaihtuu...

T.miitu rv 34+1

Vierailija
19/21 |
21.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä oikeesti laitta ihmismielen tällaselle koetukselle.. kaikki tunteet pitää käydä läpi ja päivät menee ihan pilalle tällasen takia..

Yön nukuin hienosti. Kertaakaan en edes heränny vessaan tai mihinkään muuhunkaan.. ah autuutta!

No kumminkin heti kun olin saanu kahvin tippuun huomasin että esikoinen oli ottanut maalit esille ja sotkenut vahingossa olkkarin pienen maton, minkä just eilen laitoin lattiaan kun olin saanut sen pestyä/kuivattua.. siis puhdas matto... siitä alko alamäki................

Muhun iski ihme masennus päälle.. itkee tihrustin sängyssä vaan.. raivostutti, ahdisti ja masenti niin että teki mieli hypätä koskeen.. mieskin vaan tokas että " mikä nyt taas on, mitä sää taas jurotat siellä!!" Tuijotin vaan ulos enkä puhunu mitään.. pelkkä toisen ihmisen läsnäolo v****.

Mua suututtaa nää olotilat, kun en pysty ittelleni mitään.. oon vihanen itteleni kun sit tiuskin pojille kaikesta ja olo on että oon paska äiti!!

Tää oikeesti sais jo loppua..

eilen oli ihan toinen päivä ja nyt sit taas tällasta..

Soitinkin äitini hakeen pojat niille ettei niitten tartte kattella mua kotona.. tekis mieli vaan maata sängyssä peiton alla..

Mieskin sitten lähti tosiaan iltavuoroon töihin niin ei senkään kommenttaja tartte kuunnella... koska niistä ei yleensä oo apua.. tuntuu ettei ymmärrä mua mitenkään päin ja mulla ei ikinä voi olla mikään huonosti tai sellasta......

Tää taitaa riittää taas tää vuodatus.. pakko vaan saada johonkin ajatuksia purkaa.. kun ei noita ihmisiä oikein oo ympärillä joille vois näitä asioita hermota..

Sori..

Vierailija
20/21 |
22.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieli menee täälläkin ku tuuliviiri. Aamulla saattaa olla vaikka kuinka hauskaa, mutta sitten mikä pikkuvippasu tahansa, useimmiten avomiehen kulmakarvan asento tai joku muu yhtä pätevä syy vie pohjan kaikelta ja iskee hirmunen ahistus... Nyt lähössä kirpparia kiertämään, jos sieltä vaikka löytyisi pussillinen hymyä.

viikonloppu on mennyt täällä ihan jumissa ollessa, onneksi nyt aurinko paistaa, niin pääsee pihalle. Mieskin lähti moikkaamaan kavereita naapurikaupunkiin, mielelläni annoin mennä, silläkin kun on kovasti ajatukset ja tunteet välillä sekaisin. Esikoinen kun on tuloillaan, niin siinä meikäläisten pikku universumi saa järjestyä uudelleen tulokasta varten.

Ulkona naapurit puuhaa pihatalkoita. Pitäisiköhän parvekkeen kautta sinne kirppikselle karata, ettei tulisi niin paljon pahaa silmää lusmuilusta. No, ehkäpä vaan röyhistän masua oiiikein isoksi ja könkkään pihanpoikkii, tyyliin " pistäkää raskauden piikkiin vaan" .

Eipä tänne juuri sen erikoisempia. Tulin vaan kurkkaamaan mitä muille kuuluu. Työkoneen ääreltä sitten taas huomenna voi hipsiä näihin foorumeihin. Nyt pihalle kun aurinko vielä paistaa!!