Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi wifi on niin tärkeä juttu jossain lentokentillä, kahviloissa, junissa jne., vaikka nykyiset mobiilidatapaketit on täysin riittävät?

Vierailija
30.11.2025 |

Käytännössä rajaton käyttö ja tehoa piisaa niin, että kattelee ilman ongelmia tubevideot ja pitää vaikka videopalaverit.

Miksi kodin ulkopuolisesta wifistä siis tehdään joku iso juttu ja sen tökkimisestä ongelma?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älkää nyt takertuko tohon ulkkariasiaan.  Suomalaiset, etenkin teinarit, vinkuu kyllä ihan suomessakin ollessaan noista wifeistä tämän tästä, vaikka datapaketti olisi jo itsessään täysin riittävä. ap

Ei teinien liittymissä ole välttämättä rajatonta dataa, senkin kermaperse, vaan se liittymä, minkä vanhemmat maksaa, yleensä joku halvin. Vaikka kulutus onkin suurinta, pelit, videot, leffat, sarjat...

Kyllä mä olen mun teineille (3 teiniä) maksanut sen rajattoman liittymän. Vieläpä suht ison. Just siksi, kun nehän sitä puhelinta käyttää. Meillä on kotona valokuitu, joten kotona tota datapakettia ei tarvittaisi, ja varmaan wifiä voi käyttää. Mutten mä keksi, miksi haluaisin vaikeuttaa mun lasten elämää? Niille pelit ja videot on tärkeitä, ja niin kauan kun tekevät muutakin, asia on ihan ok.

Vierailija
22/26 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkää nyt takertuko tohon ulkkariasiaan.  Suomalaiset, etenkin teinarit, vinkuu kyllä ihan suomessakin ollessaan noista wifeistä tämän tästä, vaikka datapaketti olisi jo itsessään täysin riittävä. ap

Idiootti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teineillä on meillä kyllä perheen nopeimmat ja kalleimmat liittymät. Ehkä jollekin 6-vuotiaalle voisi ostaa vielä halvan liittymän.

.

Vierailija
24/26 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lentokentällä olisi hyvä koska siellä on isommilla kentillä mobiilitukiasemat tukossa, ka roaming maksaa ekstraa.

Junassa wifi on hyvä koska tukiasemasta toiseen hyppivä luuri tökkii, ja tukiasemia ei kaikilla väleillä ole. Suomessa toimivaa junawifiä ei tosin osata tehdä.

Lentokoneessa wifi on hyvä koska kilometrien korkeudesta yhteys tukiasemiin on olematon.

Kahviloissa ja ostareilla wifi on tarpeeton.

Vierailija
25/26 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku haluaa ehkä päästä halvalla? Jos vaikka kotona pärjää wifin kanssa niin se riittää jopa puheluihin. Kodin ulkopuolella sitten vaikeampaa. Jos toimisi, niin ei vaikeaa mutta esim.  metrossa huono Wi-Fi, ja monissa ksuppakeskuksissakin

Vierailija
26/26 |
30.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

" Siinä sitten myöhästyttiin lennolta kun yritettiin n. 40 min saada lippuja netin kautta ja myöhemmin tiskiltä. "

Kuka lentää jollekin välilentoasemalle ja alkaa siellä ostamaan jatkolippuja?

Teillä ei vaan ollut roamaus aktivoitu puhelimissa. Ja Wifi-hässäkkä mennee tupeloinnin piikkiin.

Mutta jo tuo alkuasetelma osoittaa että kovin suurella älykapasiteetilla ei ole matkaan lähdetty.

Valitettavasti ei jaksa tänne kirjoittaa niin paljon mutta sulle ääliölle tiedoksi: Oli liput valmiiksi ostettu, mutta kun piti ottaa ne esille sieltä sovelluksesta, ei netti toiminut. Ei roaming eikä Wi-Fi. Tuo oli siinä matkalaukkujonossa. Ohjasivat väärälle tiskille ensin. Oikealla tiskillä halusivat  veloittaa 20 puntaa matkustaja boarding passista. Meitä oli 5. Päätettiin odottaa,  että netti nettti toimii.  Kun n. 20 min. tuosta saimme netin, oli jo liian kiire. 

Sherlock kannattas aina ottaa screen shot tai  tulostaa liput? 

Sherlock mutta oikeasti kuinka todennäköistä on että sekä roaming että Wi-Fi ei toimi yl puoleen  tuntiin? Mieti sitä?